{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.514 visninger | Oprettet:

Kejsersnit og bider nu i sine hvalpe ? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg skriver på vejene af min søster, da hun ikke har noget internet.
Hendes hund, Carla en fransk bulldog på snart 6 år, fik kejsersnit i forgårs og fik 4 hvalpe i alt.
Den ene bliv aflivet med det samme, da dens tarme sad udenfor.
Faren til hvalpene er også en fransk bulldog.
I dag da min søster kom hjem, sad Carla med en af hvalpene i munden. Hun havde bidt den, så hele ryggen var revet op, og en af de andre hvalpe havde hun også bidt, så benet hang i en tynd tråd.
Det er så syndt, jeg få helt tåre i øjne.
Hun tog så med det samme på dyrehospitalet, hvor den ene af hvalpene bliv aflivet og den anden bliv syet sammen i ryggen.
Lægen sage bare at, hun skulle holde dem adskilt fra moren.
Men de har overhovdet ikke forstand på hvad de skal gøre og har ingen varme lampe ?.
Og oveni det, har hun 3 børn af passe. Hun havde ikke lige regnet med at, løbe ind i disse problemer tror jeg, dengang hun bliv gravid. Også burte hun self også ha sat sig bedre ind i tingene.
Hun siger at, Carla ser helt vild ud i øjne, og hele tiden vil bæger rundt på hvalpene. Men at hun ikke ved at, det er hendes børn, fordi hun bider dem istykker.
Jeg har aldrig hørt om sådan noget med hunde før.
Jeg håber virkeligt der er nogen derude, som har lyst til at hjælpe, eller som har et godt råd til, hvad hun skal gøre. Vi ta imod alt den hjælp vi kan få.
Lige nu ser alt bare håbløst ud, og hun siger hele tiden at, hun ikke tror de overlever.
Ihh det gør mig ked, hun bare har fået hvalpe, uden af sætte sig ind i tingene, men sket er sket, og nu kan jeg ikke gøre andet end at, skrive herinde til jer, og håbe på at, der er nogen som kan hjælpe os.
På forhånd mange tak.
KH Cemile

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kejsersnit og bider nu i sine hvalpe ?
  • #1   31. okt 2010 Find en ammemor til hvalpen prøv og kig her http://www.ammestuen.dk/

• #2   31. okt 2010 Lyder som en rigtig svær situation din søster har sat sig i. Man kan jo altid være bagklog. Når din søster ikke har mere tid og er spændt så hård for ville det bedste måske være at finde en amme til hvalpene. Prøv evt. ammestuen.dk

• #3   31. okt 2010 man må da aldrig lade en nybagt mor alene og slet ikke en der har fået kejsersnit ... de første døgn sidder man der konstant og skal man på toilet, så skal en anden sidde vagt. Tæven aner jo ikke hvor de kommer fra og ved ikke hvad hun skal stille op med dem, så man sidder hos tæve og forholder sig helt i ro og sørger for at hun slapper af of så ligger man hvalpene til. Er man nød til at forlade dem i få minutter, så ligger man hvalpene op i en kurv og fjerner man dem

• #4   31. okt 2010 Det er hlet forkert at tage dem væk.... man skal derimod hjælpe tæven med at acceptere dem og finde moderkærlgheden frem - så man er der hele tiden.

• #5   31. okt 2010 Platugler: Det da en kæmpe risiko at lade hvalpen blive ved moren når den allerede har bidt og hvalpen har sting i ryggen! Jeg ville ikke turde det

• #6   31. okt 2010 Trine: nej... ikke hvis man passer på mor og hvalpe ... jeg siger jo lige netop at de ikke skal være alene på noget tidspunkt. Dette er meget normal adfærd for en nybagt tæve der ikke ved hvalpe hvalpe er ..... det er ejeren der har fejlet. Men passer man dem, sidder ved tæven og beroliger hende, så kan det sagtens lykkes.... jeg har gjort det før og kender andre der har gjort det samme.... det er spørgsmålet om at gøre det rigtige

• #7   31. okt 2010 Er det første gang hun har hvalpe..

• #8   31. okt 2010 platugler: jeg er enig med dig, normalt ville jeg også synes det var synd at fjerne hvalpene, men i denne situation som bliver beskrevet lyder det ikke som om der er overskud til at sidde ved mor+hvalpe de næste par døgn og det er jo nok hvad der kræves for at få det til at fungere

• #9   31. okt 2010 platugler: Ja men tænker bare at nu har hun gjort det ved flere hvalpe å synes jeg det er dumt at prøve igen der skulle være gjort som du siger fra starten men det jo for sent nu og nu har hun bidt flere hvalpe så vil jeg da tro der er en betydelig risiko for hun gør det samme med den sidste. Der er jo ikke noget i det for mor,hvalp eller ejer hvis hun ikke kan finde ud af det

• #10   31. okt 2010 Tina: helt enig, kan man ikke sidde hos hende, så har hun ikke en chance og dermed heller ikke hvalpene. Men trist at få hvalpe, når man ikke har tid til dem

• #11   31. okt 2010 Annette: nemlig ... også den tid det har taget, hos de tilfælde jeg kender til .....

• #12   31. okt 2010 ja hvalpene skal væk fra moderen i en fart

• #13   31. okt 2010 Cemille: Håber din søster har lært af det her. For det virkeligt forfærdligt og viser hvor vigtigt det er at man sætter sig ind i tingene inden avl. Det ikke for at gokke hende i hovedet for hun har det sikkert dårligt med det i forvejen men kan ikke lade være med at blive en smule arrig

• #15   31. okt 2010 Jeg synes helt klart, at din søster skal kontakte Ammestuen med det samme. Med 3 børn osv kan hun jo ikke sidde ved hundemor hele tiden, og så er det bare om at finde en anden løsning i en fart... Jeg synes heller ikke, det er det rigtige tidspunkt at diskutere fejl, for det ændrer jo ikke noget i sig selv - nu skal der bare findes en holdbar løsning, så ring til Ammestuen.

• #16   31. okt 2010 Linda
    Helt enig med dig

• #17   31. okt 2010 Jeg har 5 børn og jeg sad vagt hos min,,,, samtid med at jeg var herre syg og kastede op. Jeg brugte mobilen til at ringe efter manden, når jeg skulle på toilet og han kom med mad.... ellers var jeg der 100% i 3 døgn. Så antal af børn er jo ikke årsagen, men at man ikke har sat sig ind i tingene og bare troede at det var noget der klarede sigselv...

• #18   31. okt 2010 har bare så pokkers ondt af den stakkels tæve og de hvalpe.... øv

• #19   31. okt 2010 er fuldstændig enig med platugler, man er nød til at give tæven tid og ro. Som platugler skriver, ved tæven ikke hvor hvalpene kommer fra, det kunne jo være naboens, så det er faktisk en helt naturlig adfærd hun har. Så det er vigtigt at i hjælper hende med at accepterer hvalpene, og det sker ikke hvis man fuldstændig fjerner dem, så de ikke har kontakt til hende, hun skal lugte til dem, og mens de sidder og nusser hende, skal hvalpene lægges til. Man må aldrig overlade sådan en tæve alene med sine hvalpe som de andre skriver. Det kan godt lykkes, men det kræver tålmodighed.

• #20   31. okt 2010 Hm - hvor er det dog tragisk at høre.

Og kan ikke lade være med at sige.............endnu en grund til hvorfor man aldrig burde få hvalpe på en hundetype, som efter al sandsynlighed ikke kan føde selv.

Held og lykke med de små stakler, - hvis de overlever.

• #21   31. okt 2010 Lise: mine var nu en boxer og en DdB og de kan altså godt føde selv....Der var andre grunde til at det kan gå galt

• #23   31. okt 2010 Platugler: Jeg kan fint følge dig, og jeg er for så vidt også enig med dig, men jeg synes ikke, det er det rigtige tidspunkt at prædike. Det er en rigtig sørgelig historie, og nu er det et spørgsmål om at hjælpe og vejlede... Mon ikke ejeren selv er god til at banke sig oven i lige nu?? Vi skal ikke gøre det værre...

• #24   31. okt 2010 Platugle

Alt, hvad de ekstremt-avlede hunde fejler, findes jo også hos andre hunde, - bare i langt mindre omfang!

• #25   31. okt 2010 Linda: jeg synes bestemt heller ikke jeg prædiker..... jeg mener bare heller ikke at man skla lade være med at sige hvad der skulle være anderledes.... hvordan skal personen så ellers kunne ændre det...
    Hvis vi alle bare siger nåååh, hvor synd for dig og ikke påpeger hvor fejlen ligger. Der er lavet alvorlige fejl og det er nuengang den stakkels tæve og hvalpene der betaler prisen.

• #26   31. okt 2010 Lise: ingen af mine fik kejsersnit, pga arv

• #27   31. okt 2010 platugle

og ?

• #28   31. okt 2010 Lise: jeg har en fransk bulldog, hun fik 3 hvalpe naturligt, nummer 4 vendte på hovedet, altså dens ben stak opad, det bevirkede at pandeskallen gik mod hendes bækken, og dermed kunne hun ikke føde den, det har intet med hendes evne til at føde selv at gøre, det kan ske for alle hunde, at en hvalp ligger forkert, så det er altså ikke alle franske, der ikke kan føde selv.

• #29   31. okt 2010 Lise: synes bare at du giver arv, skylden for kejsersnit ... og det er ikke tilfældet altid

• #30   31. okt 2010 Nu er det jo altså heller ikke sjældent at man hører at FB og EB især skal have hjælp til at føde..

• #31   31. okt 2010 Johanne: bestemt ikke, men vi ved jo ikke hvad grunden her er

• #32   31. okt 2010 Platugler: Undskyld, det gør du vist ikke, og ejeren skal da også vide, at det ikke er i orden, men jeg synes, det er vigtigere at hjælpe hundemor og hvalpe lige her og nu. Mon ikke godt hun kan se fejlen selv?
    Desuden kender vi jo ikke hendes familiebaggrund... og det er jo de færreste, som forventer sådan noget som det her... men ingen tvivl om, at dette kuld ikke skulle have været sat i verden, hvis vi kommer til den snak. Det er bare ikke det, som det hele handler om nu, vel?

• #33   31. okt 2010 Oki. smiley Det har jeg ikke så meget forstand på, må jeg indrømme. smiley Men det var bare en note til det Lise var inde på.. Men uanset hvad man mener om at avle på FB, laver det jo ikke op på TS's søster's tilfælde.. *S*

• #34   31. okt 2010 Linda: synes da også at jeg kommer med gode råd.... fortæller at jeg har oplevet det og at det kan gå rigtig fint, hvis man bruger tid på det .... jeg forstår ikke at du ikke mener det.

men uanset om man forventer dette eller ej, så har man jo sørget for at man kan være hos tæve når hvalpene kommer ... selv når det går godt, forlader man dem jo ikke

• #36   31. okt 2010 Platugler: Det gør du også - altså kommer med gode råd.
    Det jeg mener er bare, at det nok ikke er lige nu, vi skal komme med bebrejdelser, for det kan ejeren ikke bruge til noget i aften...
    Som jeg har læst det hele, så er der tale om en ejer, der ikke helt har tænkt sig om, men det gør hun nok en anden gang (hvis der skulle blive det)
    Selvfølgelig kan det lykkes:)) Jeg har lige selv siddet ved en hundemor, som ikke ville være ved hvalpene, hvis jeg ikke sad lige ved siden af, samtidig med at én af hvalpene havde problemer med det ene og andet, så den skulle suppleres op med pipetter. Hele banden inkl hundemor har det fint i dag:))

• #37   31. okt 2010 Krumme: Du har ret, men hvis nu ejeren ikke har taget højde for, at det er et 24 timers job at få hvalpe, så er det jo ikke så nemt...

• #38   31. okt 2010 Linda: jeg synes nu ikke jeg kommer med bebrejdelser... men bare med mit syn på det. og så har jeg altså pokkers ondt af den tæve og de hvalpe .... synes det er en rigtig øv situation og det har jeg ikke tænkt mig af skjule - men jeg hakker altså ikke på personen.

Jeg skriver også at kan de ikke finde tiden til det, så må hvalpene væk

• #39   31. okt 2010 Jeg synes nu, at Platugler udtrykker sig ualmindeligt diplomatisk, meget mere diplomatisk end jeg ville gøre, hvis jeg gav min mening til kende i denne forbindelse.
    Så det lader jeg så være med, mens dampen langsomt siver ud af mine ører og jeg med nød og næppe undgår en hjerneblødning!!!

• #40   31. okt 2010 Marietta: Enig

• #41   31. okt 2010 Marietta: jeg kæmper bestemt også med alt det jeg gerne ville sige med store bogstaver

• #42   31. okt 2010 platugle
    <b>synes bare at du giver arv, skylden for kejsersnit ... og det er ikke tilfældet altid</b>

Af hensyn til TS, vil jeg vælge at fortsætte vores debat her:

Moderlig adfærd ved kejsersnit
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=429366

• #43   31. okt 2010 Platugler: Det jeg hentyder til er, at når nogen står i denne situation, så opleves det nemmest som personlig kritik, når andre fortæller, hvordan tingene burde have været gjort. Kan du følge mig?
    At hverken dig eller mig ville få et kuld hvalpe under de forudsætninger, det kan ejeren jo ikke bruge til noget lige her og nu, og det akutte problem er jo vigtigst at få løst lige nu, synes jeg...

• #44   1. nov 2010 Jeg må indrømme at jeg giver platugler ret. Det er ikke at være bagklog at konstatere at det er et stort arbejde at få hvalpe. Man bliver nødt til at spørge sig selv om man er i stand til at løfte den opgave. For det er IKKE en let sag, især ikke når der støder komplikationer til. Vi taler meget om hvor ansvarlig man skal være når det handler om små levende væsener. Derfor bør man også overveje om man kan løfte opgaven. Intet er forudsigeligt, men man må godt tænke sig om en ekstra gang.

Jeg synes helt klart at sådan et tilfælde kræves der 2 personer til, for ellers lærer moren jo ikke sine hvalpe at kende. Er der ikke mulighed for det, så er det bedst at hvalpene får en ammemor.

Det er hvalpene der betaler prisen, og det gør ondt helt ind i sjælen.

• #45   1. nov 2010 Kære søde hundevenner.
    Tak for alle jeres svar smiley
    I dag gå det lidt bedre. Carla er begyndt af slikke sine hvalpe og give dem mælk, self under opsyn smiley
    Nu må vi se hvordan det gå, ellers har vi fundet nogen søde mennesker som har tilbudt af, ta dem ind til deres ammemor, så jeg er lidt mere rolig nu men har stadig lidt ondt i hjertet.
    Jeg håber bare det gå alt sammen.
    1000 tak for hjælpen, i er alle sammen så søde herinde.
    Mange kærlige hilsner og knuss fra Cemile smiley

• #46   1. nov 2010 det var dejligt at høre .... held og lykke med dem smiley

• #47   1. nov 2010 Dejligt at høre det går fremad. Held og lykke med dem

• #48   1. nov 2010 Det lyder rigtig godt:))
    Hold os endelig opdateret med, hvordan det går:))

• #49   2. nov 2010 Super godt at høre..:-)

• #50   6. nov 2010 Hvordan går det med Carla og hvalpene? Det var dog en grufuld oplevelse og en forfærdelig start på livet de små skulle have. hold os endelig opdateret. mvh Sara

Kommentér på:
Kejsersnit og bider nu i sine hvalpe ?

Annonce