{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Fair dogs- til kamp mod forbuddet {{forumTopicSubject}}

Der er stiftet en forening som med retslige midler ønsker at omstøde den nye hundelov, hvis du har lyst til at kigge lidt på den, eller evt. blive medlem, så kan mere læses her:

www.fairdog.dk

Jeg kender ikke foreningen, men er blevet den anbefalet af BIG som er en underafdeling under Dansk Terrier Klub, og dette er anbefaling nok for mig, og derfor vil jeg gerne dele linket herinde.

Det koster 150 kroner at blive medlem, og hele medlemsgebyret går til advokaten som skal kæmpe for at ophæve forbuddet

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fair dogs- til kamp mod forbuddet
  • #1   28. okt 2010 Hvem er DU?

Meget anonym person som virker mistænkelig..kalder sig for X'er har ingen hund(e) oprette ....meget mystisk!

• #2   28. okt 2010 Enig Reiki...anonym person og noget med penge....hmmmmmm....

• #3   28. okt 2010 Ja, og nu loggede xxx X af - ku da ellers være smart med lidt feedback ;-))

• #4   28. okt 2010 Ja det må man sige Sus

• #5   28. okt 2010 Jeg synes at det ser rimeligt fornuftigt ud. Det er vist også DKK folk der står bag (I hvert fald Ina Olsen, som har Tornjaks), så det bliver forhåbentligt baseret på mere end "min hund kan ligge med en baby på youtube".

Spændende at se hvad det bliver til.

• #6   28. okt 2010 Charlotte
    Det ved jeg så ikke. Det kan tænkes at det ikke har noget med DKK at gøre. Umiddelbart kender jeg kun det ene navn.

Hvis de så bare ville fjerne det der "erstatningskrav"... Det ville være dejligt, for det er forhåbentligt ikke det det handler om: hvad man mister af indtægter på sin elskede hund (som iflg sedlerne ikke bliver udstillet eller avlsgodkendt via sundhedsresultater. Den kan umiddelbart ikke være uegnet til avl).

• #7   28. okt 2010 http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=81426

Inger her, er en af de bærende kræfter, så hun kan sikkert fortælle meget mere

• #8   28. okt 2010 Har næsten lige fået nys om denne side - via facebook også -
    en rgtig rigtig vigtig sag,
    og ja, advokater kommer desværre ikke gratis...

så kan kun give god for at der bliver støttet op om sagen smiley

• #9   28. okt 2010 Jeg mener under alle omstændigheder, at det er meget uheldigt at en anonym X smækker den ind for derefter at logge af, når der bliver stillet spørgsmål...

• #10   28. okt 2010 Ja det mener jeg osse Sus...underligt

• #11   28. okt 2010 Det er blevet postet på Bull Terrier og minis grupper... og ja Inger er en af personerne, så der er intet fusk der.. og synes det lyder som en god ting at støtte.

• #12   28. okt 2010 Jeg vil prøve at kaste lidt lys over foreningen FairDog. Det bliver lidt kort her.....
    - Foreningen er oprettet for gennem tværfagligt samarbejde på seriøst (videnskabeligt) niveau at arbejde for fairness i hundeverdenen. Det betyder, at foreningen gennem tværfagligt samarbejde vil søge dokumenteret og opdateret viden til brug for projektr/tiltag, der vil skabe fair vilkår forhunde i DK samt for hunde med 'fairplay'.
    - Foreningen vil hvert år uddele en FairDog Award efter indstillinger af egnede kandidater.
    - Foreningen vil oprette en fond, der i første omgang tænkes anvendt til at anlægge sag mod den danske stat for at øve tilstrækkeligt pres på politikerne, så raceforbud og særregler i den nye hundelov fjernes.
    - Foreningen bygger på det amerikanske BlueDog koncept.

Grunden til, at foreningens vedtægter ikke er underskrevet, er, at der endnu ikke har været afholdt en stiftende generalforsamling.

Jeg beklager naturligvis på foreningens vegne, at websidens indhold ikke er så klart formuleret, som vi kunne ønske os det. Jeg vil selvfølgelig tage dette op med formanden.

Det er private tiltag, der står bag oprettelse af foreningen.

Grunden til, at både Dansk Terrier Klubs særlige udvalg 'Bull Image Gruppen' og jeg selv anbefaler foreningen, er, at vi hele tiden har støttet idet tværfaglige samarbejde - og det forventer vi, at foreningen kan etablere og gennemføre på et sobert og sagligt grundlag.

Jeg håber, dette kan rette lidt op på forvirringen. Ellers skriv til foreningen - lige på og hårdt. Der skal være orden i sagerne.

Hjertelige hilsener
    Inger Hærslev

• #13   28. okt 2010 Super melding. Og endnu bedre at i tager kommentarerne herinde til efterretning - så kan det jo kun gå fremad. smiley

• #14   1. nov 2010 Foreningen arbejder for alle hunde :-))
    Hjerteligst
    Inger

• #15   1. nov 2010 Jeg støtter siden.

Bare det at BIG bakker op om det, er i første omgang nok for mig - så kan jeg derefter lære mere om foreningen og dens virke..

Og kan det tænkes at TS har en hund der ikke må oprettes herinde, og måske ønsker at være diskret om hundeholdet?..
    TS beder ikke om penge til sig selv, så hvorfor så skeptisk?

• #16   26. apr 2011 Til det formål findes jo Dansk Kennel Klub, de arbejder vel for tavle hundene, så hvorfor skulle en foreningen dog træde ind i rækken af alle de hundeklubber der i forvejen findes ? Det er da ikke en hundeklub men en forening som har noget andre formål end DKK, DRU og andre, udfra det jeg kan læse.

Jeg vil nu godt støtte dem efter at have læst om dem og det de står for, den form for moral og etik er lige præcis det vi mangler her i Danmark, og i en del hundeklubber.

Og jeg kan nu heller ikke se at man behøver at være skeptisk overfor TS, man kan hutigt blive for paranoid.

Kommentér på:
Fair dogs- til kamp mod forbuddet

Annonce