{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fortæl mig om dalmantineren
  • #1   21. okt 2010 Jeg passer en skøn tæve engang imellem og tager hende med på de lange ture med Fluffy, Sari som jeg passer er rigtig dejlig, men der er også rigtig mange af dem der ikke fungere særligt godt mentalt, den anden jeg kendte (nu aflivet) var så bindegal i hoved at ikke engang dyrlægen ville røre den uden mundkurv på og den var trænet fra dag 1 og de gjorde alt for at lade den mø'de andre hunde osv, den åd dem bare og sådan var den fra den var omkring 6 måneder, den accepterede kun sin ejer og måtte lukkes fra hvis der kom gæster. Så jeg tror det kommer meget an på linier med den race, nogen er rigtig dejlige andre er ikke så sunde mentalt. Det samme siger hende jeg passer Sari for, hun er nu på sin 6 eller 7 Dalmentiner. Men hvis du vil vide noget mere fra en der har masser af erfaring så skal du da være velkommen til at komme en tur til Ballerup og gå en tur med mig og ejeren inkl hund selvfølgelig.

• #2   21. okt 2010 Jeg følger lige med her da jeg også synes det virker som en stor, smuk og meget kejserlig hund.

• #3   21. okt 2010 Men det er en race der skal bruges mentalt, og den skal have mulighed for at komme ud og løbe og bruge noget energi. Jeg har ikke styr på hvad de har af sygdomme, men mener de skal hd tjekkes.

• #4   21. okt 2010 Jeg har læst om der er flere der har problemer med temp. og så stod der noget et sted omkring døvhed i racen, men det skulle næsten være avlet ud nu ?

Derudover hører jeg flere af dem er lidt "skarpe" overfor andre hunde.

Tak for dit indlæg Nadja

• #5   21. okt 2010 Jeg tror også efterhånden at man med målrettet avl, har fået rettet op på racen, som jo blev totalt spoleret første gang 101 Dalamatiner kom i biografen.

I årene derefter blev der avlet på alt for dårligt materiale, så hundene havde dårlig psyke, dårlig fysik - eller ganske enkelt var rimeligt uintelligente smiley Men det er gudskelov ved at være på retur, så dalmatineren igen er den dejlige race, som den var oprindeligt smiley

• #6   21. okt 2010 Det er hende her jeg har æren af at kende smiley Billederne mistede lige lidt skarphed da de kom herind...

http://hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=57281

• #7   21. okt 2010 Jeg følger også lige med :o) Kender ikke selv nogen dalmatinere. Mine bedsteforældre havde engang 2, synes de var lidt tossede.. Sådan på den gode måde.. Sådan lidt lalleglade
    At være lidt uinteligent, kan jo også ha sin charme ;o)

• #8   21. okt 2010 Egentlig et skræmmende "ry" den smukke race har.

De kan da umuligt være sådan hele vejen igennem

• #9   21. okt 2010 har mødt meget få af dem... 2 af dem boede på en skøn gård langt ude på mols, mor og datter, moderen var vist 13 og lignede en unghund! De havde et fantastisk sind! virkelig gode helt igennem.

De andre jeg har mødt har været (køns)aggresive, sygdomsramte og utrygge..

• #10   21. okt 2010 Nu har jeg lige været på tur med hende jeg kender og jeg spurgte mere ind til racen og af sygdomme siger hun at det kun er døv eller blindhed der kan være et problem men det er kun dem med blå øjne der har det. Og hvis man vælger en ordenlig kennel med gode linier så får man også en god hund og de ansvarlige kenneler de høretester deres hvalp i jylland inden salg og racen skal mental testes inden avlsgodkendelse. Hendes egen tæve er købt hos formanden for dalmentiner klubben og han skulle lave nogen dejlige hunde.

• #11   21. okt 2010 Ja der er helt sikkert gode og dårlige kenneler , sådan er det jo i alle racer.

Undrer mig bare over så mange dårlige indtryk af racen

• #12   21. okt 2010 Sjovt at høre sådan om dem. Jeg kender ikke meget til racen, men Tøserne løber ofte og leger med et par stykker herude, de er også tæver. Har aldrig set dem snerre, eller andet. Og det er selvom Emma er utrolig klodset, og har det med at fejlbedømme hop og spring i legen, så hun altid brager ind i dem smiley Det tager de ganske roligt, og skubber bare igen smiley

• #13   22. okt 2010 Jeg har lige købt den mest fantastiske dalmatiner hvalp smiley
    Han er kun 8 uger nu, men er rigtig god til at komme ud og tisse. Han er meget nem, og sover hele natten.

mange bliver ofte bange for dalmatineren, når den "smiler", og tror den vil bide dem, men hunden logrer med halen, og gør det kun af glæde.

Første gang vi var ovre og se hvalpene, smilede tæven med det samme hun så os, og hvis man ikke ved det, er det da skræmmende.

Jeg synes dalmatineren er en helt fantastisk hund !

Kommentér på:
Fortæl mig om dalmantineren

Annonce