Hjælp mig.!! {{forumTopicSubject}}
jeg har en lille fin schæfer dame som er godt og vel et halvt år gammel nu. jeg har et problem som jeg aldrig har fået løst. hun har lige fra dag 1 jagtet min lille hanhund (som er en blanding af chihuahua og DSG) når de bliver sluppet fri på tur. når jeg så prøver at kalde hende til mig reagerer hun slet ikke og nu er hun blevet ligeså hurtig som han er til at løbe så når hun fange ham stikker hun hovedet ind under ham og kaster ham op i luften. jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og jeg har lidt problemer med at finde nogen der kan hjælpe. please sig at der er 1 herinde der kan hjælpe. har det bedst når mine hunde kan få lov at brænde noget krudt af uden de skal være i snor og hvor de kan lege sammen.
p.s. når man kommer hjem til hendes springer hun op og ned af en og prøver at klamre sig til en i godt og vel 3 kvarter før hun holder op. altså næsten som om at der har været nogen og banke hende- har prøvet nogle få ting for at gøre der ubehageligt for hende at hoppe op men intet virker. endnu en ting jeg mangler hjælp til..
håber at i kan gøre noget for er helt lost.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.396
Min Gaia kan være slem til at hyrde på andre hunde lige når jeg slipper hende med dem.
Derfor slippes den anden hund oftest først, og først når Gaia så er afslappet selvom den anden er løs, bliver hun osse sluppet. Når jeg slipper hende laver jeg gerne lidt forskellige øvelser med hende, inden hun får helt fri til at rende afsted.
Det tager lige toppen af spændingen af hende, og så kan hun bedre bare drøne ud og hygge sig, uden at hyrde på den anden hund.
Begynder hun på det efter hun er sluppet, bliver hun kaldt hjem, får snor på et øjeblik, og så prøver vi igen.
-altså bliver hun stoppet i det HVER gang hun begynder.
Ved ikke om det kan bruges -det er meget svært at rådgive om den slags på hunde man ikke har set.
Ang det med at hoppe op, så kan der være flere måder at løse det på. Den ene er at du, når du kommer hjem, ignorere hende. I det øjeblik hun hopper op, vender du ryggen til og lader være at tage kontakt overhovedet (heller ikke kigge på hende). Når hun er rolig, kan du så hilse på hende, men straks hun begynder igen, stoppes kontakten igen.
Det kan tage lidt tid, men med tiden vil hun lære at den eneste måde at få kontakt på, er ved at være rolig.
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
feb 2008
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 130
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
jeg kan godt kalde hende til mig alle andre tidspunkter bare ikke når han er fri sammen med hende. det er kun ham hun gør det ved for min veninde har også en lille blanding men den er hun bange for.
ellers så bliver hun selv jagtet af de store hunde.
men mange tak for jeres svar. vil prøve og se om det hjælper. starter fra i morgen og vender tilbage med svar.
Hjælp mig.!!