1.058 visninger
|
Oprettet:
Loppekur hjælp {{forumTopicSubject}}
Jeg opdagede her sidst min hund havde lopper , så derfor købte jeg pipetter til hende & katten , da katten er udenfor lige for tiden ..
De fik så en hver i sidste uge , men det har overhovedet ikke hjulpet , min hund blir mere og mere bidt under halsen , og katten havde lige en på sig ..
Og man må da kun give dem hver 3.uge ?
Eller må jeg gerne give begge en mere ?
Har self fået smidt brugsvejledningen væk endda til begge
Så håber på i kan hjælpe lidt her ..
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 34 Svar: 97
Det virker rigtig godt på lopper. Faktisk med det samme.
Fåes til både hund og kat.
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 6 Emner: 13 Svar: 231
Som skrevet kan du supplere med Capstar Vet, men disse piller dræber kun voksne lopper. Dog skulle de begynde, at virke allerede 15 min. efter indgivelse. Og så ville jeg ikke give en pipette mere før der er gået ca. 4 uger fra den første. Hvis du giver dem for ofte, kan du risikere, at forgifte dine dyr.
Desuden er det vigtigt, at du kæmmer dem hver dag, både for, at få lopperne væk, men også for, at holde øje med hele processen.
Og det vigtigste af det hele når du har behandlet dyrene er; Støvsugning hver dag (også i revner og hjørner) og vaske de ting dyrene har ligget på, på min. 60 grader.
Husk at loppens æg kan ligge i dvale op til 6 mrd før de klækkes og kan hoppe på dyrene igen......og så er det bare forfra igen
nov 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 38
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Jeg vil råde dig til at kontakte din dyrlæge og så lige få vedkommende med på råd. Hvis du har brugt Frontline kan det hænde, at det er resistens, der er problemet og så bliver du nødt til at bruge en anden slags - til det skal du lige bruge dyrlægen, så hunden ikke får noget forkert.
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 78 Svar: 229
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 130 Svar: 854
Jeg kan ikke lige huske hvad det hedder , men er sikker på det ikke er frontline ..
Og jeg prøver lige og ringe en gang til dr dyr i morgen for at høre hvad de ville sige ..
Loppekur hjælp