974 visninger
|
Oprettet:
LØBETID :O HANHUND I MIN HAVE? {{forumTopicSubject}}
Hej igår mens jeg gik og gjorde rent og hundene var i haven, så hørte jeg pludselig at den ene hylede (er ikke sikker på hvem det var) jeg løb ud til have døren, og der står så en shæfer hanhund i min have, OG MIN TÆVE ER I LØBETID!!!! jeg skynder mig at få vores egne hunde ind og prøvar så at fange den, men uden held?
Hva gør jeg lige? kan en hund få en abort sprøjte/pille?
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 33
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 605
jeg gik jo med fuld musik, for havde ikke drømt om at der kom en hanhund ind over hegnet ?
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 33
sep 2008
men hun burde da også kunne gå i sin egen have
sep 2008
Hun skal prøve og skannes om 4 uger for at se om der overhoved er sket noget, og så skal jeg holde øje med den, og evt prøve at følge efter den hjem så jeg kan få fat i ejeren
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Men når det så er sagt, så prøv at rine til dyrlægen i morgen, og hør hvad de siger :o)
Håber ikke der er nået at ske noget :o(
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Men det var da en god idé med at følge hunden, så hans ejere kan betale! Håber i finder hans hjem .
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Eftersom du er i tvivl så må du et smut til dyrlægen og få hende tjekket, an abortsprøjte kan gives ret langt hen i graviditeten.
sep 2008
Hun er der heller ikke uden jeg holder opsyn mere (:
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.610
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Eftersom du reagerede ved at du hørte hyl i haven må man gå ud fra at hannen HAR været på hende, så jeg ville ikke vente som din dylle forslår, men det er self. op til dig om din hund evt.skal abortere næsten færdigt udvoksede hvalpe, eller ved" hjælp af sprøjterne" hurtigt bare lade hendes krop optage det der ellers bliver til fostre.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.177
Og så er der jo også et økonomisk aspekt i det, som ikke alle kan tillade sig at være ligeglad med. Abortsprøjten er dyr og kan man nøjes med en scanning, er det da klart at foretrække.
Vil desuden mene, at risikoen for drægtighed er meget lille. Godt nok behøver han og tæve ikke hænge sammen, men han skal dog være inde et stykke tid, før han ejakulerer.
På hvilken dag i løbetien var tæven?
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Men ejer til hanhunden skal betale.
jan 2008
Det ville da være meget bedre at kunne indkassere 2xkonsultation plus kontrolscanning end bare en scanning.
Hvis det var min tæve, ville jeg vente og scanne, før jeg gav sprøjten. Havde jeg set en egentlig parring, ville jeg være tilbøjelig til at vælge at sprøjte med det samme.
sep 2008
dec 2007
Chancen for drægtighed her er størst, så hvorfor skal hunden igennem hormonforandringer og blødnings og løbetids-forskydning når det kan undgåes.
Og Ja 17-1800kr er mange penge for nogle, men det er ikke mere end man må regene med at skulle af med hvis hunden ellers pludseligt trådte i et hul og skadede sit ben el.lignende, det hører med til at være dyreejer.
Maj-Britt. Jeg havde godt nok ikke regnet med at høre en nyudannet dylle udtale sig sådan om en abort, for sker det så tidligt som jeg skrev før så der slet ingen ting kommer ud, må da være at foretrække frem for at vente til tæven SKAL føde selv små de fostre.
Sorry men du overrasker mig en del her.
jan 2008
Ved et piv fra haven og intet andet, ville jeg ikke have en stærk mistanke. Og da slet ikke, når ingen af os ved, hvilken dag i løbetiden tæven var på!! Og ikke mindst hvornår hun plejer at være højløbsk.
Ved bort på dag 25-30 er der ikke tale om en fødsel. Jo, der kommer noget ud, men det kommer som flåd fra vagina og tæven går ikke i fødsel.
Om løbetiden bliver forskudt, ser jeg ikke som en grund til noget som helst. Det er der vist ingen, der tager skade af.
Hormonforandringerne vil heller ikke være udtalte, når drægtigheden afbrydes på dag 25-30. En del drægtigheder afbrydes naturligt på det tidspunkt og ejer opdager aldrig noget.
En del opdrættere får scannet ved dag 25-30, går glade hjem med viden om, at der er fosterblærer og bliver utroligt skuffede, når der på dag 58-63 ikke sker noget og tæven har absorberet/aborteret de små uden at opdrætter har set det mindste.
dec 2007
Jeg ved at den ene af mine piger reagere stærkt på det mindste hormonskift så derfor mener og vælger jeg som jeg gør. "Min ene tæve fik en abort sidste efterår"
Men nu er det jo op til TS hvad hun syntes er bedst for hendes vuf.
PS. TS skrev at hun en hund som hylede, mens musikken spillede for fuld udblæsning og ikke et piv, derfor ville jeg til enhver tid gå ud fra at parringen ER gennemført. ;o)
dec 2007
sep 2008
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.258
min nuværende avlstæve har været igennem en sen abort og det byder jeg nødigt en af mine hunde igen.... (21 dage)
Hun var "i fødsel" en uge måtte have 4 sprøjter og 5 kontrolskanninger, da fostrene ikke ville dø. Samtidig har tabte hun næsten 1 kg (normal"kampvægt" 7 kg) og har siden været svær at holde huld på. hun har ændret adfærd i forbindelse med hvalpekuld og er blevet meget beskyttende efter.
Nej så hellere give 2 tidlige sprøjter for meget, end det.
den ene gang vi var udsat for tyvparring herhjemme, fik tæven 2 sprøjter 3 dage efter og intet at mærke på tæven efter sprøjter (heller ingen hvalpe self...)
LØBETID :O HANHUND I MIN HAVE?