{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

LØBETID :O HANHUND I MIN HAVE? {{forumTopicSubject}}

Hej igår mens jeg gik og gjorde rent og hundene var i haven, så hørte jeg pludselig at den ene hylede (er ikke sikker på hvem det var) jeg løb ud til have døren, og der står så en shæfer hanhund i min have, OG MIN TÆVE ER I LØBETID!!!! jeg skynder mig at få vores egne hunde ind og prøvar så at fange den, men uden held?

Hva gør jeg lige? kan en hund få en abort sprøjte/pille?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LØBETID :O HANHUND I MIN HAVE?
  • #1   10. okt 2010 Ja, tæven kan få en abortsprøjte.

• #2   10. okt 2010 Det ved jeg ikke helt? men er du sikker på at den parrede hende? (;

• #3   10. okt 2010 Nej det er jeg ikke sikker på, det er derfor jeg er så lost?
    jeg gik jo med fuld musik, for havde ikke drømt om at der kom en hanhund ind over hegnet ?

• #4   10. okt 2010 Nej det var nok heller ikke det første jegf ville tænke ;D

• #5   10. okt 2010 Jeg havde virkelig ikke i min vildeste fantasi forestillet mig det??
    men hun burde da også kunne gå i sin egen have smiley

• #6   10. okt 2010 Min dyrelæger siger :

Hun skal prøve og skannes om 4 uger for at se om der overhoved er sket noget, og så skal jeg holde øje med den, og evt prøve at følge efter den hjem så jeg kan få fat i ejeren smiley

• #7   10. okt 2010 Ja, helt sikkert - De BURDE kunne være i sin egen have. Desværre vil de kære hanner gøre alt for alt komme til en tæve i løbetid, og kan komme gennem de mærkeligste steder. Vi får ofte besøg af løser hanner når Bine er i løbetid, så vi har altid et ekstra øje på haven, hvis hun er derude alene og i løbetid.

Men når det så er sagt, så prøv at rine til dyrlægen i morgen, og hør hvad de siger :o)

Håber ikke der er nået at ske noget :o(

• #8   10. okt 2010 Nårh - Ja, der var jeg for langsom.

Men det var da en god idé med at følge hunden, så hans ejere kan betale! Håber i finder hans hjem .

• #9   10. okt 2010 Med en tæve i løbetid må man forvente det værste, og hanhunde kan de forcere de vildeste ting for at komme ind til sådan en tæve. Selvom man mener tæven burde kunne være i haven uden opsyn, så er virkeligheden en anden.

Eftersom du er i tvivl så må du et smut til dyrlægen og få hende tjekket, an abortsprøjte kan gives ret langt hen i graviditeten.

• #10   10. okt 2010 Moster i svøb. : det tror jeg vidst lige jeg har lært (:
    Hun er der heller ikke uden jeg holder opsyn mere (:

• #11   10. okt 2010 abortsprøjten kan jo gives op til 42. dag (måske 45, er lidt i tvivl), så om 4 uger vil der jo kun være gået 28 dage og den kan derfor stadig gives smiley

• #12   10. okt 2010 Var jeg dig så ville jeg sørge for at min tæve fik de 2 abortsprøjter="1 også 1 igen efter 24 timer" med det samme, der er ingen grund til at vente til at tævens hormoner laver rod i hendes "system hvilket der sker allerede efter 14-20dage.
    Eftersom du reagerede ved at du hørte hyl i haven må man gå ud fra at hannen HAR været på hende, så jeg ville ikke vente som din dylle forslår, men det er self. op til dig om din hund evt.skal abortere næsten færdigt udvoksede hvalpe, eller ved" hjælp af sprøjterne" hurtigt bare lade hendes krop optage det der ellers bliver til fostre.

• #13   10. okt 2010 4 uger gamle fostre er ikke næsten udvoksede!! Og jo... man kommer måske til at se noget komme ud af tæven, men så er det nu heller værre.

Og så er der jo også et økonomisk aspekt i det, som ikke alle kan tillade sig at være ligeglad med. Abortsprøjten er dyr og kan man nøjes med en scanning, er det da klart at foretrække.

Vil desuden mene, at risikoen for drægtighed er meget lille. Godt nok behøver han og tæve ikke hænge sammen, men han skal dog være inde et stykke tid, før han ejakulerer.

På hvilken dag i løbetien var tæven?

• #14   10. okt 2010 Hvorfor skulle man vente med at give hende en sprøjte. Var det min hund fik hun den nu. Ingen grund til at tæven skal gå med hvalpe og så også blive skannet. Det lyder som om at der skal penge i kassen.
    Men ejer til hanhunden skal betale.

• #15   10. okt 2010 Sandie: Penge i kassen hos dyrlægen?? Så er det da vist et forkert råd ejer har fået.

Det ville da være meget bedre at kunne indkassere 2xkonsultation plus kontrolscanning end bare en scanning.

Hvis det var min tæve, ville jeg vente og scanne, før jeg gav sprøjten. Havde jeg set en egentlig parring, ville jeg være tilbøjelig til at vælge at sprøjte med det samme.

• #16   10. okt 2010 Puha dag i løbetiden det skal jeg lige tjekke op på når min kæreste kommer hjem (:

• #17   10. okt 2010 Hvorfor scanne overhovedet. Det er kun fortjeneste til dr.dyr og efter sprøjterne er givet, viden/information til abortfirmaet.
    Chancen for drægtighed her er størst, så hvorfor skal hunden igennem hormonforandringer og blødnings og løbetids-forskydning når det kan undgåes.
    Og Ja 17-1800kr er mange penge for nogle, men det er ikke mere end man må regene med at skulle af med hvis hunden ellers pludseligt trådte i et hul og skadede sit ben el.lignende, det hører med til at være dyreejer.

Maj-Britt. Jeg havde godt nok ikke regnet med at høre en nyudannet dylle udtale sig sådan om en abort, for sker det så tidligt som jeg skrev før så der slet ingen ting kommer ud, må da være at foretrække frem for at vente til tæven SKAL føde selv små de fostre.
    Sorry men du overrasker mig en del her.

• #18   10. okt 2010 Nu er der jo ingen midler, der er hverken 100% sikre eller 100% uden bivirkninger, så jeg ville ALTID scanne, for at verificere virkningen og jeg vil ikke sprøjte et så potent stof ind i min hund, hvis jeg ikke havde en stærk mistanke om drægtighed.

Ved et piv fra haven og intet andet, ville jeg ikke have en stærk mistanke. Og da slet ikke, når ingen af os ved, hvilken dag i løbetiden tæven var på!! Og ikke mindst hvornår hun plejer at være højløbsk.

Ved bort på dag 25-30 er der ikke tale om en fødsel. Jo, der kommer noget ud, men det kommer som flåd fra vagina og tæven går ikke i fødsel.

Om løbetiden bliver forskudt, ser jeg ikke som en grund til noget som helst. Det er der vist ingen, der tager skade af.
    Hormonforandringerne vil heller ikke være udtalte, når drægtigheden afbrydes på dag 25-30. En del drægtigheder afbrydes naturligt på det tidspunkt og ejer opdager aldrig noget.

En del opdrættere får scannet ved dag 25-30, går glade hjem med viden om, at der er fosterblærer og bliver utroligt skuffede, når der på dag 58-63 ikke sker noget og tæven har absorberet/aborteret de små uden at opdrætter har set det mindste.

• #19   10. okt 2010 Hmm, tja det er jo så en "smags sag" hvad man vil lade sin hund gennemgå, som er gangske normal hundefolk imellem. :o)
    Jeg ved at den ene af mine piger reagere stærkt på det mindste hormonskift så derfor mener og vælger jeg som jeg gør. "Min ene tæve fik en abort sidste efterår"

Men nu er det jo op til TS hvad hun syntes er bedst for hendes vuf.

PS. TS skrev at hun en hund som hylede, mens musikken spillede for fuld udblæsning og ikke et piv, derfor ville jeg til enhver tid gå ud fra at parringen ER gennemført. ;o)

• #20   10. okt 2010 *TS skrev at hun HØRTE en hund som hylede*..Skulle der ha stået ;o)

• #21   10. okt 2010 Hej allesammen, jeg ringer til dyrelægen igen imorgen og høre hvad jeg lige gør smiley

• #22   10. okt 2010 Jeg ville til enhver tid også få givet sprøjten med det samme...

min nuværende avlstæve har været igennem en sen abort og det byder jeg nødigt en af mine hunde igen.... (21 dage)
    Hun var "i fødsel" en uge måtte have 4 sprøjter og 5 kontrolskanninger, da fostrene ikke ville dø. Samtidig har tabte hun næsten 1 kg (normal"kampvægt" 7 kg) og har siden været svær at holde huld på. hun har ændret adfærd i forbindelse med hvalpekuld og er blevet meget beskyttende efter.

Nej så hellere give 2 tidlige sprøjter for meget, end det.

den ene gang vi var udsat for tyvparring herhjemme, fik tæven 2 sprøjter 3 dage efter og intet at mærke på tæven efter sprøjter (heller ingen hvalpe self...)

Kommentér på:
LØBETID :O HANHUND I MIN HAVE?

Annonce