{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund og nytår
  • #1   6. okt 2010 Jeg var bare hjemme med hundene, lavede lidt god mad til mig selv, men derudover var aftenen egentlig som enhver anden smiley

havde købt et par lækre ben til dem for at distrahere dem, men dette var slet ikke nødvendigt, så jeg har vist været heldig smiley vi bor også i udkanten af viborg så larmen var ikke helt så slem som i centrum smiley

• #2   6. okt 2010 I kan begynde at træne høje lyde nu og se hvordan vapsen reagerer så I har en idé om hvordan den vil reagere ..

Kia gør af fyrværkeriet når hun er ude men er ellers totalt ligeglad og har altid været det :o)

Hun var små 4 mdr. hendes 1. nytår :o)

• #3   6. okt 2010 Vi er selvfølgelig også hjemme ved ham;) jamen høje lyde. hvilke høje lyde? noget som skulle kunne måle sig med fyrværkeri? for fyrværkeri er jo ikke kun lyd også masse lys. har nemlig tænkt ved, at han stivner helt, hvis der kommer en alt for larmende lastbil forbi, så frygter jo lidt;) men havde også tænkt på at tage ham med ud kl. 12. og så være helt fokuseret på ham med en masse godbider og på den måde, han måske vil forstå, at fyrværkeri er en god ting, for så får den noget rart. men ved ikke om det er nok. så ved nemlig ikke, om det ville være godt, at snakke med dyrelægen om en enkelt pille, for en sikkerhedsskyld.

• #4   6. okt 2010 Du kan få en nytårs CD med fyrværkeri og larm og den starter man ud med langsomt ved normal styrke. Så længe hunden ikke reagerer kan man skrue op. Hvis den begynder at reagere så kan I begynde at træne med afledning og godbidder :o)

Lysene kan I jo undgå ved at rulle gardinerne for :o)

Kia elsker dog lysene også :o)

Hvis han hele december er helt rolig kan du tage ham med ud nytårsaften men vil stadig ikke anbefale det ... Er han megabange så skal han selvf. ikke med ud ...

Men nej der sker ikke noget ved at spørge dyrlægen

Men mange hunde bliver dog endnu mere bange hvis de får medicin. Prøv at være megabange og så være dopet så du ikke føler du kan beskytte dig selv hvis det skulle blive nødvendigt?

+ de forstår ikke den dopede følelse.

Hos nogle hunde virker det selvf. også godt :o)

Men i gang med træningen nu og kan være heldige at jeres vovse sejler igennem uden problemer :o)

• #5   6. okt 2010 Beroligende er ikke uden bivirkninger - så endelig ikke starte ud med noget så drastisk allerede inden du ved hvordan hunden reagerer.

Jeg har kun haft en skudræd hund, hun var nær døden hendes første nytårsaften hos os (overdrivelse fremmer forståelsen) Hun var 1 år gammel, en genbrugshund med meget lort i bagagen, hun rystede - savlede og var helt uden for rækkevidde, men nytår nr 2 tacklede hun så flot.

Vi var selvfølgelig hjemme hos hende, kun 6 mennesker, om eftermiddagen var vi i skov og på strand så hun var godt træt og brugt. Ved 20 tiden fik hun en hofteknogle af hest, den guflede hun på et par timer og sov så.
    Da larmen for alvor tog fat, kom hun lige hen og duttede mig, fik et klap og gik så hen på sit tæppe og sov videre. Vi havde ikke trænet med hende i form af lyd-cd'er, skudtræning el.l.

• #6   6. okt 2010 Hej Maja
    Har nogle lydfiler liggende på min hjemmeside som du kan bruge.
    Du kan finde dem her.
    http://kennellhasax-streme.dk/8847/Forside
    Mine hvalpe har fra 3 uger´s allderen lyttet til div. lydfiler og har gode erfaring med det.
    På nettet kan du finde vejledning i brug af lyde. ( kan se jeg ikke har den inde på min side )
    Start på lav styrke.
    Held og lykke
    Mange hilsner
    Lonnie Jøhnk

• #7   6. okt 2010 Begyndt at lyd træne din hund nu, når I er ude på gå ture så slå på et skilt eller andet i kommer forbi uden at hunden ser det. I starten skal det ikke være særlig højt men det øger i stille og roligt. I kan også sige højt bang mv. det lærer hunden at være ligeglad med pludselige lyde, selvom det ikke er fyrværkeri lyde. Grunden til at det er godt at gøre når i er ude at gå er at hunden hurtig bliver optaget af dufte og ligende. Så det sætter sig ikke fast i hunden(hvis du forstår).
    Vil ikke anbefale at du tager din hund med ud klokken 12, det er jo at tage den med ind i løvenshule. Blev inde med den og se på fyrværkeriet fra et vindue(uden hund) i stedet. I kan gå en tur kl. halv et, et hvis det ikke har været nævnværdig bange, der er det meste fyrværkeri aftaget.
    Med hensyn til lysglimt, som mange hunde ikke kan lide så træk gardinerne for som også er nævnt tidligere i tråden.

• #9   6. okt 2010 okay, tak for alle rådene;) vil prøve mig frem

• #10   6. okt 2010 har selv en hund der er meget bange så ved ikke om jeg er den rette til at give råd men jeg gør det at hvis vi fx møder en dåse på turen sparker jeg den hen af fortorvet.. det larmer men hunden kan se hvad det er...

Kommentér på:
hund og nytår

Annonce