922 visninger
|
Oprettet:
hund og nytår {{forumTopicSubject}}
Vi har en "lille" hvalp på 15 uger. og nu er jeg jo begyndt at spekulere i Nytår. ved jo ikke hvordan han reagere på nytårs larmen. burde man skaffe noget beroligende inden? eller se det an til aftenen. eller hvordan;)
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.558
havde købt et par lækre ben til dem for at distrahere dem, men dette var slet ikke nødvendigt, så jeg har vist været heldig vi bor også i udkanten af viborg så larmen var ikke helt så slem som i centrum
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
Kia gør af fyrværkeriet når hun er ude men er ellers totalt ligeglad og har altid været det :o)
Hun var små 4 mdr. hendes 1. nytår :o)
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 189 Svar: 545
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
Lysene kan I jo undgå ved at rulle gardinerne for :o)
Kia elsker dog lysene også :o)
Hvis han hele december er helt rolig kan du tage ham med ud nytårsaften men vil stadig ikke anbefale det ... Er han megabange så skal han selvf. ikke med ud ...
Men nej der sker ikke noget ved at spørge dyrlægen
Men mange hunde bliver dog endnu mere bange hvis de får medicin. Prøv at være megabange og så være dopet så du ikke føler du kan beskytte dig selv hvis det skulle blive nødvendigt?
+ de forstår ikke den dopede følelse.
Hos nogle hunde virker det selvf. også godt :o)
Men i gang med træningen nu og kan være heldige at jeres vovse sejler igennem uden problemer :o)
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Jeg har kun haft en skudræd hund, hun var nær døden hendes første nytårsaften hos os (overdrivelse fremmer forståelsen) Hun var 1 år gammel, en genbrugshund med meget lort i bagagen, hun rystede - savlede og var helt uden for rækkevidde, men nytår nr 2 tacklede hun så flot.
Vi var selvfølgelig hjemme hos hende, kun 6 mennesker, om eftermiddagen var vi i skov og på strand så hun var godt træt og brugt. Ved 20 tiden fik hun en hofteknogle af hest, den guflede hun på et par timer og sov så.
Da larmen for alvor tog fat, kom hun lige hen og duttede mig, fik et klap og gik så hen på sit tæppe og sov videre. Vi havde ikke trænet med hende i form af lyd-cd'er, skudtræning el.l.
jan 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 100 Svar: 504
Har nogle lydfiler liggende på min hjemmeside som du kan bruge.
Du kan finde dem her.
http://kennellhasax-streme.dk/8847/Forside
Mine hvalpe har fra 3 uger´s allderen lyttet til div. lydfiler og har gode erfaring med det.
På nettet kan du finde vejledning i brug af lyde. ( kan se jeg ikke har den inde på min side )
Start på lav styrke.
Held og lykke
Mange hilsner
Lonnie Jøhnk
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
Vil ikke anbefale at du tager din hund med ud klokken 12, det er jo at tage den med ind i løvenshule. Blev inde med den og se på fyrværkeriet fra et vindue(uden hund) i stedet. I kan gå en tur kl. halv et, et hvis det ikke har været nævnværdig bange, der er det meste fyrværkeri aftaget.
Med hensyn til lysglimt, som mange hunde ikke kan lide så træk gardinerne for som også er nævnt tidligere i tråden.
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 189 Svar: 545
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
hund og nytår