Nytår {{forumTopicSubject}}
Jeg har været heldig, at ingen af de hunde jeg har haft, har reageret på skyderi nytårsaften. Desvære oplevede jeg for en måned siden, da jeg en sen aften gik nattur med hundene, at Walther reagerede ret voldsom, der blev smidt et kanonslag ret tæt ved hvor vi gik. Jeg blev selv forskrækket. Men siden har jeg ikke tænkt meget over det. Her til aften bliver der holdt fest, tæt ved hvor vi bor og der skydes en del nytårs skyts af. Det er tydelig, at Walther er utryg ved det. Ikke at han går i panik. Men han klistre meget til mig. Jeg vil gerne, at Walther skal komme gennem december hvor jeg ved, at mange Desvære fyre nytårskrudt af og selvfølgelig nytårsaften hvor der bliver skudt rigtig meget af, her hvor vi bor. Jeg ved at mange giver deres hund noget beroligende hele december. Men hvad er bedst at give og hvor meget skal der gives.?
okt 2019
Følger: 148 Følgere: 184 Hunde: 5 Emner: 19 Svar: 314
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.597
der findes også lydfiler man kan træne hunden med hver dag, så lydene høres mens man fx leger og giver godbidder ... om det virker ved jeg ikke... men du kan jo starte nu her
min yngste gør som ind i Hxxxxx men det er meget lysglimtene og ikke så meget lydene hun reagerer på ..
okt 2019
Følger: 148 Følgere: 184 Hunde: 5 Emner: 19 Svar: 314
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.741
Min amerikaner skulle bare have en lang dug over sofabordet og så lå hun der inden oven på mine fødder. Hun var skud rad.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Måske du kan få noget brugbart med derfra?
https://www.facebook.com/HundogTraening/posts/4405229332857594
maj 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 305
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 1.780
Ellers zylkene eller kalm tabletter må de også gerne få i flere uger.
Til nytårsaften skal du nok have noget ved dyrlægen.
Sileo gel har jeg prøvet til mine hunde, det virker super godt og sløver ikke hunden.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Min ældste får Sileo nytårsaften (det er på recept), og fra nu af og frem til og med (og evt efter) nytår, får hun Aptus Relax (Calm er nogenlunde det samme, Aptus er bare billigere) tyggetablet.
Og så er vi blevet anbefalet at prøve, at give hende, hendes thundershirt på, på de ture, hvor vi kan forvente, at der kommer skud (vi bor på landet op ad en skov, hvor der ofte er jagt).
Jeg ville helt klart tage en snak med dyrlægen og høre, hvad I kan gøre, for at få ham godt igennem.
maj 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 305
Nytår