{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.988 visninger | Oprettet:

Kastet gult slim op i 3 uger-hjælp?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Vi har en Shih Tzu. Den har de sidste 3 uger næsten hver dag kastet op. Det kommer pludseligt hvor den kan være glad og lige pludselig kaster den noget gulv slim op. Eller ligner egentlig bare spyt men er stærkt gult. Så snart den har gjort det så er den glad igen og virker ikke til at have det dårligt. Vi har prøvet at købe nogle andre godbidder men den gør det stadig. Det foder den får har den fået i et år og er Shih Tzu foder.

Jeg vil til at til dyrlægen nu, men jeg frygter de blot siger at jeg skal skifte foder og så give det 3 uger igen. Vil bare høre om nogen har en anelse om hvad det kan være?

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastet gult slim op i 3 uger-hjælp??
  • #1   4. okt 2010 Det er galde som den kaster op. Hvor meget mad får den?

• #2   4. okt 2010 Har du været til dyrlæge med det før?

• #3   4. okt 2010 Hvornår på dagen gør den det typisk?
    Vores hund kaster op, hvid hun går for længe uden mad i maven, da hun danner for meget mavesyre.
    Hvis hun får tidlig aftensmad, og vi sover længe dagen efter, ja så er det stensikkert at hun begynder at pive ved 9-tiden, og vil ud og kaste op, da hun så har gået for længe uden mad i maven.
    Vi er så gået over til, at fredag og lørdag får hun lidt senere aftensmad end normalt :o)

• #4   4. okt 2010 Tænker det samme som Tanja og Bine

• #5   4. okt 2010 Min labs havde tendens til at kaste galde op, da han blev fodret med RC.

Nu får han Gourmix fra Vetcur, og nu er der ingenting.

• #6   4. okt 2010 Det er ofte sidst på formiddagen, start på eftermiddagen.

Den mangler ikke mad, da den altid har adgang til mad(ved jeg godt ikke altid er godt) men sådan har det altid været ved os.
    Det skal faktisk siges at den den sidste måned er begyndt at spise meget mere end den plejer. Kan det være problemet?

• #7   4. okt 2010 Hvad siger dyrelægen?
    går ud fra du ikke har ladet din hund kaste op i 3 uger uden en dyrelæge har været ind over....

• #8   4. okt 2010 Jeg har ringet til dyrlægen efter 1 uge. De ønskede dog at jeg blev hjemme og fuldte den et par uger mere. Derfor har jeg endnu ikke været til dyrlægen men skal bestille tid nu, da den lige gjorde det i går igen. Men hvad kan dyrlægen gøre?

• #9   4. okt 2010 han kan tage urin-, blod-prøver... måle om der er feber, tage billeder for at se maven...
    dyrelægen finger er også tit så rutineret at de kan mærke hvis der er noget galt i maven på hunden...

hvis min dyrelæge havde sagt jeg skulle vente et par uger, var jeg blevet gal, mine hunde skulle undersøges med det samme...

• #10   4. okt 2010 Hmm... Ja, så er det nok ikke for meget mavesyre.
    Så må du hellere ringe til dyrlægen igen, og forlange at få dem til at se på ham.

• #12   4. okt 2010 Mavekatar kan være en mulighed. Så dyrlæge.

• #14   4. okt 2010 Hej alle

Tak for de mange svar.

Normalt ville jeg også synes det var mærkeligt hvis dyrlægen sagde at jeg kunne se det lidt an. Men grunden til at jeg ikke blev sur over det var netop at hunden ikke har det dårligt. Den er mere frisk end nogensinde og leger og har det godt, pånær de 10 sek hver til hver anden dag. Derudover har jeg også fundet ud af at det hvis heller ikke var en dyrlæge jeg snakkede med men en af klinikkens ansatte.

Men tid til dyrlægen er nu bestilt til onsdag - så bliver det spændende at se hvad de siger. For selvom man jo ikke tror det er noget alvorligt når den har det godt og virker frisk så bliver man jo nervøs alligevel.

• #15   6. okt 2010 min søsters hund har også kastet lidt gult slim op, men vi gav ham bare lidt A38, så holdt det op. Men det passer meget godt med at det kan være grundet lidt sart mave, for der skal ikke meget til at sætte ringos mave ud af kurs.

Kommentér på:
Kastet gult slim op i 3 uger-hjælp??

Annonce