{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

HJÆLP - KØNSMODEN {{forumTopicSubject}}

Så er lille Lucca for alvor blevet kønsmoden..

Det er så slemt at vi overvejer at få ham kastreret..

Lige pludselig vender han fra at være jordens dejligste hund til at være aggresiv.. bider ud efter en, og humper vores ben,arme og ryg..

Hvad er fordelene/ulemperne ved en kastration?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP - KØNSMODEN
  • #1   3. okt 2010 Skal lige siges at han efter højest 30min bliver den dejligste hund igen, men sker flere gange om dagen..

og at få bollerne fjernet, lyder såååå frygteligt..

• #2   3. okt 2010 Jeg ville ikke anbefale at kasterere. Desværre så får man advide af mange dyrlæger at kastration nærmest er et mirakelmiddel mod alt. Desværre passer det ikke, og for nogle hundes vedkommende, er sideeffekten af kastrationen værre end årsagen til kastrationen. De negative effekter hunden kan få af kastratioen er f.eks angst og øget agrassivetet.

Så en kastration er ikke noget man bare lige gøtr, efter min mening.

• #3   3. okt 2010 Jeg tror at jeg ville få en adfærdsbehandler til at kigge inden I overvejer en kasteration. At han "humper" relateres oftest med stress!

• #4   3. okt 2010 Knurren og snappen tror jeg næppe er kønsmodningsen skyld. Det ville jeg nok få en adfærdsbehandler ud og se på www.paff.dk

• #5   3. okt 2010 Hvor gammel er han ?

Tror ikke at det at han bider ud efter jer kommer af hormoner ?
    har der været nogle store ændringer i jeres tilværelse på det seneste ?

• #6   4. okt 2010 Han er 8 mdr nu..

Der er ingen ændringer sket..

Altså jeg nusser ham på maven og han falder i søvn, vågner så igen, bider ud efter mig og humper min arm.. selvfølgelig kun kort da jeg hurtigt får den stoppet igen..

men han bliver jo sig selv igen hurtigt..

• #7   4. okt 2010 Og tisser territorium af udenfor, plejer han ikke, (altså så meget som nu)
    Men han sidder stadig ned og tisser..

• #8   4. okt 2010 Adfærdsbehandler...

• #9   4. okt 2010 Tror jeg vi vil prøve så.. smiley

• #10   4. okt 2010 Super:o) Vær forsigtig med hvem du vælger:o)

• #11   4. okt 2010 Ja det tror jeg gerne.. Synes efterhånden folk har "advaret" om mange smiley

• #13   4. okt 2010 Han er blevet undersøgt for ALT..

Han var desværre syg da vi købte ham, Anede hverken vi eller den tidligere ejer, da dyrlægen havde "godkendt" alle hendes hvalpe..

Så han er blevet opereret 2 gange, og undersøgt MANGE gange..
    Han fejler intet mere..

• #14   4. okt 2010 Ja det er helt rigtigt. Der er jo egentlig mange rigtig dygtige folk derude, problemet kan til tider være, at mange stadig hænger fast i hvad man lærte for 10år siden og derfor ikke udvikler sig:o)

Kan se du bor i vestjylland, men vil alligevel opfordre dig til at tage kontakt til Alpha hundeadfærdscenter her i nordjylland. Du kan altid bare få en snak med dem. Det koster kun din tid:o)

• #15   4. okt 2010 *Diva AKA Muldvarpen* P :
    Vil lige undersøge mulighederne.. Men Mange tak skal du have.. det lyder som et rigtigt godt sted..

• #16   4. okt 2010 Så lidt da:o) held og lykke:o)

• #17   4. okt 2010 Jeg synes helt ærligt at man lige skal klappe hesten lidt. Hunden er 8 måneder og propfyldt med hormoner. Fint hvis TS vil ofre en adfærdsbehandler på hunden, men måske handler det bare om at sige nej og sætte faste grænser for en teenagehund.

Hunde får altså nogle gange en skrækkelig kønsmodningsfase, hvor man føler man er på arbejde nonstop. Hunden humper ting, mennesker, er overgearet, mister fokus, glemmer hvad den har lært osv. Tålmodighed og konsekvens er vejen frem.
    Hiv din hund af, hver gang den humper med et bestemt nej. Kan den ikke styre sig eller får den "flip" - så luk den væk indtil den er faldet ned.

• #18   4. okt 2010 Kastration kan man overveje hvis problemet ikke forsvinder med alderen. Men netop nu er han i en fase hvor han ændrer sig enormt meget fysisk og psykisk. Så det er en rigtig god idé at udstyre sig med en sund portion tålmodighed smiley

• #19   4. okt 2010 Som tag dit ansvar siger smiley Og med kærlighed, tålmodighed, vedblivenhed og bestemthed kommer man rigtig langt. Så et nej, og gå væk fra hyggen når det sker, vil han hurtigt forbinde humping og bidning som et no go, da man så bare får et nej, og mor går.

• #20   4. okt 2010 En kastration er altså ikke farligt det kan være en rigtig god løsning for mange hunde af forskellige årsager. Bare man ikke kastrere en nervøs eller angst hund som Ta dit ansvar alvorligt også skriver.

Tror at det er en mere fast opdragelse der skal til, så han stopper med det samme i siger nej og ikke 30 minutter efter.

Hvis I vil kontakte en adfærdsbehandler er der en god en i Tjærborg, ved ikke lige hvor i landet i bor. Hun hedder Dorthe Odefey, du kan bare google hendes efternavn så kommer hendes side frem.

• #22   4. okt 2010 Din hund er blevet teenager - Du kan forvente denne adfærd on/off ind til ca. 22 måneders alderen.
    Det er facer ALLE hunde går igennem, i større eller indre udstrækning og vigtigst er HELT naturligt!

Sæt kravene ned til ham, træn basis lydighed, og sæt klare grænser!
    Vil i kastererer så gør det på et tidspunkt hvor han er mere afballanceret i sin adfærd, og ikke midt i orkanens øje.

• #23   4. okt 2010 (link fjernet)

Rie Ravn kan også anbefales..

• #24   4. okt 2010 Vi sætter også grænser for ham, og har lydighedstræning hver dag.. og han er super til det.. bare lige nogle tidspunkter den går amok, og vi også siger nej og går..

Vi er jo heller ikke så vild med ideen om at få den kastreret..

Vi ville egentlig bare mest høre om alt dette var normalt.. Og lyder sådan. Tak for alle svar..

• #25   4. okt 2010 Det lyder helt sikkert som om I har fat i den lange ende med træningen.
    En hanhund i kønsmodningfasen kan virkelig være en prøvelse - har selv én der er godt på vej. Så det handler bare om at hænge i og være kærlig og konsekvent:)

Kommentér på:
HJÆLP - KØNSMODEN

Annonce