{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Bange for folk med hatte!? {{forumTopicSubject}}

Leopold, som nu er lige lidt over 6mdr, og en cavalier rundkørsel - og iøvrigt en meget fredelig og rolig vovse - er begyndt at "vogte".. Han sidder oppe i sengen og kigger ud af vinduet og knurrer af katte, mennesker, blade, vinden og spøgelser.. Han gør engang imellem men ikke sådan noget konstant noget.. Vi har prøvet af aflede hans opmærksomhed, sige nej, fjerne ham fra vinduet og give ham godbidder i et andet rum nu når han stopper med at knurre.. Intet hjælper.. Men det er jo så hvad det er, det er ikke fordi det som sådan irriterer mig - jeg er bare "bange" for det måske udvikler sig til at han står og gør hele tiden..

Men det der er mit reelle "problem" er at han er bange for/gal på folk med hatte!? Eller rettere sagt - hovedbeklædninger i alle afskygninger.. Hatte, huer, tørklæder, cykelhjelme osv.. Når vi møder en med en eller anden form for hovedebeklædning så rejser han børster og knurrer af personen - han hopper frem imod dem og gør.. :S Jeg kunne jo løse problemet ved at lade ham gå langt udenom folk med hat men.. Come on!?

Er der en eller anden form for træning man kan lave? Vi har prøvet og lade kæresten iføre sig forskellige hovedbeklædninger og komme ind med godbidder, sætte sig på hug og kalde med lys stemme med samme resultat hver gang - han knurrer, gør og rejser børster.. smiley

Han har aldrig været ude for nogen grimme oplevelser med folk med hatte - ikke at vi ved af - så aner ikke hvorfor han har det sån.. Men nu er jeg jo blæevet lidt nervøs for - hvad med nevøerne og niecen (små børn/babyer) hvis de her til vinter render imod ham med flyverdragt og skihue.. :S Godt nok er han en lille hund men... Vil jo ikke have at han hverken får traumer - eller at børnene blir bange for ham (eller i værste fald - snapper dem)

Kort sagt - hjælp, min hund er bange for folk med hat! :S

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange for folk med hatte!?
  • #1   2. okt 2010 Min ældste havde det samme, og når man boede ved siden af Brøndby Stadion så så man mange mærkelige hatte.
    Heldigvis var det blot en fase i min hunds liv, men det handler om at gøre dem sikre omkring disse hatte. Jeg gjorde det at jeg anskaffede mig de mærkeligste hatte og placerede dem rundt i huset. Hvis hunden gøede, knurrede eller snappede efter dem, lod jeg som ingenting. I det hele taget lod jeg dem blot være en del af indretningen og efterhånden kom han tættere på hattene og tilsidst var de da meget sjove at lege med. Hér kræver det selvfølgelig at han kan give slip på genstande inden at du lader ham massekrere disse hatte.
    Han bliver stadig sur på fremmede folk med hatte der kommer ind i hjemmet, men det er nu let at bede folk om at tage hatten af inden de træder ind. Sådan er det blot blevet i denne husholdning.

• #2   2. okt 2010 Vores gamle Rottweiler havde det med folk med solbriller....

Da vi for mange år siden var på ferie i Nordjylland, gik hun fuldstændig amok og gøede arrigt over en kvindelig, tysk turist på en parkeringsplads fordi damen var iført et par RIGTIGT store, sorte solbriller...
    Uha, dén dame var godt nok farlig med de der store, stirrende, sorte øjne, syntes hun! ;o)

Da vi et par dage senere var på besøg på Aalborg Marinemuseum, hvor hunden også var velkommen - gik den indtil da ellers meget artige Rottweiler - igen amok og gøede som en vanvittig da vi passerede en gammel dykkerdragt med en stor dykkerklokke!!

Igen var det de dér store, glughuller som stod der og stirrede ondskabsfuldt på hende, som gjorde hendes udfald! *griner*

Tror hundene opfatter det som værende truende, at nogle med "så store øjne" kigger tilbage på dem.

Men sjovt var det altså at se, og vi har tit grinet ad begge historier siden og nævner dem ofte når vi mindes vores desværre nu afdøde Rottweiler.

• #3   4. okt 2010 Jeg takker for svarene.. smiley

Jeg anede ikke at det var et "almindeligt" problem for vapsere, men igen - der er så meget jeg ikke ved.. hehe..

Jeg vil gøre noget mere ud af træningen med Leopold, og så se om ikke det kan give ham nogle positive oplevelser med hovedebeklædninger.. *S*

Tak for responsen..

Kommentér på:
Bange for folk med hatte!?

Annonce