{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

~ Den røde ko ~
~ Den røde ko ~
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525

Folk er pludselige bange for hund. {{forumTopicSubject}}

Jeg snakkede med en veninde som har den dejligeste hund (ikke dejligere end min egen selvfølgelig)! Hvor hun før i tiden er blevet mødt med "Nåå! Hvor er den dejlig!" og "Må vi klappe hende" eller de begyndte bare at klappe/nusse hende. Nu er folk begyndt at gå over på den anden side når hun kommer. Eller osse snakker de kun med hendes GD og ikke den anden. Hunhunden er en blandning af Mastiff og Sct. Bernhard. Men hvor er det skrækkeligt at sådan en lov skal gå ud over de fleste store hunderacer (blandning eller ej). Min veninde siger, at hun godt kan mærke det på hendes hunhund, at den bliver set ilde til. Og hun er nervøs for at den har det skidt med at gå blandt folk, hvor den før bare nød det.

Hvor mange har prøvet det? Og hvad gør i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk er pludselige bange for hund.
  • #1   7. aug 2010 jeg har prøvet det mange gange, jeg går somregel med 2 hunde af gangen og hvis freja er med er det somregel kun hende folk vil hilse på. Nu er jeg så heldig at de to andre så ikke er så vilde med at snakke med folk når vi er ude at gå så det er egentlig ikke noget problem.

• #2   7. aug 2010 jamen er det fordi i har mundkurv på ham?

• #4   7. aug 2010 Irene-- Det er jo overhovedet ikke andre hunde TS snakker om, men derimod mennesker som før i tiden gladeligt hilste på hendes venindes hund, som nu pludselig væmmes ved den.

Jeg kan da godt forstå frustrationen over det. Men det rører mig nu ikke, jeg hader når fremmede skal hen og nusse mine drenge fordi de ser ååååh så søde ud.

• #5   7. aug 2010 haha altså faktisk får mine jo noget ud af det da de elsker opmærksomhed smiley jeg snakker gerne med andre hunde fordi så kan jeg lære lidt mere om racen og har en bekendt hvor jeg kender hunden smiley så er nok op til en selv om man synes man får noget ud af det Irene smiley

• #6   7. aug 2010 Jeg synes også det er pragtfuldt når man får en sludder med andre om hunde (og andet). Det er altid en oplevelse at udveksle erfaringer og hunden har gavn at at lære at omgås andre hunde.
    Jeg forstår ikke din kommentar Irene....?

• #7   7. aug 2010 Folk har altid gerne ville snakke med malou, men det har jeg selv sat en stopper. Jeg gider ikke have at hun skal snakke med gud og hver mand, hvis jeg møder nogen som er oprigtig interesseret i racen får de lov, men malou er mere glad for fremmede mænd end kvinder.

• #8   7. aug 2010 Hver sine meninger og holdninger... og dem skal der så sandelig være plads til smiley
    Jeg kan nu også godt forstå at man kan blive lidt trist over en lov skal ændre på noget som man måske førhen glædede sig over. Det er da forskelligt om man synes det er hyggeligt at folk kommer og hilser på sin hund eller om man bare vil ha' de holder sig væk. Det er da også forskelligt fra hund til hund om den er reserveret eller imødekommende? Min eeelsker når nogen vil snakke med hende, også alt og alle :] Så jeg ville da nok også blive lidt ærgelig hvis folk plejer at hilse på mig og hunden og så pludselig stopper med det, hvis det er noget man godt kan lide så bliver man da selvfølgelig træt af at vinke farvel til det

• #9   8. aug 2010 irene jeg siger heller ikke at alle og enhver skal hilse på dem men kig på mine racer så kan du gætte dig til hvor mange der vil hilse her smiley derfor får de lov smiley

• #10   8. aug 2010 Irene .......kender ikke det billede du der maler.....

• #11   8. aug 2010 har personligt et HYR med at holde folk fra min 5 mdr gamle broholmer/bulldog blanding fordi jeg ved hvordan det er hun er iiiiih så sød og nusser nu men når hun vejer 50-60 kilo sys folk måske ikk hun er så sød mere og tror hun ville have svært ved at forstå hvorfor folk ikk ville hilse på hende og sys sku det er tavligt af folk der f. eks bare stikker hånden ned til frmmede hunde uden og spørge om lov det er sku lige så meget folk der skal opdrages på nogen gange

• #13   8. aug 2010 Derfor er der jo stadig nogle hunde og deres ejer også, som synes at det er hyggeligt når nogen vil hilse på dem og det kommer jo igen an på hvem man er. Jeg har selv ikke noget imod når nogen får lyst til at hilse, så længe min hund også selv har lyst, og hun bliver simpelthen så glad når nogen taler til hende og lige stryger hende med hånden, at hele kroppen vrikker frem og tilbage. Så ja, selvfølgelig har jeg hende for min egen skyld men jeg har bestemt ikke noget imod at dele glæden af hende med andre og nu synes jeg alligevel aldrig jeg kommer ud for at det er gud og hver mand der lige skal snakke med hende, men det sker da at nogen gerne vil sige hej af og til smiley

• #16   8. aug 2010 Min chicco har rigeligt i klap og kæl fra mig og bryder sig faktisk ikke om at folk bøjer sig indover ham og klapper ham på panden. Det er i hundes øjne også en meget dominerende handling. Derfor bliver der altid sagt nej til børn der kommer styrtende imod ham.
    Men vi hygger derimod med vores vanlige hundevenner og han må da også godt hilse på andre hunde, hvis altsår han og de andre vil det. En sludder og en sladder bliver det da også til indimellem hvis humøret er til det. Men må da indrømme at jeg godt kan få pres over nogle hundeejere som absolut skal gå hurtigt for at nå op på siden af mig og derefter forvente at vi skal gå turen sammen, på trods af at vi ikke kender hinanden. Nogle gange har jeg bare brug for at koble af efter en lang arbejdsdag alene med min hund.

• #17   8. aug 2010 Sikke mange svar. Og jeg er slet ik nået ind i kampen.

Først vil jeg sige at jeg elsker når folk vil snakke med min hund. Og min hund elsker det lige så meget (med mindre at voldsom lovren, så hele kroppen vipper. Slikken og læne sig helt op af folk, betyder noget andet?!) Men når hun har fået nok sætter hun sig bare ved siden af mig, det skal der osse være plads til. Jeg bor i en landsby og nogen hunde snakker vi med og andre ikke. Og hvis hun fik lov, ville hun gå over på den anden side af vejen for at snakke med hund og ejer. Hun er en meget social hund, som gerne vil snakke med alle, dyr som mennesker. Men jeg holder hende altid væk fra folk, det er kun hvis DE vil snakke, at hun får lov. Jeg pådutter hverken hende eller dem noget. Og hvis hun ikke vil snakke (hvad jeg ik har oplevet endnu) så skal hun bestemt heller ik!!
    Min mor´s lille hvalp kan endda finde på at sætte sig og ikke ville videre, hvis folk ikke vil snakke med hende. Hun er en bestemt lille pige må man sige!

Men min venindes hund. Jeg er ikke helt sikker på alderen, men skyder på 5 år. Og det er ikke hunden der ikke vil snakke, tværdigmod! Nej, den har ikke mundkurv på. Det er bare en stor dvask hund med tigerstriber. Vi talte om om det kunne være striberne der gjorde det, eller bare folks uvidenhed. Min veninde, som selvfølgelig kender sin hund bedst, siger at hun kan mærke, på hunden, at hun er blevet anderledes efter at folk "undgår" hende. Folk vil jo gerne snakke med min venindes GD, men ikke med hunhunden. Det plejede at være omvent...

• #19   9. aug 2010 Jamen hvis hunden er ligeglad med det, er der jo heller ikke noget problem! Det er mere de hunde der bliver underlige, netop fordi folk er begyndt at undgå dem. De bliver vel utykke fordi de kan mærke at folk pludselige er bange for dem....

• #21   9. aug 2010 ***Krumme og Cult Shaker nu med pokal**: Det må jeg fortælle hende. Det kan da godt være at det er det. Jeg ved det ikke...

Kommentér på:
Folk er pludselige bange for hund.

Annonce