Folk er pludselige bange for hund. {{forumTopicSubject}}
Jeg snakkede med en veninde som har den dejligeste hund (ikke dejligere end min egen selvfølgelig)! Hvor hun før i tiden er blevet mødt med "Nåå! Hvor er den dejlig!" og "Må vi klappe hende" eller de begyndte bare at klappe/nusse hende. Nu er folk begyndt at gå over på den anden side når hun kommer. Eller osse snakker de kun med hendes GD og ikke den anden. Hunhunden er en blandning af Mastiff og Sct. Bernhard. Men hvor er det skrækkeligt at sådan en lov skal gå ud over de fleste store hunderacer (blandning eller ej). Min veninde siger, at hun godt kan mærke det på hendes hunhund, at den bliver set ilde til. Og hun er nervøs for at den har det skidt med at gå blandt folk, hvor den før bare nød det.
Hvor mange har prøvet det? Og hvad gør i?
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 1.060
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 149 Svar: 2.516
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
Jeg kan da godt forstå frustrationen over det. Men det rører mig nu ikke, jeg hader når fremmede skal hen og nusse mine drenge fordi de ser ååååh så søde ud.
jul 2008
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
Jeg forstår ikke din kommentar Irene....?
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 162
Jeg kan nu også godt forstå at man kan blive lidt trist over en lov skal ændre på noget som man måske førhen glædede sig over. Det er da forskelligt om man synes det er hyggeligt at folk kommer og hilser på sin hund eller om man bare vil ha' de holder sig væk. Det er da også forskelligt fra hund til hund om den er reserveret eller imødekommende? Min eeelsker når nogen vil snakke med hende, også alt og alle :] Så jeg ville da nok også blive lidt ærgelig hvis folk plejer at hilse på mig og hunden og så pludselig stopper med det, hvis det er noget man godt kan lide så bliver man da selvfølgelig træt af at vinke farvel til det
jul 2008
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
maj 2006
Følger: 102 Følgere: 143 Hunde: 9 Emner: 74 Svar: 1.089
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 162
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 84 Svar: 1.001
Men vi hygger derimod med vores vanlige hundevenner og han må da også godt hilse på andre hunde, hvis altsår han og de andre vil det. En sludder og en sladder bliver det da også til indimellem hvis humøret er til det. Men må da indrømme at jeg godt kan få pres over nogle hundeejere som absolut skal gå hurtigt for at nå op på siden af mig og derefter forvente at vi skal gå turen sammen, på trods af at vi ikke kender hinanden. Nogle gange har jeg bare brug for at koble af efter en lang arbejdsdag alene med min hund.
jan 2010
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525
Først vil jeg sige at jeg elsker når folk vil snakke med min hund. Og min hund elsker det lige så meget (med mindre at voldsom lovren, så hele kroppen vipper. Slikken og læne sig helt op af folk, betyder noget andet?!) Men når hun har fået nok sætter hun sig bare ved siden af mig, det skal der osse være plads til. Jeg bor i en landsby og nogen hunde snakker vi med og andre ikke. Og hvis hun fik lov, ville hun gå over på den anden side af vejen for at snakke med hund og ejer. Hun er en meget social hund, som gerne vil snakke med alle, dyr som mennesker. Men jeg holder hende altid væk fra folk, det er kun hvis DE vil snakke, at hun får lov. Jeg pådutter hverken hende eller dem noget. Og hvis hun ikke vil snakke (hvad jeg ik har oplevet endnu) så skal hun bestemt heller ik!!
Min mor´s lille hvalp kan endda finde på at sætte sig og ikke ville videre, hvis folk ikke vil snakke med hende. Hun er en bestemt lille pige må man sige!
Men min venindes hund. Jeg er ikke helt sikker på alderen, men skyder på 5 år. Og det er ikke hunden der ikke vil snakke, tværdigmod! Nej, den har ikke mundkurv på. Det er bare en stor dvask hund med tigerstriber. Vi talte om om det kunne være striberne der gjorde det, eller bare folks uvidenhed. Min veninde, som selvfølgelig kender sin hund bedst, siger at hun kan mærke, på hunden, at hun er blevet anderledes efter at folk "undgår" hende. Folk vil jo gerne snakke med min venindes GD, men ikke med hunhunden. Det plejede at være omvent...
jan 2010
jan 2010
Folk er pludselige bange for hund.