Hvad sker der for folk?! {{forumTopicSubject}}
De sidste 3 dage har jeg fået 4 kommentarer på vej til og fra arbejde på cykel pga:
Jeg kommer cyklende på stien (der er stier hele vejen til mit arb), og der går dagligt folk med hunde, self.
Jeg kommer kørende, kan se at de går i kanten med hunden, intet problem så.
I det jeg så nok op næsten ved siden af dem, vælger hunden at den pludselige skal over på den anden side af vejen, ellers også vader ejeren bare ud på stien - uden at se sig tilbage!
Og der er jeg jo..
Og vi snakker hunde med 3 m liner og flexliner.
Så bliver der råbt efter mig "brug dog klokken".
Øhh så vidt jeg ved skal jeg ikke tænke for dem, og det er vist meget almindeligt at man har styr på sin hund og holder øje med hvor den går, og at man kigger sig tilbage, inden man krydser en vej, eller sti.
Jeg syntes det er dybt uansvarligt af de ejere bare at lade deres hunde gå sådan, for det er sku hunden det går ud over.
Jeg har brugt klokken her i går, da der stod 3 ejere med hund tværs over stien og snakkede - hvad i alverden laver de der? Men der kunne jeg ikke komme forbi, så derfor gav jeg lyd, så de kunne flytte sig,
Ejerne er jeg ligeglade med, men jeg ville blive ked af hvis jeg kom til at køre deres hund ned - selvom det er deres skyld.
I dag stoppede jeg så, for da fik jeg nok.
Siger til hende at nu er jeg altså træt af at få den kommentar.
Så svarer hun bla. at "du må have haft en dårlig dag", rigtig nedladende. Nej, den har såmænd været fin, indtil jeg møder inkompetente idioter som dig!
Derefter sagde hun - "jeg har jo ikke øjne i nakken". Nej, det er derfor man drejer hovedet..
Hun blev bare ved og ved, så det endte med at jeg sagde at hun ikke havde nogen hjerne, for det var jo hunden det gik ud over
Alligevel sev den ikke ind. Stakkels hund.
Jeg ved ikke hvad hun mere sagde, for jeg lukkede bare af og gik ind i indkørslen - for at komme ud og gå med Milo, ansvarligt.
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
Og så lige for at snakke om det at gå med hund i snor... Når man går på fortorv, vej, cykelstier m.m. synes jeg altså man skal lære sin hund at gå nogenlunde pænt ved siden af samt have den i kort snor så netop den slags ikke sker... Den lange snor (eller løs) må min hund altså vente med til vi kommer over i skoven eller andre steder væk fra trafikken...
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
Du kan ikke forvente at folk der går på stien hver gang skal gå og dreje hoved og se om der kommer cykellister. det gør jeg altså ikke når jeg går på stien der fører hjem til mine forældre herfra hvor ejg bor. Jeg kigger mig for hvis jeg skal over i den anden side men ellers gør jeg nu ikke.
Jeg synes det er godt at når der kommer cykelister så bruger de lige klokken, så ved jeg de er der hvis jeg ikke har hørt dem på forhånd.
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
Jeg forbander de cyklister, der kommer drønende lydløst bagfra, langt væk, må jeg godt nok indrømme... Jeg har pligt til at holde mig orienteret, det er korrekt, men hvis stien er både for gående og cyklister så må folk på cykel forvente at der også er gående og så må begge parter tage et ansvar
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 22 Hunde: 7 Svar: 543
apr 2009
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
jul 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 111 Svar: 1.209
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
apr 2009
jun 2008
jan 2010
Jeg har aldrig før oplevet det her problem. Og der hvor jeg er vokset op, var det her aldrig et problem. Folk havde styr på deres hunde, og så sig for.
Og det gør de fleste da også herude. Men så er der dem der tror at de er de eneste i verden.
I min verden ringer man med klokken når der er potentiel fare eller når man vil forbi. Og når en hund går pænt, ser jeg det ikke som fare.
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 2.832
jan 2010
Men der har jeg cyklet mange gange førhen, og har aldrig mødt en hund midt ude på stien
jun 2008
Jeg kan ikke se hvorfor det skal være et problem....
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.873
Man kan tit ikke høre cyklen, hvis det blæser. Nogle gange træder man jo selv et skridt til siden, hvis man ikke er opmærksom på, at der kommer nogle bagfra.
Jeg går heller ikke og har min hund "på plads ved venstre ben" ustandseligt, når vi går tur i skoven. Så får hun lov til, at bruge næsen, følge spor og bare hyggesnuse lige hvor hun vil.....altså når vi ikke kan se andre i nærheden og ikke har hørt cykler, der kommer bagfra.
Jeg går faktisk altid og kigger mig regelmæssigt over skulderen, så min mand en dag spurgte, om jeg led af forfølgelsesvanvid. Men jg måtte jo fortælle ham, at jeg var nervøs for, at overse/høre en cyklist.
Jeg ville ønske, at alle cykliser ville klimte med klokken, når de så et menneske med hund, gå med ryggen til.
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
nov 2008
nov 2008
jan 2010
Min hund går ikke plads når vi går, men hans line er kun 1½ meter lang, når vi går på stier, veje osv., så jeg netop har styr på ham.
Og jeg går ikke og kigger mig over skulderen, for jeg kan nå at tage ham hvis han pludselig går ud mod stien. Men jeg kigger mig ALTID for inden jeg krydser vej eller sti.
Når der så ikke er biler, cykler mv. så får han lov til at rende som han vil (i flexline).
Jeg ringer gerne med klokken når jeg kan se hunde går ude på stien. Men jeg føler mig seriøst som idiot og misbruger af min ringeklokke, hvis jeg skal ringe hver gang jeg ser en hund med ejer.
Hunde har intet at lave hverken midt på vejen eller midt på stien hvor der er andre fodgængere, løbere eller cykelister. Ja og biler self.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 627
Og har også råbt nogle gange den med klokken efter nogle af dem.
Når jeg køre forbi en med hund, eller børn giver jeg lyd fra mig, eller 100% sikker på jeg er set. og giver folk tid lige få hunden til sig.
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.873
Vi møder max én cyklist eller fodgænger på 1½ times skovtur, og jeg går heller ikke ud fra, at cyklisterne som færdes der, møder så mange. Derfor mener jeg, at det ville være dejligt, at de brugte klokken.
Vi går i skoven et par gange om dagen, men vi oplever kun meget sjællent, at cyklisterne giver lyd fra sig. Måske kun en enkelt gang om ugen. Jeg siger altid tak til dem, når de gør det.
Ind imellem, priser jeg mig lykkelig for, at jeg ikke kommer gående med ti børnehaveunger, når der kommer en cyklist fræsende rundt i et sving.
Sådan nogle unger, fylder altså hele stien og skal opleve noget og ikke gå på rad og række, kæft trit og retning.
nov 2008
Måske skulle alle, både hundeejere, cykelister og alle andre bare prøve at vise lidt mere hensyn til hinanden, og så ville verden nok være et bedre sted at leve i.
jan 2010
Dog ingen biler på stierne
Så mener jeg også at man som hundeejer ved at sådanne steder er meget befærdet, og må gå med sin hund efter forholdene.
Jeg ville aldrig tilgive mig selv hvis jeg var skyld i at Milo blev ramt fordi jeg ikke holdt ham på den "sikre" side af mig. Og jeg vil da også nok sige stakkels den person der ryger hen ad asfalten i et forsøg på at undvige..
Jeg vil til enhver tid ringe med klokken hvis jeg ser faretegn, eller ikke kan komme forbi. Men går hunden og ejeren inde i siden, så regner jeg fortsat med at hunden bliver der.
Ellers skal man jo både ringe og dytte af alt der bevæger sig
Hvad sker der for folk?!