Gøer når hun er alene - tips og hjælp? {{forumTopicSubject}}
Min hund, en blanding på 10 kg og 3 år til december, er begyndt at gø en del når jeg ikke er hjemme. Det er mest når hun hører ting uden for, men det går jo ikke at hun gør i en halv time fordi en af naboerne slår græs.
Når hun skal være alene lader jeg TV'et køre og skruer lidt højt op så det drukner visse lyde ude. Derudover lægger jeg en dyne i sofaen da hun oftest er mere tilbøjelig til at lægge sig til at sove hvis dynen ligger der. Hun får også en eller anden madgenstand lige når jeg går - en tyggepind, noget lækkert i hendes Kong eller noget andet.
Men nu er hun altså begyndt at gå meget mere end hun plejer. Vi er godt nok flyttet, men det var tilbage sidst i maj, så hun burde have vænnet sig til stedet her. Hun har altid mad og vand og flere rum at gå ind i - dog ikke gangen ud til køkkenet og ekstra værelset da fordøren er der, og der er en sti ude foran.
Jeg vil prøve at købe sådan en DAP-dims til stikkontakten. For selvom hun er en meget tilpas hund, så er hun fundet på gaden i Spanien, så hun har problemer med at være bange for at blive efterladt trods alene hjemme træning i de lidt over 2½ år jeg har haft hende. Min økonomi tillader dog ikke indkøb af en DAP lige nu.
Er der nogen andre kloge hundehoveder der har nogle forslag? =)
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 149 Svar: 2.516
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 25 Svar: 83
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 78 Svar: 229
Min mormor sagde det virkede efter nogle gange.
ved ikke om det virker. Har ikke selv oplevet at mine hunde gør. Laica på 6 gør hun hvis det ringer på eller ved hun slet ikke hvad gø er, og vores nye hvalp piver lige 2 gange, også er det det.
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
dec 2008
Rebekka S: Hun er faktisk kun alene højst to gange om ugen i max seks timer af gangen. Så hun er snarere for lidt alene end for meget =)
sep 2010
dec 2008
sep 2010
Gøer når hun er alene - tips og hjælp?