761 visninger
|
Oprettet:
Gode råd, poten {{forumTopicSubject}}
Milo fik et glasskår i venstre for poten sidste mandag. Han har været til dyrlægen, der er ingen infektion og hullet ser pænt ud. Men nu er der gået en uge og han halter stadig en lille smule, især når han har ligget stille noget tid og skal i gang. Han er glad, spiser og viser ikke tegn på smerter, heller ingen feber. Kan det virkelig passe han stadih halter lidt? Han har leget med hunde i weekenden og løber glad rundt, det er kun lige når han skal i gang og så en anelse af og til når han går. Jeg renser det stadig. Nogle tips?
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Pak poten ind når i skal ud, lad hunden få ro og vent til det er healet =)
jul 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 425
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Kaoz skar sig også på et glasskår og det tog ca 14 dage inden det var helt ok.. Det er bøvlet at binde poten ind hver gang man skal ud, for forbindingen skal af så snart man kommer ind så såret kan heale og tørre..
Jeg har købt hundesko til Kaoz og vennet hm til at gå med dem. De er vandtætte, og når såret kun lige skal beskyttes mod sten er det nok med skoen. Inden det healer så meget skal poten forbindes og skoen udenpå for at holde forbindingen tør.
Jeg købte noget creme (til mennesker) på apoteket. 2 slags faktisk.. Klorhexidinsalve og noget med B-vitamin der får det til at heale hurtigere.
Jeg smurte poten, bad koen om at lade den være (tror ikke det er godt de slikker i det) og derefter healede det hurtigere op.
God bedring til hunden, håber den kommer sig hurtigt =)
Gode råd, poten