Argh hvornår stopper det!! {{forumTopicSubject}}
Den teenagealder! Jeg bliver vanvittig
I går var jeg 40 min om at gå op til kiosken med Milo (og det tager måske 20 min på en alm. dag), men kræet trak så meget, så jeg var nødt til at stoppe hver 2. skridt.
Det var ellers begyndt at gå rigtig godt med hans trækkeri, men igår trak satme tænder ud.
I dag havde jeg godbidder med og så fik han en hver gang han gik pænt. Noget bedre end i går da.
Men så ser vi en anden hund på den anden side af vejen 10 m væk, som begynder at gø lidt.
Straks stikker Milo i en sang uden lige, og bliver ved og ved. Jeg stopper op, og går ind foran ham.
Han kæmper og kæmper for at komme forbi mig, mens han gøer. Jeg venter stille og roligt på at han falder ned, og det gør han så til sidst. Vi laver et par øvelser, og går videre.
Så skal vi lige træne lidt i haven, men jeg giver op efter 5 min, da han ingenting fatter, af det han ellers normalt kan, og bare er totalt hyper efter frikadellerne.
Jeg vælger til sidst bare at sprede dem over græsset så han skal søge efter dem, ellers havde jeg kvalt ham!
(altså det havde jeg jo self. ikke)
Nu er jeg bare mega frustreret og ked af det. Lige i dag er min tålmodighed ikke så stor. Og har stadig en meget meget energisk hund.
Råd modtages gerne!
Please sig den periode snart er overstået. Puha altså.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.226
2) Hold den for munden
3) Skrig!
4) Find babybillederne af vapsen frem og drik et glas rødvin, mens du kigger på dem og husker på, hvorfor du elsker ham.
Der er ikke meget at gøre og det lyder til, at du gør alt helt efter bogen.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Jeg har ikke haft det sådan her siden han var helt lille og en rigtig ballademager hehe. Heldigvis sker det ikke ret tit.
Men årh altså. Bliv voksen og normal!!
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.226
Og bare roliog. Lige pludselig bliver han god
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Åhh hvor er jeg glad for at min 8mdr. gamle pige "KUN" har mistet hørelsen "pt".
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 132
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Og tro mig, der er håb forude - jeg har selv haft vildøve teenagehunde, og lige pludselig, næsten fra den ene dag til den anden, kunne hunden både huske hvad den havde lært og var modtagelig for nye kommandoer/øvelser.
Derudover kan du jo købe en boksepude, så du kan afreagere på den *GG*
jan 2010
Han gøer så tit, også af det der ikke er der.. I weekenden stod han og gøede af naboens tagrende tror jeg.
Til hundetræning gøede han hele tiden. Kæft hvor føler vi os dumme!
Det er det værste. det gøeri der. Hvis han ikke får sin vilje med det samme, så gøer han også. Og self. får han ikke det, for det er os der bestemmer.
Jeg håber virkelig vi gør det rigtigt, for ellers går det jo aldrig over tænker jeg.
Tak for jeres opmuntring.
jan 2010
Men jeg har før drejet af på halvvejen, fordi han drev mig til vanvid.
Det er jo også synd for ham, for han kan mærke min frustration.
jun 2009
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.114
Det skal nok blive bedre - men der skal da både "blod, sved og tårer" til - eller måske mere korrekt... tålmodighed og vedholdenhed.
Og så pris dig lykkelig for, at din teenager "kun" vejer små 10 kg - og ikke som min 40 kg...
jan 2010
Så er han da forholdsvis nem at holde.
jun 2009
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.114
jan 2010
Men jeg bliver næsten irriteret inden vi er kommet afsted, for han står og gøer af mig i bryggerset inden han overhovedet har fået sele på.
Det har ellers bare gået så godt i flere uger - siger jeg så igen. Tilbagefald burde forbydes.
Argh hvornår stopper det!!