{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.958 visninger | Oprettet:

Når jobbet hænger en langt ud af halsen {{forumTopicSubject}}

Argh jeg føler mig frustreret i øjeblikket.
Jeg har et godt job med de skønneste kollegaer, verdens bedste kunder, fede ansvarsområder og god løn med personlige tillæg.
Men min chef tar langsomt livet af mig..
Jeg har været på stedet i 4 år, i starten havde vi travlt, og undervejs har der være forskellige længere tidssygemeldinger. Hele tiden hører vi, firmaets lønudgifter er højere end gennemsnittet for sektoren, så hver gang nogen går på efterløn eller stopper, bliver de erstattet af en ny med færre timer.
Feks gik en kollega på efterløn, chefenskone blev ansat, og hun laver stor set kun kontorarbejde. Så der røg 2 hænder mere..

Min chef er så begyndt at tage en del af vagterne selv, men det er på den vis man aldrig ved hvornår han er der. Det er ham der laver skemaet, og han evner ikke at planlægge. Han ligner en syg, druknet og hængt kat - så det er ikke kun os andre der bliver stressede af det.

På de halvårlige personalemøder spørg vi til minimumsbemandingen, og på mine 4 år er den gået fra 6 til 5 til 4.. Til 4 inkl. Eleven - som nu lige har måtte sige op.. Vi har ikke mindre at lave. Vi løber bare stærkere og stærkere, og skære flere og flere arbejdsopgaver der burde laves fra. Selv kunderne er begyndt at kommenterer på de får stress af at se os arbejde..

Vores ferie skema de næste 2 måneder er der hele uger med 3 mand på job, fordi han er konfliktsky og giver folk ferie samtidig. Normalt arbejder vi hver 3. Lørdag - over ferien er der huller i skemaet og jeg ved der kun er mig og en god kollega som tidligere har været stressramt og fylder 60 år lige om lidt, tilbage som ikke har ferie eller er på job allerede, så jeg frygter det ender med enten at man kun er 2 på de dage eller at vi kommer til at arbejde alle lørdage juni og juli.. Og det værste er vi ikke kan få et svar ud om hvordan det bliver. For manden evner ikke kommunikation. Når vi spørg ham om noget er vi begyndt at formulerer spørgsmålene i ja eller nejspørgsmål, for ellers svare han i gråtoner, og vi forstår ham simpelthen ikke..

Og hvis i nu tænker snak med din tr - så kan jeg jo række hånden i vejret og sige det er mig selv.. Og jeg er på randen til at give op...
Jeg vil så gerne hjælpe mine kollegaer, men jeg orker ikke at slå i puden igen igen igen, og bare føle det kun bliver værre...
Hvis han så bare var en dum skiderik man kunne hade, men det er han ikke. Han vil så gerne gøre det godt, men evner det ikke. Det er som om han er faldet ned fra månen og landet i den her virkelighed...og render rundt i en osteklokke og leger butik.

Og jeg føler jeg svigter mine kollegaer hvis jeg skrider fra hele shittet...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når jobbet hænger en langt ud af halsen
  • #1   4. jun 2016 Det er sådan noget der gjorde, at jeg blev syg med en svær belastningsreaktion pga. stress.

Der ønsker jeg ingen ud. Det er vigtigt at få sagt fra lang tid før.

Den afd. jeg arbejdede på, blev mere og mere underledet, og til sidst var det hele et stort rod, hvor det var umuligt at følge med ... og lavede man fejl, så kunne det meget nemt koste liv.

Vores leder var umulig at få i tale. Hun endte med, at smadre en afd. der virkelig fungerede, hvor medarbejderne trives, og derfor også patienterne/kunderne, til at være et sted med konstant personaleudskiftning, hele tiden billigere og billigere arbejdskraft = hvor der så bliver trukket mere og mere på de erfarne medarbejdere, så de kommer endnu længere bagud ... patienterne prøvede at undgå, at blive indlagt på afdelingen, og jeg forstod dem såå godt.

Det går ikke med en underledet arbejdsplads. Jeg synes det er en god idé, i første omgang, at tvinge din chef i dialog. Og dette kan fint være med hjælp fra en tillidsrepræsentant.

Hvis der så ikke sker nogen forbedringer, så har du i det mindste prøvet, og så skylder du dig selv, at finde noget bedre.

• #2   4. jun 2016 Ginne, for sytten da. Måske du føler at du svigter kolleger hvis du skrider fra det hele. Men du svigter dig selv, hvis du bliver!! Du kommer til at gå ned på det. Og tag det fra en, som ER nede: "Livet her nede er noget værre lort!!".

Så med mindre fagforeningen kan hjælpe, så må du hjælpe dig selv og sige fra smiley

• #3   4. jun 2016 Er du i en fagforening?
    De kan nogen gange hjælpe med råd og vejledning.

• #5   4. jun 2016 Og så vil jeg stemme i med de andre - der er IGEN medalje for at smadre dig selv med stress!

• #6   5. jun 2016 Fagforeningen kan ikke hjælpe, vi har haft fat i dem flere gange. Det har jo stået på længe..
    Så længe han overholder overenskomsten og det gør han - enkelte mindre svipsere bliver rettet når jeg tar fat i ham. Men ingen kan bestemme hvordan han vil have sin forretning til at fungerer i forhold til bemanding, arbejdsopgaver, informationsveje eller mangel på samme osv.
    Hvert år laves en arbejdsmiljøundersøgelse, den bliver aldrig evalueret. Og da slet ikke brugt. Arbejdsmiljørep. Har opgivet efter 3 møder mellem hende, chefen og en ekstern konsulent. Det er tomme ord, for han evner ikke at lede..
    Han evner det simpelthen ikke..

• #7   5. jun 2016 Så er der kun en løsning: nyt job til dig, inden du går ned med flaget!

• #8   5. jun 2016 Tak for jeres forståelse, det trænger man nogen gange til..

• #9   5. jun 2016 Fagforeningen kan fungere som mægler på et møde mellem jer. Det ville jeg anbefale.
    Få alting sagt. Måske chefen ikke er klar over hvor enorme følger hans valg har.

• #12   5. jun 2016 DKK der er ikke flere arbejdsopgaver at skære væk.
    Vi er holdt op med at tage telefonen... Efter vi på sidste personalemøde spurgte hvad chefen foretrak vi tog os af - køen af kunder eller telefonen der ringer.
    Vi har ikke tørret hylder af i 3 år. Der er ikke talt lager i de 4 år jeg har været der. Mail og post bliver tjekket og besvaret i frokostpausen. Og når der en gang i mellem er et hul i kunderne, så sætter man sig ud bag ved og kigger ind i væggen fordi man trænger til at trække vejret.. Eller japper en eller anden syltet arbejdsopgave igennem som burde være gjort for længst. Lappeløsninger!
    Vi møder før arbejdstid, vi bliver længere, vi har alle flere uger i afspasseringstimer, som der ikke er tid til at afholde. Og der er heller ikke råd til at udbetale dem.
    Når vi tar telefonen er det ofte spørgsmål til bogholderiet, skyldige saldoer, rykkere, regninger vores chef ikke får betalt, inkasso trusler - og så sidder man og tænker, der gik en fuldtidsstillingens fra butikkensarbejdsopgaver til netop at chefens kone kunne varetage bogholderiet.. Jeg ved simpelthen ikke om jeg skal grine eller græde..
    Sidste år da chefen og konen havde ferie fik vi trusler om telefonere blev lukket, hvis regningen ikke blev betalt. Vi bad dem komme ind og så lavede vi en udbetaling fra kassen.. Sådan kan man simpelthen ikke drive en virksomhed..

Og jeg er mest af alt så træt af at når jeg endelig har fri, så fylder frustrationerne så meget, man sidder og tuder en hel weekend..

• #13   5. jun 2016 Se at komme ud - jo før jo bedre!
    Det lyder til at de på det helt lige vej til en konkurs, og selv om lønmodtagernes garantifond dækker lønnen, så er det omstændigt og tager tid.

• #15   5. jun 2016 Den guddommelige - konkurs findes ikke i min branche. Jeg er på et apotek. Så er det bare det offentlige der tar over..
    Havde det været en alm. Virksomhed havde banken lukket det for længe siden.

• #16   5. jun 2016 Jeg har lært på den hårde måde, at arbejde ikke er livet! Og man ikke skal blive på arbejdspladsen for en hver pris....
    Håber du finder en løsning.

• #17   5. jun 2016 Jeg må erklære mig enig med Isabelle. Se at komme væk derfra inden du ryger helt ned på det. Tro mig. At opholde sig på bunden er IKKE sjovt og der er edderluskeme langt op igen smiley

Kommentér på:
Når jobbet hænger en langt ud af halsen

Annonce