Sterilisation, bliver hun anderledes ? {{forumTopicSubject}}
Vi har tænkt os at få vores 2 årige tæve steriliseret.
Men vi er i tvivl om hun bliver anderledes efter det er gjort ? Har hørt skræk historier om at tæven bliver helt anderledes og aggresiv bagefter ??! Er det noget der har hold i sig ?
Og har læst at det er godt at gøre lige imellem 2 løbetider. Hun var i løbetid i juni og plejer at være det igen til december.
Saga er den dejligeste hund, og vi vil jo helst ikke have det skal være anderledes. Vi har dog tænkt på at få hende steriliseret, da vi absolut ikke skal have hvalpe da vi ikke har tiden til det. Og for at få mindsket risikoen for livmoderhalskræft og mælkekirtel kræft.
Samtidig med sterilisation, ville vi få fjernet hendes ulvekløer da de er så meget til gene for hende. Det er ikke for vores skyld, kun for hendes. De flækker, har blødt og gør ondt på hende. Så det ville være smart at få væk, imens hun alligevel skal i narkose.
Og så et sidste spørgsmål, hvor længe skal hun holdes i ro bagefter ??
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 79
dec 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 852
begge mine tæver er blevet MERE aggressive overfor hinanden og overfor han hunden.
Bravi var før i tiden MEGET tolerant overfor Charlie, men nu snapper hun virkelig efter ham når hun får nok.
Amina som bestemmer i forvejen er blevet meget aggressiv især i forhold til maden.
Ikke når de alle sammen bliver fodret men hvis jeg laver noget lækkert i køkkenet ryger hun lige i fjæset på de 2 andre hvis de nærmer sig køkken bordet hvor jeg står...
Hvis du ellers har en social dejlig hund, skal du tænke dig godt om..
Kan godt forstå dine argumenter for at få det gjort, jeg kan kun sige at begge mine tæver er blevet aggressive af at blive steriliseret.
Ikke at jeg har fortrudt, min den ene hund er en blanding af 5 forskellig hunde så jeg ville aldrig lave hvalpe på hende og den anden er over 5 så heller ingen hvalpe planer på hende.
Jeg konstatere bare at de begge har ændret adfærd især overfor hinanden. indbyrdes i flokken.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 58 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Nu er hun bare glad hele året rundt.
Fie har altid været social og er det stadig, ingen ændring i hendes adfærd.
Vægten har jeg altid skulle passe på
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Hun slap for sit løbetidsstress, sin nedtrykthed ifbm løbetiden og voldsomme "sult" i løbetiden.
Eneste minus var at hanhundene stadig syns hun dufter fantastisk af dame hele tiden, ligesom inden sterelisationen.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Vægten har vi altid skulle passe på, så ingen forskel der. Andre tæver på hendes egen alder har aldrig været hendes favorit og sådan er det stadig, så ingen ændring der.
Hun er stadig den glade, dovne stædige hund som før. Den eneste ændring der har været er, at nu slipper hun for den "sindsyge" som hun havde i løbetiderne....hun var virkelig en kælling og det var nogle hårde uger når hun var i løbetid, så den stres er hun sluppet for.....så alt i alt kun positive oplevelser herfra.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.136
Tror ikke at der er mange tæver som bliver aggrasive af at blive steriliseret, har ikke endnu ikke mødt en tæve hvor det er årsagen. Tror pelsforandringer(til det dårligere) er mest udbredt hos langhåret hunde.
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 248
Hun blev en smugle aggrasiv bagefter , ikke meget men dog alligevel.
Vi havde 3 skotter og de plejede at være potte og pande, men hun snerrede og krurrede af de andre hvis de ville op og ligge ved siden af hende, hun blev mere stille og gad ikke længere lege.
hun blev 11 år ;o)
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
Hun har ikke ændret sig,stadig fuld turbo og fart over feltet.. Stadig hård overfor min hanhund,sød ved den yngre tæve.. Glad for hvalpe..
Hun er voksen nu,men det havde hun været uanset om det underliv var der eller ej.. Jeg slipper bare for det blodbad det var,da hun var løbsk
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 2.742
og nu elsker hun at lege og er blevet meget bedre til ældre tæver...
kan kun anbefalde det
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 41
Ang aggression har jeg ikke mødt mange hunde siden men hun har været oppe at slås med bedste veninden! Jeg tror den anden blev træt af hendes energi og flyven i hovedet hele tiden.
Man kan være heldig der intet sker men man kan også være uheldig så det er jo en chance at tage uanset.
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.591
hun har været i hormonbehandling så vi ved 100 % at det var sterilisationen der gjorde det..
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.833
Hun har ikke ændret sig i hverken sind eller skind, hverken hvad angår pels eller appetit.
Og hendes relationer til resten af hundeflokken har heller ikke ændret sig.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Jeg ved jo ikke hvordan hun ville have udviklet sig uden sterilisation, men nu er hun som hun er. Og det er en stor hvalp!..
Der er ikke tegn af aggression i hende, og det er som om hun aldrig rigtig er blevet voksen. Vi kalder hende i flokken for "vores lille retard" - sagt på den mest kærlige måde. Måske havde hun været sådan uden sterilisationen, måske ikke?.. Hun fungerer fint..
Hun fælder mere end almindeligt, men hun skal bare redes eller frotteres godt et par gange om ugen, så er det holdt nogenlunde nede..
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Det største problem ved sterilisationen af Basse, er at hendes stofsifte er gået helt amok.
Hun tabte sig omgående 3 kg. efter sterilisationen, og det har taget mig rigtig længe at få dem på igen.
Har bøde kørt med dobbelt portioner, ren fedt i maden, mange måltider dagligt osv, men det har bare ikke været nok..
Nu har jeg skiftet mærke (igen igen ) og endelig fundet noget der lykkedes.
Hun er stadig tynd, men ikke lige så sygeligt tynd!..
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 29 Svar: 82
Vi har valgt at få Saga steriliseret imorgen. Har læst mig frem til at det erbedst midt imellem to løbetider, og det må man jo sige det er nu.
FIk dog at vide at vi ikke kan få fjernet ulvekløerne, desværre, men de vil klippe dem langt ned.
Uha er allerede nervøs,og glæder mig MEGET til vi kan hente hende igen imorgen eftermiddag.
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 29 Svar: 82
Jeg håber virkelig det er den rigtige beslutning vi har taget.
Lige nu synes hun selv hun har det sååå hårdt, så vi passer lidt ekstra på hende i disse dage. Glæder mig til hun får fjernet stingene og bliver helt på toppen igen.
Sterilisation, bliver hun anderledes ?