{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

Sterilisation. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en golden retriever tæve på 7 mdr. Jeg er helt sikker på, at hun ikke skal have hvalpe, så jeg vil gerne have at hun bliver steriliseret.
Mine spørgsmål er:
Hvornår er det bedst at få hunden steriliseret? Før første løbetid, efter eller endnu senere?

Nogen der er imod sterilisering og hvorfor?

På forhånd tak for svar.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sterilisation.
  • #1   5. nov 2013 Jeg fik min tæve steriliseret 2 måneder efter 1. løbertid.
    2 måneder efter pga blødtilførslen og blødninger under operationen.

Jeg fik anbefalet det inden 2. løbetid, da det mindsker chancen for mælkekirtel kræft.

Om man kan sterilisere allerede inden 1. løbetid - det har jeg ingen erfaring med

• #2   5. nov 2013 Mellem første og anden løbetid er optimalt, da tæven her er fysisk udviklet, mens risikoen for sygdomme mindskes meget.

• #3   5. nov 2013 Jeg har et spørgsmål (måske et dumt et?), for jeg har ikke og skal ikke have tæve, men bliver lidt nysgerrig..

Vil man sterilisere sin tæve udelukkende med den grund at den ikke skal have hvalpe? Mener bare, at hanhunde ændre meget karaktér ved at blive kastereret, så tænker at det samme gælder med tæver???

• #7   5. nov 2013 Enig Stine D, man risikerer stor adfærdsforandring hos en steriliseret hund

• #8   5. nov 2013 Birgitta L
    Jeg ved ikke om du er klar over det, men hos mennesker kan caviar bruges i overgangsalderen hvis man mangler at få tilført østrogen, det kan det sikkert også hos hunde smiley

• #11   5. nov 2013 Tak for svar allesammen.
    Stine D: jeg vil sterilisere for at mindske sygdomme og for at undgå falsk drægtighed. Derudover så har naboen en hanhund, som jeg ikke har lyst til kommer på besøg, og så går jeg til træning med hende, og vil være lidt ærgelig over at hun ikke kan komme med når hun er I løbetid.

• #12   5. nov 2013 Golden L
    Må du ikke komme til træning når din hund er i løbetid, det lyder da underligt smiley

Hos os er det sådan at det er ekstra god træning til hanhunde (ejerne) når der er en løbsk tæve, så skal de kæmpe mere, men ingen tager skade af det jo smiley

• #13   5. nov 2013 Birgitta L, du må ud og købe noget kaviar til dig selv, du behøver jo ikke købe Beluga smiley alle fiskeæg indeholder østrogen smiley Hende jeg hørte det fra, kom igennem sin overgangsalder uden kunstige hormoner ved at spise et glas om ugen.
    OG husk ikke at ignorere når din krop fortæller dig der er noget du har lyst til smiley (med måde :))

• #14   5. nov 2013 Mange steder må man ikke tage sin løbske tæve med til træning. Jeg ved faktisk ikke hvordan det er med mit træningssted...det starter først op om en måned.

• #15   5. nov 2013 Der er mange helbredsmæssige gevinster ved at sterilisere, derudover er den mentale ændring af tæver ofte til det bedre, altså de bibeholder at være legesyge om ungdommelige længere, dog med en snert af det rolige når ikke der skal ske noget ...

Det er mest hensigtsmæssigt lige midt mellem 2 løbetider, enten 1. og 2., eller 2. og 3. fordelen ved at det er efter 2. løbetid er at så er den mentale modning også helt på plads, men det er korrekt at den helbredsmæssige gevinst falder lidt jo længere man venter ....

Har en gang talt med en dyrlæge som steriliserede egne tæver inden 1. løb ....

• #16   6. nov 2013 Aha, se det var jo et temmelig godt argument for sterilisering..
    Så blev jeg også klogere i dag!

Tak smiley

Kommentér på:
Sterilisation.

Annonce