{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.557 visninger | Oprettet:

Alexander V
Alexander V
Følger: 1 Emner: 47 Svar: 189

Hvorfor pitbull? {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe tænkt over hvorfor det lige var Pitbull der skulle blive ulovlig hvad er den store forskel på en pitbull og de andre hunde som bare skal nøjes med mundkurv som f.eks. Amstaff.
Hvorfor skulle det lige være en Pitbull der blev ulovlig er den ikke ligesom de andre muskelhunde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor pitbull?
  • #1   18. sep 2010 Pittbull samt Tosa har jo været ulovlig siden 91 eller 92.. og her i 2010 er de 13 andre racer og blevet ulovlige... så der er forskellen.. de hunde som er født før d. 17. marts 2010 får lov til at leve.. bare med snor og mundkurv.. og hunde født efter d. 17. marts 2010 skal aflives..

• #2   18. sep 2010 Pitbull har jo været ulovlig siden 1991....... så hvad er det du mener?
    Amstaff er jo også ulovlig men er i en slags overgangsordning hvor de hunde af racen (eller blandinger deraf) skal være iført mundkurv og holdes i line.

• #3   18. sep 2010 De andre er da også ulovlige?
    Den fase med mundkurv er jo for at få dem ud af landet, derfor man ikke må anskaffe sig nye smiley

Da pit'en i sin tid blev ulovlig var der jo også en udkørings fase smiley

• #4   18. sep 2010 ....hvor de hunde af racen (eller blandinger deraf),* købt inden skæringsdatoen*....
    Glemte lige nogen ord smiley

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 47 Svar: 189
    #5   18. sep 2010 Nå så forstår jeg bedre.
    Har Pitbull været ulovlig i så lang tid?
    Og så kan jeg jo så ændre spørgsmålet hvorfor blev pitbull ulovlig før de andre racer?

• #6   18. sep 2010 Alexander.. ja fordi der også var problemer med at de forkerte mennesker anskaffede sig den race dengang.. og ikke tog det ansvar, som det kræver at have den race... så det er menneskers egen skyld at disse racer bliver forbudte.. nogle få ødelægger det for alle andre..

• #7   18. sep 2010 Hvis alle ville tage ansvar havde vi ikke alle de problemer..

• #8   18. sep 2010 Hvis alle ville tage ansvar havde vi ikke alle de problemer..

Nej og vi behøvede hverken færdsels- eller våbenlovgivning

• #9   18. sep 2010 Sikke noget pjat at skrive.... Jeg siger jo ikke der ikke skal være en lov. Bare at folk skal tage ansvar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #10   18. sep 2010 Jeg synes der er en kæmpe forskel.. jeg kan sagtens undvære våben og overholde våbenloven... men når ens hund bliver ulovlig.. og man skal gå med mundkurv og snor, så synes jeg det må ramme hårdere.

Jeg ejer ikke selv en listehund, men føler med de ansvarsfulde hundeejere, som nu bliver kigget skævt til.... og hader når man altid skal sammenligne de forskellige love.. sammneligne hunde med mennesker.. eller hive andre hunderacer ind i diskussionen..

• #11   18. sep 2010 Louise.
    Lige præcis..
    Jeg har en listehund jeg overholder hundeloven. Sådan må det jo være. Og han har desuden aldrig gået løs... Heller ikke inden han blev liste hund. Det er jo ulovligt ikke at føre sin hund i snor..

• #12   18. sep 2010 Men igen en typisk kommentar fra en som ikke kan sætte sig ind i hvordan det er at være en ansvarsbevidst mh ejer. Som blot har forelsket sig i racen og har den som en super velfungerende familie hund og ikke som en potensforlænger...

• #13   18. sep 2010 <b>Det er jo ulovligt ikke at føre sin hund i snor..</b>

Det er da kun listehundene, der ikke må gå løs - alle andre racer må da.

• #14   18. sep 2010 Alle hunde skal føres i snor på offentlige steder. Med mindre du har fuld kontrol over hunden.
    Og det har jeg endnu ikke set nogen som har.

• #15   18. sep 2010 Muskelhunden -

Jamen så er det jo heller ikke alle hunde, der skal føres i snor. Hvem skal bedømme om der er kontrol over den ?
    Hvis jeg kommer gående med min CC tæve og hun er løs, får jeg ikke en bøde ligesom du ville gøre med din amerikanske bulldog.

Og at du ikke har set nogen som har fuld kontrol gør jo ikke, at disse mennesker ikke findes ..

• #16   18. sep 2010 Martine.. det er jo den uendelige diskussion.. og ja der findes få som har fuld kontrol.. sikkert dig... men jeg møder dagligt folk med deres hunde løse.. og ja kontrol er her en by i Rusland..

Jeg mener ikke alle hunde skal i snor, men hundeejere burde respektere andre og ikke lade deres hunde løbe hen til andre... det kan da ikke være så svært.

• #17   18. sep 2010 Så vidt jeg ved er en hund et dyr. Og et dyr med instinkter kan du ikke have fuld kontrol over...... Så kan du træne hver eneste dag og nat. Du kan ikke træne instinkter ud af et dyr!!
    Ved ikke hvem der bedømmer det med det er det der står i hundeloven!

• #18   18. sep 2010 Der er ikke noget værre end løse hunde som kommer farende hen i hovedet på andre mennesker. Det er så møg hamrende respektløst.

• #19   18. sep 2010 Louise -

Jeg er 100% enig i det du skriver - og ja, hvor ville det være fantastisk hvis ingen hunde løb op i hovedet på hinanden.

Dér hvor jeg bare ville hen var, at det udelukkende er listehundene som SKAL holdes i snor hele tiden - de andre racer må jo alt andet lige godt gå løs ...

• #20   18. sep 2010 Muskelhunden -

Dvs at du mener, at man ikke kan have fuldstændig kontrol over en løs hund ?

Og hvorfor synes du at man skal træne instinkterne ud af hunden - hvorfor ikke bare lære hunden at kontrollere dem ?

• #21   18. sep 2010 Sådan var det jo ikke for 6 måneder siden. Loven síger du skal holde din hund i snor hvis du ikke har herredømmet over den. Lige så vel som den siger at du skal holde din hund forsvarligt inde på din egen grund.

• #22   18. sep 2010 Så bruger vi dit udtryk.. Du kan ikke lære et dyr med instinkter 100% at kontrollere dem.
    Det er dyr!

• #23   18. sep 2010 Og NEJ det mener jeg ikke du kan.
    Jeg kan kun gentage mig selv. Det er et dyr!

• #24   18. sep 2010 Muskelhunden -

Det er fint at DU ikke mener at man kan kontrollere et dyr - du har bare ikke ret .. hunde kan trænes og de kan lære forskellige ting .. også at komme hvergang der bliver kaldt og i en hvilken som helst situation.

• #25   18. sep 2010 Jeg tror egentlig ikke på 100 % kontrol.. arbejder med Schæfer på job hver dag.. og selv om de er 100 % trænet ja så sker der jo fejl... sådan er det.. men ja det er kun listehunde, som altid skal være i snor.. på nogle områder er der snorpåbud forskellige steder rundt omkring i landet.

Igen.. jeg er kold i r.... bare folk holder deres hunde fra min... og det gør de ikke... så kan ikke altid se den store forskel i den nye lov, som rammer en masse uskyldige.. og ja det er jo det love gør.. og det ender da sikkert med snorpåbud på alle hunde.. og ja det vil også ramme en masse uskyldige...

• #27   18. sep 2010 Ja det bliver vi aldrig enige om.
    Du kan træne dyr/hunde langt hen ad vejen men du vil aldrig have 100% styr på og kontrol over et dyr.
    Jeg har også set trænede politihunde pludselig følge deres instinkter.. Og det er i min opfattelse den bedste træning for en hund.

• #28   18. sep 2010 Louise -

Hvad arbejder du da med ?

Og ja, jeg ser skam også hunde der ellers er veltrænede lige pludselig lave fejl i deres indkald. Men så er selve indkaldet så bare ikke trænet effektivt nok efter min mening,

• #29   18. sep 2010 Muskelhunden -

Den bedste træning for en hund er den politiet laver ?????

You gotta be kidding !!!!

• #30   18. sep 2010 Ja vi bliver aldrig enige.
    Og jeg gider ærlig talt ikke blive ved med at diskutere synspunkter....

God weekend

• #31   18. sep 2010 Martine.. ja men det kan godt være at dine hunde er 100 % lydige.. og for den sags skyld også Jens A's hunde... men i må da begge indrømme at størstedelen af hundeejere ikke træner deres hunde, så de netop er 100 % lydige... og derfor er den med ingen snor et problem for os andre, som ikke gider have løse hunde over i hovedet på os.. det er jo ikke jer vi er trætte af, men dem uden kontrol... kan ikke se hvorfor det skal diskuteres på den her måde hver gang..

• #32   18. sep 2010 Louise -

Du misforstår. Stod det til mig, var der langt færre mennesker der burde slippe deres hunde løs end som tilfældet er nu.
    Jeg er drøntræt af at skulle dække mine egne af, gå ind foran dem og skræmme andre folks hunde væk gang på gang på gang .. alt imens man hører "jamen den gør ikke noget" ..

Men derfra og så selv at skulle til at holde mine hunde i snor - no way ! Og jeg mener helt klart ikke, at loven skal laves så alle skal holde hundene i snor - det ville så også være unfair overfor hundene imo.

Men hvor er det du arbejder med schæfer på job hver dag ?

• #33   18. sep 2010 ja men det er jo det jeg siger.. det kan jo ske at du bliver ramt af en ny lov.. ligesom andre mennesker er blevet ramt af denne lov..... og ja det er da unfair..

• #34   18. sep 2010 Igen - jeg er enig i det du skriver.

Men er trods alt gladere for at det var en let-skræm-væk Golden Retriever idag - og ikke en af listehundene .. dem har jeg ekstremt stor respekt for.

• #35   18. sep 2010 jeg er ligegyldig hvilken race som er løs.. min gider bare ikke andre hanner.. og han bliver sur, når han er i snor.. og så står jeg med en lille sur hund, som gerne tager kampen op.... og det hader jeg.. hader at jeg skal stå og forsvare min hund.. og skændes med dumme hundeejere, som ikke kan finde ud af at vise respekt over for andre.. og så folk siger.. nå nå sikken en aggressiv lille terrier du har der.. det pisser mig af..

• #36   18. sep 2010 Kisser... ja du har ret.. jeg kalder ham bare sur.. men ja han er usikker.. og det gør så at han bliver sur, når de løse kommer tæt på.. og hver eneste dårlige oplevelse gør det jo værre... men svært at træne væk, når folk ikke har styr på deres hunde.. han går ofte ture med hanner i snor, så er der ingenting...

• #37   18. sep 2010 Jens A.. men derfor vil jeg hellere møde hunde i snor... da jeg oplever mange uden snor uden kontrol.. og har d.d. stadig ikke mødt en hund i snor, som ejeren ikke kunne holde.. men man kan altid finde eks. som en Bullmastiff som slæbte sin ejer efter sig og angreb en Collie...

Muskelhunden er vist en kvinde... bare en lille detalje.. smiley

Men hvis denne ligegyldighed når det kommer til løse hunde fortsætter, så tror jeg da vi ender med total snorpåbud for alle... og ja igen de få som ødelægger det for andre.

• #38   18. sep 2010 Jens A... ja det står i profilen..

og sjovt du har den holdning.. som jeg gætter mange har.. men stadig forventer de at alle MH ejere skal bruge mundkurv samt snor... og kan tildels godt følge dem... men igen så er lov jo lov..

• #39   18. sep 2010 Jens A... det var nu heller ikke en hentydning til at du var efter MH ejere mht til snor og mundkurv.. bare generelt.. og så ændrer det sig pludseligt når det rammer en selv.

Som nævnt er jeg mere eller mindre ligeglad med racer... gider bare ikke løse hanhunde, da min ikke kan lide det....

• #40   18. sep 2010 M Hysted -

Men du fatter til gengæld godt, hvorfor du gider at komme ind og skrive den samme kommentar dag efter dag ...

• #41   18. sep 2010 så så så.. nu ikke blive sure.. det er lørdag aften..

• #42   18. sep 2010 Hvem er sur ?

Undrer mig bare over at folk ikke kan finde ud af at springe over de tråde, der tilsyneladende er dem så inderligt imod .. men sur over det ? Næ, det er jeg nu ikke smiley

• #43   18. sep 2010 :-))))) det var godt...

• #44   18. sep 2010 Hvis jeg bliver mere rolig vælter jeg baglæns af stolen

Men lad mig nu spørge dig - hvorfor denne trang til at gå ind og kommentere på andre folks valg af diskussioner ? Generer det dig at nogle taler om noget du måske ikke ved så meget om ? Eller ikke interesserer dig for ?

For ellers ligger det da lige for, bare at hoppe over de tråde imo.

• Stephan W
    Stephan W Tilmeldt:
    sep 2017

Følger: 1 Svar: 3
    #45   17. sep 2017 Dig der mener at kun de personer der har 100% styr på deres hunde, kan lade dem gå uden Line, burde da lige tænke sig om. Jeg har en velopdragen Eurasier på to år. Selvom han er så velopdraget, ville jeg aldrig lade ham gå uden Line. Der er linepligt her i landet. (Det burde alle vide). Der er nogle strande man må lade sin hund gå uden line og det kun i efterår/vinterhalvåret. Og selvfølgelig hundeskove/park, hvor det er fint at hunden kan løbe frit.
    Og til Pittbull vil jeg sige at det er en fantastisk hund, i de rigtige hænder. Og nej Pitbull er en alm. Jagthund, som er blevet "ødelagt" af mennesker, da de ikke fatter hundens nartur. Alle hunde kan være farlige og aggressive. Det er til 99,7% altid mennesket den er gal med.... hvis du er i tvivl. Se lidt Cesar Millan, som er og bliver verdens bedste hunde/mennesketræner.
    Og drop jagten på uskyldige dejlige hunde.

• #46   17. sep 2017 Det er en tråd fra 2010 smiley

Åh ikke cesar milan smiley smiley det er bekymrende hvis man ikke kan se hvor forkert hans metode er. Det svarer til at slå små børn for at de skal makke ret...

• #47   17. sep 2017 smiley smiley smiley
    "Cesar Milan er gud"
    smiley smiley smiley
    "Pitbull er en skødehund"
    smiley smiley smiley

(Ironi kan forekomme)

Der er godt nok lang vej hjem............ *GG*

• Stephan W
    Stephan W Tilmeldt:
    sep 2017

#48   17. sep 2017 Ha ha jeg må le. En hund er en hund og skal forblive at være en hund. Tydeligvis har i ikke styr på det. Ok jeg har har skrevet på en gammel tråd. Sorry. Men hans metoder virker. I skulle prøve. Min Eurasier er en glad dejlig velafbalanceret hund.

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.148
    #49   17. sep 2017 "Pitbull er en skødehund"

Chihuahua kortet smiley

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#50   17. sep 2017 Den guddommelige ligefrem...

Er dette da en skødehund... smiley

https://www.youtube.com/watch?v=29Gsjy-u3xY

• Stephan W
    Stephan W Tilmeldt:
    sep 2017

#52   17. sep 2017 Forkerte mennesker og ikke andet. Mennesket skaber hundenes adfærd...

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#53   17. sep 2017 Regardless of what real pit bulls are like, genetic research suggests that many shelter dogs labeled as pit bulls actually have no pit bull ancestry.
    http://www.sciencemag.org/news/sifter/pit-bull-label-could-kill-dog-s-chances-finding-home

• #54   17. sep 2017 Hold da op....skal vi nu igen til det med at nye brugere ikke kan bruge en kalender *trætte øjne*

Kommentér på:
Hvorfor pitbull?

Annonce