{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pitbull
  • #1   6. jun 2008 Ja det er sandt :o)

Og fordi folk er skøre!

• #2   6. jun 2008 .. Og man melder det vel smiley

• #3   6. jun 2008 Ja pitblandinger er ulovlige.

Folk vil vel have pits for at være "seje" eller fordi de er trodsige "i skal ihertfald ikke bestemme over mig"

Man ringer til politiet hvis man kender folk der har pits.

• #4   6. jun 2008 jeg vil så sige at jeg ikke forstår man tør anskaffe sig enulovlig hund da man knytter isg til hunde som man gør og når man kan få taget den fra en med et... det ville jeg kunne holde til.
    nu har jeg jo selv en amstaff som folk har en tendens til at sætte lighedstegn mellem pitt og den...
    det handler simpelt nok om temperament og hvad du øsnker af den hund du søger...
    og der er inge hunde som fortjener at blive kaldt lort!
    uanset hvad er det et dyr og mennesket gør dem til hvad de er.

• #5   6. jun 2008 Ja det er utroligt at nogen gerne vil eje en hund der er ulovlig, og så forstår jeg ikke dem der ikke kan tåle at man feks. stemmer hunden ud, herinde. Hvorfor støtte op om en hund der ikke må ejes her i DK

• #6   6. jun 2008 Jeg synes at en pit og amstaff ligner hinanden fysisk smiley så ja jeg sætter lighedtegn, for kender ikke til pit racen udover udseendet.

Men hvis man KUN køber pit'en for at være "sej" og vise den frem, ja så kan man som sagt efter MIN mening ligeså vel købe en amstaff. .Dermed ikke sagt at en amstaff er ligesom pit'en :o)

• #7   6. jun 2008 hvorfor ødelægger den andre muskelhunde raceres ry???
    pitten er ikke mere aggrasiv end hvad man selv gør den til.
    nu er det bare amstaff og pitten der er udsat, for 10 år siden var det rottweiler og doberman... sådan vil det altid være. om 5år er det en anden race. folk skal altid ha nogen de kan gi "skylden" eller hvad man kan sige. det lidt ligesom hvia der er ballade på nørrebro så er det også nemmere for folk at gi de sorte skylden.
    de folk som snakker så meget har som regel ikk en skid kendskab til nogen af delene.

• #8   6. jun 2008 der er ikke flere overgreb fra den race end fra alle andre, det er kun fordi folk er så obs på det fordi racen er så meget oppe i medierne som den nu er. golden retriver er den hund som efter statistikken er en af de hunde som har størst tendens til at bide, ligesom cocker spaniel også ligger i toppen. den eneste forskel er bare at der ikk er så meget omtale om de hunde så derfor hører man ikke så tit når de har bidt folk. men der er sku lavet en statistik så den vælger jeg at tro på.

• #9   6. jun 2008 det er jo så her der skal være plads til folk med hver sin mening.
    jeg ved hvad amstaffen kan være i stand til og pitt'en ja, men sjovt nok så er der 2 vidt forskellige opstandelses historier på Amstaffen...
    men lige meget, de kan forudsage skade, men det kan alle hunde sku!
    jeg syntes bare ikke at man kan tillade sig at kalde noget dyr for lort. selvom jeg er pisse bange for fugle, kalder jeg dem ikke lort selvom de praktisk talt går ind og påvirker min hverdag...
    alt og alle har hver deres meninger.

jeg føler med alle som har en hund eller som selv er blevet angrebet af hvilken som helst hund, det er en skæbne jeg end ikke ville ønkse for min værste fjende! men man kan jo ikke lade være med at blive påvirket når man ved man har en hund som bare betyder alverden for en og som er dejlig som dagen er lang og så snart en anden hundejer ser den skriger skrid med den hund lige nu...

så skulle tony skrige hvergang han så en lille hund, da han blev overfaldet af en som lille.. sådan hænger verden jo ikke sammen...

jeg skriver ikke for at provokere nogle eller spille smart, men føler for alle med hunde som har været dette ræs igennem(rotte, schæfer mv.)... burde man ikke bare sørge for sin egen hund?

selvfølgelig er der desværre nogle sp**** der ødelægger det for andre og det kan pisse mig af at Kiki skal lide under deres latterlige måde at håndtere et så vidunderligt dyr som en hund er uanset race!

ps god weekend til alle=)

• #10   6. jun 2008 du kan ikk sige hvad en hund bider for. der var da en golden retriver som havde skambidt en bullterrier. det læste jeg da herinde for noget tid siden. men jeg har den liste her. en golden lå ikk i toppen, min fejl sorry.

Ja, nu fik jeg lige lyst at smække lidt statestikker og fakta på til de interesserede, meget med Eva's grimme oplevelser i tankerne samt Kristine's forestående hundekøb, men måske andre kan bruge det til noget næste gang de går i byen og møder en Amstaff og vælger at gå over på den anden side for at undgå den og passere schæferen eller Retrieveren istedet...

Først stats sakset fra www.working-amstaff.dk:

En tysk hjemmeside, der viser en statistik over det mest forfærdelige, nemlig hundebid med dødelig udfald, viser følgende:
    (link fjernet)

Bjarne Laursen, der er seniorforsker ved Statens Institut for Folkesundhed, skriver:

”De sidste 10 år er antallet af registrerede skader efter hundebid dog faldet markant. Mens der i 1990 således var 9000 på landsplan var der i 1998 kun 5000 registrerede bidskader, altså næsten en halvering. Fra 1998 og frem til 2001 har antallet dog været konstant. ca. 3000 i år 2001. Skaderne er dog sjældent alvorlige, og kun i 2% af tilfældene fører de til indlæggelse. Bidskader, der fører til indlæggelse, rammer især de mindste børn (0-5 år), medens indlæggelser på grund af fald eller lignende især rammer personer over 50 år.
    Det er ikke muligt at udpege bestemte hunderacer som særligt bidske, på baggrund af Ulykkesregisterets data, da der ikke er tilstrækkelige oplysninger om hvilke hunderacer der er involveret. En australsk undersøgelse påpeger dog, at schæferhunde og doberman har ca. fire gange højere risiko for at lave bidskader end gennemsnitshunden, og rottweilere 2-3 gange højere risiko.”

Ovenstående tekst er hentet på: http://www.si-folkesundhed.dk/upload/nr8juni2002.pdf

Så farlig er din familiehund:
    Fra BT

Hundebid kan resultere i voldsomme skader på børn. Østrigske forskere har lavet en liste over, hvad de anser for de farligste familiehunde. Listen viser, at risikoen for at blive bidt af for eksempel en dobermann er fem gange højere end at blive bidt af en labrador.

1. Schæferhund: 2,83
    2. Dobermann: 2,71
    3. Spidshunde: 1,81
    4. Pekineser: 1,56
    5. Gravhund: 1,35.
    6. Schnauzer: 1,33
    7. Collie: 1,30
    8. Jagthund: 1,29
    9. Puddel: 0,98
    10. Rottweiler: 0,92
    11. Beagle: 0,80
    12. Terrier: 0,61
    13. Bernersennenhund: 0,58
    14. Labrador/retriever: 0,49
    15. Blandingshund: 0,46
    16. Spaniel: 0,31
    17. Shi Tzu: 0,26
    18. Malteser: 0,00

Fodnote: Forskerne er kommet frem til risikoen ved at dividere andelen af hunde af en hvis race med hvor ofte hunde af samme race har bidt et barn. Kilde: Pediatrics

rbj@bt.dk

I statistikken over "farlige familiehunde" i ovenstående artikel er terrierne nr. 12....og så skal man jo lige tænke på, at der findes ca. 30 forskellige terrier-racer, der her er slået sammen under et resultat !!!

Følgende er sakset og oversat fra http://www.goodpooch.com/MediaBriefs/GPcanineprimer.htm

*De fleste der bliver bidt, bliver bidt af hunde de kender, imens hunden befinder sig på egen grund.
    *Ingen hunderace har mere end 0,1 procent der har været involveret i bid, det vil sige 99,9% af alle hunde har aldrig været involveret i bid.

Alt kan naturligvis bøjes og drejes så det passer ind, medierne elsker at punke Amstaff og andre af "den type" - så hav dette i mente næste gang i møder en af "de farlige hunde" på gaden (her taler jeg ikke om den løse Eva mødte, men naturligvis hunde i snor).

Faktisk betragtes Amstaff som en fremragende redningshund på niveau med Schæfer, -det ry er bare ikke nået til DK endnu, da det ofte er det mere forstumpede klientel der anskaffer sig en Amstaff.

Prøv at kig lidt rundt på de forskellige Amstaff-sider, -min fordom er i hvert fald stærkt revideret!

er bare lidt træt af at høre dårligt om pitten og andre muskelhunde racer, så her er lidt til de folk som se ned på dem.

• #11   6. jun 2008 kan ikk se hvorfor du laver sjov med at folk ser så meget ned på din hunds race grisling. men jo ok man kan vel heller ikk tag folk herinde alt for seriøse :o) jeg griner lidt med dig så smiley

• #12   6. jun 2008 godt at man ikke er alene om at elske en race som man kan se de gode sider ved selvom andre ikke kan!
    desuden har jeg i mine alums billeder af at mops er farligere end amstaff=)
    tror skam også at kiki vil blive trynet af den ny tilkomne prinsesse dvægpinscher når hun kommer=)

• #13   6. jun 2008 skønt billed=)

• #14   6. jun 2008 Charlotte, jeg har altså intet problem med amstafferne, jeg synes de er en super dejlig hunderace, hvis det er mig du tænker på? I dit tidl. indlæg.

• #15   6. jun 2008 Morten

hvordan er statistikker på bid af mennesker relevant når "problemet" med pit's er hundeaggression?

• #16   6. jun 2008 Det er ikke kukn hundeaggression, der er problemet med pitbulls. Faldt over denne artikel fra USA, da der ikke findes stastistik i DK vedr. hundebid.

"The deadliest dogs
    Merritt Clifton, editor of Animal People, has conducted an unusually detailed study of dog bites from 1982 to the present. (Clifton, Dog attack deaths and maimings, U.S. & Canada, September 1982 to November 13, 2006; click here to read it.) The Clifton study show the number of serious canine-inflicted injuries by breed. The author's observations about the breeds and generally how to deal with the dangerous dog problem are enlightening.

According to the Clifton study, pit bulls, Rottweilers, Presa Canarios and their mixes are responsible for 74% of attacks that were included in the study, 68% of the attacks upon children, 82% of the attacks upon adults, 65% of the deaths, and 68% of the maimings. In more than two-thirds of the cases included in the study, the life-threatening or fatal attack was apparently the first known dangerous behavior by the animal in question. Clifton states:

If almost any other dog has a bad moment, someone may get bitten, but will not be maimed for life or killed, and the actuarial risk is accordingly reasonable. If a pit bull terrier or a Rottweiler has a bad moment, often someone is maimed or killed--and that has now created off-the-chart actuarial risk, for which the dogs as well as their victims are paying the price.

Clifton's opinions are as interesting as his statistics. For example, he says, "Pit bulls and Rottweilers are accordingly dogs who not only must be handled with special precautions, but also must be regulated with special requirements appropriate to the risk they may pose to the public and other animals, if they are to be kept at all." "
    sakset fra Dogbitelaw.com

Lidt statistik kan ses her:
    http://www.dogbitelaw.com/Dog%20Attacks%201982%20to%202006%20Clifton.pdf

Det undrer mig så at amr. staffordshire terrier ikke er med på listen, men måske skelnes der ikke ml. den og pitbull??? Det er trods alt USA smiley og oprindelig samme race. Selv en DNA test kan ikke afgøre om det er en amstaff eller pit.

Kommentér på:
Pitbull

Annonce