{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.399 visninger | Oprettet:

Forstrukket korsbånd og løst knæ?? {{forumTopicSubject}}

hvad er jeres erfarringer med dette?

jeg savner info om helbredelsen og forløbet der til.......hvilke erfarringer har i dannet jer om denne møg lidelse? for det må jeg tilstå at jeg synes at det er...især for en stor og aktiv hund som ikke viser de store tegn på smerte før det er for sent.

Det er ikke en af mine egne hunde der har været uheldig denne gang...men en jeg har ejet på et tidspunkt og videresolgt....en bullmastiff tæve på lige knap halvandet år som har været så uheldig at gå med et forstrukket korsbånd og dermed skabt friktion og arvæv i og omkring knæet......hvad er hendes fremtid?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstrukket korsbånd og løst knæ??
  • #1   10. sep 2010 Braks.. Tja ikke positivt.. Ro,genoptræning,forstrukket igen,forfra.. Til sids var valget at åbne eller aflive.. Valgte det sidste grundet ændret adfærd,til aggrasiv.. Hvilket var godt,da selve knæet var smadret.. smiley

    Hvad siger dyrlægen ??


  • #2   10. sep 2010 dyrlægen siger at sandsynligheden for at hun springer det helt inden for et års tid er 99,9%...fordi det allerede nu er strukket...i knæet er der allerede sket forandringer og det var også derfor det blev opdaget da hunden var halt....hun er til daglig en glad og lettere livllig hund...så altså...prognosen er ik positiv i mine ører...

    sidst jeg så hende påviste jeg over for ejer og udstationeringsvært at der var noget galt med hundens bevægelser da hun gik "rullende"...og sidst jeg så den form for motorik på en af mine egne hunde, endte jeg med en hund der blev aflivet pga rygmarvsforsnævring, så jeg frygtede da det værste...og et korsbånd der er ustabilt er absolut heller ikke positivt :o(

    min sidste oplevelse med korsbånd, var min soulmate Goya...han havde smadret både korsbånd,minisk,knæ...ALT....han endte med at udvise aggresivitet over for de andre hunde i huset når de kom for tæt på og han sov, og så var han ufatteligt træt....sikke et liv jeg må ha budt ham den sidste måned :o(
    så jeg må indrømme at jeg konsekvent hellere vil aflive end operere på sådan en hund...........


  • #3   10. sep 2010 det ska lige siges at hunden er udstationeret med avl for øje....forfoto til HD A/C...en ret stor skævhed i forvejen...

    jeg ville IKKE avle på sådan en hund...til trods for at det ikke er bevist som værende arveligt eller andet, så risikerer man jo at korsbåndet springer på det værst tænkelige tidspunkt...lige fra selve parringen og frem til fødslen hvor vægten øges...



  • #4   10. sep 2010 Braks.. Kan godt huske Store Goya smiley

    Buddy var osse helt smadret i det knæ,de åbnede efter hans død,alt ledvæsken,sad faktisk under selve knæet,den var helt galt...

    men med den nye teknik på de tunge racer,er jeg blevet meget positivt overrasket,har set nogen stykker,som er så langt bedre tidligt,iforhold til den gamle teknik..

    Der fjerner de jo korsbåndet,men omvendt,hvad så med modsatte side..

    Jeg er nået dertil på mine,er prognosen ikke mere end " god",så får de fred.. Som du selv ved,er det et helvede,at stå med en kronisk syg hund


  • #5   10. sep 2010 ja jeg har godt hørt om de nye tiltag der er sket på det område...og sidder også med blandede følelser på det punkt...for jeg tænker nemlig også...hvad så med den anden side??

    den belastes jo..springer det så også der? aarrhh 100 spørgsmål og hvis og hvis'er....og jeg vil helst ikke stå med den der bagefter at "man burde nok ha stoppet i tide"

    nu det gudskelov ikke mig som personligt er involveret i denne hund...men hun betyder dog stadig en hel del i og med at hun rundede min bopæl som hvalp før hun blev sendt videre...så lidt har jeg jo fulgt hende....

    avav....det må sku heller ik ha været rart med Buddy... :o(


  • #6   10. sep 2010 er fejlstillingen af hoften kommet pga aflastningen af benet?

    for hunden her har HD A/C måske D...og det er da en massiv forskel på de to sider...


  • #7   10. sep 2010 tja, Wilson hr jo ødelagt sit korsbånd helt og har fået et kunstigt - men kan nok ikke rigtig hjælpe dig, da vores hunde slet ikke minder om hinanden..

    Men indtil videre (7-9-13) har det nye korsbånd da kunnet holde til de mange og store belastninger det er blevet udsat for.. Vi har lige været på lang gåtur og nu halter han lidt, men i morgen er det fint igen..

    Men håber I finder ud af det - det er bestemt ikke rart at stå i en sådan situation!


Kommentér på:
Forstrukket korsbånd og løst knæ??

Annonce