{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.900 visninger | Oprettet:

Hun blir ved med at besørge på tæppet? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Min kæreste og jeg har en chihuahua/ prazky blanding på ca 1½ år.
Hun er renlig og har været det snart 1 år.. Men problemet er at hun hver nat ligger en "gave" til os på vores langhårede tæppe..
Da hun var hvalp havde vi et langhåret tæppe hun gjorde præsic det sammme på, men da vi efter laaaang tid har anskaffet os et nyt i den tro hun ikke ville fortsætte da hun har været renlig så længe er hun begyndt at gøre det igen ?
Hun tisser ikke på det, så det forvirre os jo endnu mere... Hun er altid ude og gå som det sidste inden vi går i seng men heller ikk det hjælper
Har også prøvet at sprøjte med noget gå væk hund og kat men heller ikke dette hjælper...
Har taget hende i det 1 gang og hun fik afvide det var forkert og blev sat ud på græsset, men heller ikke dette har virket.. ? Er vikelig ved at løbe en lillesmule tør for idéer, og håber der er nogle af jer der har et forslag til hva jeg evt ville kunne gøre...

Håber at høre fra en masse af jer... Pft
Mange hilsner Belinda


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun blir ved med at besørge på tæppet?
  • #1   8. sep 2010 Drop at have langhårede tæpper, så er problemet løst! ;o)

  • #2   8. sep 2010 hmm, havde det været mig havde jeg smidt tæppet ud og ville undgå at købe et nyt... eller er der noget rodalon som fjerner lugt som kan fås i matas, men tænker lidt, om måske din hund bare godt kan lide at lave stort på et blødt sted... min lille chihuahua vil fx. kun spise på et blødt sted (seng,tæppe)

  • #3   8. sep 2010 Ja jeg ville også bare gå væk med tæppet... Hun har fået en ide om at det er der man gør stort... Hunde vil jo gerne lægge fx i højt græs og sådan så hun tror jo bare hun gør det godt...

  • #4   8. sep 2010 Måske kan man fodre tidligere på dagen sådan at hun skal før det bliver nat.. Ved ikke om i nogenlunde har et mønster på hvor lang tid der går før hun skal lave "gave".. Er der mulighed for at lukke ind til rum hvor tæppet er sådan at hun ikke kan være der om natten?

  • #5   8. sep 2010 Vores tæve gjorde det samme, men hun tissede "kun"...Vi kunne komme ind udefra, hvor hun havde lavet både nr. 1 og nr. 2....Og løb så direkte ind på det lille stue tæppe OG TISSEDE...øv
    Vi kylede tæppet ud...og nu efter et år har vi så fået et nyt tæppe, og hun har "glemt" at man tisser på dem smiley


  • #6   8. sep 2010 Tak for jeres råd ind til videre..
    Mht at smide tæppet ud, er det den sidste lsning vi vil tage... Har folk i familien der selv har langhårede tæpper, og hjælper ikk noget hun gør det på deres tæpper hvis uheldet skulle være ude.. er nød til at lære hende det ikke er på tæpper man gør det.. Bor i en 2 værelset så kan ikke rigtig lukke af nogle steder smiley
    Mht rodalon, farver det eller noget ? nogle der ved det? mere fordi det er et hvidt og grå nistret tæppe..
    Vi har også lavet om på mad tider, for at se om det ville gi pote... og det gør det desværre ikke...


  • #8   8. sep 2010 Ta tæppet væk for en tid. Bliver det liggende, bliver det alligevel ødelagt, og så kan i jo ligeså godt smide det ud. Når tæppet er væk, roser i når hun besørger udenfor hver gang, også selv om hun ved det er her man besørger i forvejen. Efter noget tid, vil hun glemme tæppet, og i kan igen prøve at tage det ind. Man skifter en vane ud, med en anden vane (bare bedre smiley

  • #9   8. sep 2010 Da min himmelhund Freia var omkring 5 mdr. var hun stadig ikke renlig og jeg fik det råd , at hun ikke skulle have for store rum at være i , når hun var alene.
    Jeg lukkede hende ud i køkkenet når jeg gik på arbejde og ganske rigtig , så sluttede det halløj smiley

    Nu har jeg så fået Bertil og han gør det samme , både om natten og når jeg er på arbejde.
    Ergo han er så kun i den lange gang når jeg er på arbejde og så sker der intet. Når vi går i seng om aftenen lukker jeg døren ind til soveværeslet ( han sover sammen med mig ) og vupti så sluttede det halløj.
    Hvis jeg så en enkelt gang glemmer at give ham små rum , ja så er der betaling ved kasse 1 til mor her smiley

    Så for meget plads , giver rum til " ballade "
    Selvfølgelig skal man være sikker på at hunden er aftisset og afbummet inden man gør det , og er hjemme / oppe inden behovet bliver for stort smiley


  • #10   8. sep 2010 Som skrevet tidligere har vi haft langhåret tæpe før og der gjorde hun det samme.. og det er et år siden... efter det år her har vi jo så prøvet med et tæppe igen,og det er bare samme tur denne gang....
    det er ikke fordi hun ikke er renlig ellers, for det er hun helt bestemt.. det er KUN om natten også selvom hun er ud og luftes som det sidste inden vi går i seng.... der er intet når hun er alene hjemme eller andet...
    Kan ikke lukke døren til soveværelset, da hun ikke sover i sengen, men helst vil ligge i sofaen... lukker jeg døren har jeg en baby der står på den anden side og "græder" hele natten.. og det vil jeg på ingen måder byde hende heller jo ...


  • #11   8. sep 2010 De har det jo med at besørge de samme steder - specielt firdi de kan lugte.
    Mig bekendt, så findes der ikke andet end Rodalon som kan fjerne lugten helt.
    Og det farver ikke :o)
    Der står på flasken hvordan det skal balndes med vand..


  • #12   8. sep 2010 Prøv Rodalon.. Det er også mit råd.. Tvivler dog på at det hjælper når det har været det samme sted så lang tid i træk.. Ikke fordi det ikke tager lugten, men fordi det er en vane nu...
    Hvis du ikke kan fjerne tæppet eller lade hende sove et andet sted så er der nok ikke så meget at gøre...
    Men det kunne ellers være smart hvis man kunne få en censor af en art der sagde højt hver gang hun gik på tæppet om natten.. en uge og så ville hun aldrig gøre det igen..


  • #14   8. sep 2010 Præcis majbritt.. Hun skal bare ikke have adgang på det tæppe om natten.. Om døren så skal lukkes eller om hun skal sove i noget hun ikke kan komme ud af er ligegyldigt...

    Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor stort tæppet er, men man kunne måske også flytte det om natten eller ligge noget over??


  • #16   8. sep 2010 Maj-Britt - Nå nå da... Jamen så kan i måske LÆGGE noget henover så hun kan LIGGE på det smiley

    Synes du er lidt efter mig... smiley


  • #18   8. sep 2010 Maj-Britt *DKK snob * - Så pyt da... smiley

  • #19   8. sep 2010 Hmm. Min gjorde det samme i stuen når han var alene. Kun på tæppet under bordet, og havde ellers ingen problemer med at holde sig. Tæppet er nu blevet renset og neutraliseret, og ligger pt. i et andet rum, hvor det sjovt nok ikke interesserer hunden. Så vi vil snart forsøge at lægge tæppet tilbage på plads igen..

  • #20   8. sep 2010 Synes godt nok det virker noget overdrevent at hunden skal til at sove i et bur pga det tæppe..... Synes jeg godt nok er synd....
    Der er så mange andre muligheder man kan afprøve først....


  • #21   13. sep 2010 Tak for alle jeres tilbage meldinger, mht bur, så kommer det overhovedet ikk på tale.. Min hund skal IKKE i bur om natten. Det er ingen løsning blot en straf for hende.. HUn har en hule som hun er meget glad for, og som hun også sover i til tider... Mht til urin off, så har hverken det eller gå væk hund og kat fra kw nogle indvirkning på hende..
    Har taget kontakt til en adfærdsteapeut og har fået nogle råd der fra jeg lige skal afprøve...

    DKK Tavlesnob med DKCH basse - Hmm så vidt jeg ved står der ingen steder noget om at min hund er alene 16-20 timer om dagen ?
    Så hvor du har det fra, det aner jeg ikk..
    Hun er alene MAX 6 timer i dagtimerne, og SELVFØLGELIG er hun ikke alene hjemme om natten ??!!


Kommentér på:
Hun blir ved med at besørge på tæppet?

Annonce