{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.338 visninger | Oprettet:

Old English Bulldog {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Min kæreste og jeg har længe snakket om at få os en hund, når vi begge mener at vi har tiden til den.
Ventetiden bruger vi så på at finde ud af hvilken hunderace det så skal være, altså hvilken en der passer bedst til os, og hvilken vi kan give de bedste vilkår.

Vi var ude og besøge mine forældre her i weekenden, og da mødte min kæreste og jeg en Old English Bulldog, og jeg faldt pladask for den lige med det samme. Så jeg måtte straks hjem og læse en hel masse om den,

Men umiddelbart kan hverken min kæreste eller jeg se at racen er DKK registreret, dog skulle det også være en "ny" race.

Så mine spørgsmål er:
1. Er der nogen af jer der kender racen personligt? og hvad ved i ?
2. En olde Victorian Bulldog hvad er det for en ??
3. Hvis ikke den Old English Bulldog er DKK registreret er den så registreret hos andre anderkendte kennelklubber ??? eksempelvis FSI eller andre...

På forhånd tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Old English Bulldog
  • #1   7. sep 2010 OEB. er en fantastisk race, har selv en dejlig tæve som er registreret i NKC og de kan også være registreret i EKC der er en gruppe herinde hvor du kan møde mange som har denne race

  • #2   7. sep 2010 Jeg har også en dejlig tæve.

    Du bør være opmærksom på at der kan være stor forskel på udseenet af OEB'erne og så er der stor uenighed om hvorvidt racen er disponeret for arvelig sygdomme eller ej (HD/AA).


  • #3   7. sep 2010 Okay... Det er jo meget godt at vide.
    HD ved vi godt hvad er, men hvad mener du med AA ?


  • #4   7. sep 2010 Jeg er også lykkelig ejer af en oeb han, og vil give Anne Julie ret. Hvis i ender med at vælge en oeb, så vil jeg råde jer til at kigge på forældrene, og deres tavler. Og hellere end gerne se en status for hd/ad (hofte og albue dysplasi).
    Evt. kan i skrive en pb til Ina T herinde fra, hun er rigtig meget inde i racen samt dens oprindelse. Hun har også en hjemmeside (bullina.dk).


  • #5   7. sep 2010 AA er som Lianna skriver albuedysplasie, det er arveligt og faktisk værre for hunden at have end HD, i det hunden har mere vægt på forparten end på bagparten og ikke så mange muskler der hjælper ledet.

  • #6   8. sep 2010 Det er absolut noget vi vil holde øje med.
    Det er rigtig fedt at få fortalt.

    Er der umiddelbart andet der kunne være værd at vide ?


  • #7   8. sep 2010 Ja, altså der er stor uenighed om hvad en OEB rent faktisk er.og her i DK (og sikkert også andre steder) er det tilladt at blande både engelsk og amerikansk bulldog ind i racen. I leavitt-linjerne er det dog ikke tilladt.

    Min næste OEB bliver sansynligvis af Levitt-linjer.


    Min Asta har epilepsi, men jeg tror ikke at det er noget der ligger til racen som sådan. Jeg har ihvertfald ikke hørt om andre tilfælde.


  • #8   8. sep 2010 Okay... smiley

Kommentér på:
Old English Bulldog

Annonce