{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.482 visninger | Oprettet:

Old English bulldog {{forumTopicSubject}}

Alder først vil jeg starte med at beklage, hvis dette indlæg er blevet postet det forkerte sted på siden. Jeg står overfor en udfordring der lyder således. Efter nogle få år uden hund kan jeg mærke at det er ved at få en hund igen - en gang hundemenneske altid hundemenneske må jeg efterhånden sande. Jeg har det sidste lille års tid mere eller mindre intens læst stolper op og ned om alverdens hunderacer som jeg ikke måtte have kendt i forvejen i forsøget på at finde en race som jeg kunne forestille mig bedst egnet til mig som menneske og den hverdag. Det skulle være en race som jeg ikke tidligere har haft, men samtidig måtte det gerne være en race med nogle af de samme egenskaber og temperament som jeg kendte lidt til i forvejen - racen skulle bare være fysisk mindre end de store mast racer. Efter megen opsamling af viden er valget efterhånden ved at være kommet til at det som jeg er interesseret i at finde en OEB. Desværre er det min um opfattelse at der netop på den race er lidt " Wild West" over det i Danmark - ret mig gerne hvis jeg tager fejl. Efter hvad jeg indtil videre har kunnet finde frem til så skulle der vist være lidt mere styr på tingene hvis man går efter Leawitt linjen, men der er vist kun en enkelt opdrætter i Danmark af lige netop den linje, så det hurtig lidt op af bakke at få sådan en. Specielt hvis man som jeg ikke er interesseret i en 8 ugers hvalpe. Grunden til opslaget her er egentlig hvis jeg skal koge det lidt ned, at jeg er interesseret i at finde en mental og fysisk sundhed unghund - i alle tilfælde en hund på min et år. Det er vigtigt at det er en hund som har haft en normal liv som hund og derfor på ingen måde er en hund som enten har haft en træls fortid eller har været " et forsøg" flere forskellige steder i dens fortid. Spørgsmålet er bare, om der er nogle af i andre som kunne have en god idé om hvor eller hvordan jeg måske kunne være heldig at finde det som jeg er interesseret i? Jeg er åben for muligheden af at der feks kunne være tale om en opdrætter som har en hund som har haft et en fortid som andet end lænke hund som udelukkende er anskaffet med henblik på profit. Måske der kunne være sådan en opdrætter som søger et sted for en blivende udstationering?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Old English bulldog
  • #1   29. maj 2019 Du skal nok oprette en annonce i markedet.

    Men ja, du har ret i at OEB er rimlig meget Wild West.
    Jeg vil anbefale at undgå ham avleren i Fakse. Han er mig bekendt også smidt ud af Leavitt foreningen.

    Være obs på at sundheden hos OEB ikke er sådan voldsomt god. Og desværre er der en del opdrættere der går mere efter en særlig farve eller et ekstremt udseende, end sundhed.
    Jeg personligt ville gå uden om OEB med Bullforce i stamtavlen.

    Skulle jeg ud og købe en alternativ bulldog ville jeg gå efter Continental buldoggen. De har også en mere brugbar stamtavle. Vær obs på lovligheden hvis du køber en OEB, både at bevise lovlighed, men også faktisk lovlighed, der er jo en pæn del amerikansk bulldog i mange af dem.


  • #2   29. maj 2019 Jeg vil gerne melde mig på banen til du kan tjekke op på hvad vi har af levitt bulldog. Hvis du har spørgsmål til sundhed og vores dejlige hunde. Regner stærkt med der skal laves et kuld her til oktober. Så du skal være velkommen til spørger løs og finder du ud af du gerne vil ha en leavitt , så er du velkommen til også komme og hilse på vores smiley
    Du kan se vores han på min profil. Hunnerne har jeg ikk her inde , da det er min kærestes smiley


  • #3   29. maj 2019 Vi har selv kig på Leavitt bulldoggen. Vi har været til danish bulldog club (dbc) udstilling for et par uger siden, hvor vi var ude og møde en masse dejlige hunde.
    Der er to godkendte opdrættere i DK
    A&L bulldogs og West bulldogs (begge kan findes på facebook). Og så er der en i dk der reklamere for Leavitt men som ikke er godkendt i den internationale Leavitt forening. Du kan finde opdrætterlisten på foreningens hjemmeside.

    Når det er sagt skal jeg ikke gøre mig klog på OL man skal vælge OEB eller Leavitt eller en af de andre typer. Leavitt tiltaler os mest, også efter at have mødt en del eksemplarer af begge typer på udstilling. Vi har selv haft mastiff de sidste knap 7 år, og søger nu en “mini matstiff” med samme bløde og eftertænksomme gemyt som vores gamle hund. Leavitt ejerne lagde meget vægt på at fortælle at det er en meget blød hund, så det skal man være til. smiley

    Men om det er muligt at finde en voksen hund ved jeg ikke, udvalget er ikke så stort når der ikke kommer hvalpe i dk hvert år. God fornøjelse med det smiley


  • #4   29. maj 2019 Man blir "godkendt" som avler når man laver kuld med LBA tavle. Og det kommer der bestemt også på vores. Vi har bare ikke lavet hvalpe endnu , derfor står vi ikke på siden endnu smiley

  • #5   29. maj 2019 #4
    Hvis den var til mig, så skal jeg ikke kloge mig på hvordan man bliver godkendt smiley

    Ved bare at der er en i dk der er blevet smidt ud af foreningen, men hvor vedkommende stadig reklamere for at avle Leavitt. Det var mere for at benævne dette, uden at hænge nogen ud smiley


  • #6   29. maj 2019 Det var bestemt ikke ment som en pegefinger smiley det var bare mere oplysning.:-)

Kommentér på:
Old English bulldog

Annonce