{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Er træt af folks fordomme! {{forumTopicSubject}}

Jeg var lige en tur på havnen med lille Bailey, som nu er 12 uger og hun gik så fint i sin snor og jeg var så stolt.
Men det var der lige en mand der hurtigt fik pillet af mig igen. Han sagde at sådan en hund er sød som lille, men er ikke til noget som store!!!!!!!!!!! Hmm paf blev jeg da lige. Jeg ved da godt at jeg ikke hele tiden skal høre at hun er så nusser o.s.v men har bare hørt så mange gange nu at Beaglen er en umulig hund og ikke til at opdrage og at de er deres egen herre O.S.V
Men nu er det altså lige den hund jeg syntes der passer til mig og min familie. Men hvorfor så negative?
Høre i også tit så noget når i lufter jeres guldklumper?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er træt af folks fordomme!
  • #1   31. aug 2010 Lene.. ja sådan er det ofte... men du kender de fordomme, så smil og bare gå videre.. folk er altid bedrevidende... og det er træls... vær du glad for din hund kun er kendt som umulig, egen herre og ikke til at opdrage.. det er jo de egenskaber du godt kan lide siden du har købt en Beagle, som kan være en svær hund at træne.

Min tror folk er en Pitt... en kamphund der bare skal aflives osv osv.... smil og gå videre... de stakkels folk ved ikke bedre.

• #2   31. aug 2010 Lad det gå ind af den ene øre og ud af den anden. Det er ikke vær at bruge tid og energi på, men selvfølgelig er det træls.
    En Beagle kan sagtens trænes det er bare at finde den rigtig movitation for hunden og man skal ikke forvente at man gør lige så hurtige fremskridt som en lab.
    Hvis en beagel ikke kunne trænes ville man ikke bruge den til forsøgshund, da det netop kræver at hunden er let og omgængelig og trænbar. Da hunden blandt andet skal stå stille på et bord i flere timer uden at hoppe ned, mens der tages prøver.

• #3   31. aug 2010 Jeg ville smile til ham og sige: "Jamen heldigvis er vi nogle, som elsker dem, som ikke altid er nemme at omgås":-)))))

• #4   31. aug 2010 det gener nu ikke mig, at folk har fordomme - der er jo en race til enhver og det ville da være rigtig træls hvis vi alle vil have den samme.
    Måske din er anderledes, men faktum er at beaglen er en race der er meget selvstændig, netop pga den type jagt den er lavet til og den kan have svært ved lydighed.... men det betyder jo ikke at den ikke er lige det du skal bruge og at du elsker dens måde at være på.

boxer er bommeløre og det er alt for meget for rigtig mange mennesker ... men jeg elsker det smiley det gør den ikke til en dårlig race... spørgsmålet er jo at finde rette race til den rette familie

• #5   31. aug 2010 lene. jeg kender 4 beagler som leger på den plads hvor vi også gøre med vores hunde. og alle sammen stikker af og hører ikke efter hvad ejeren siger.
    så jeg har også de fordomme. selv om jeg godt ved det er ejeren der fejler noget, de har tydeligt ikke kunne klarer opgaven at opdrage hundene.
    så bar vær ligeglad, du har valgt den hund fordi du kan opdrage den ordenligt, og træne den. så bare smil og gå videre.

jeg hører ikke så meget med mine hunde. tror ikke folk har så mange fordomme med cavalier.
    men får da en gang i mellem at vide om det ikke er dem hvor de er syge.(som om det er alle hudene af den race der er syge)

• #6   31. aug 2010 Da jeg købte Bertil " lovede " opdrætter mig at jeg ville få en meget selvstændig og egenrådig hund og det holder jeg hende så op på GG

Vi er heldigvis nogle som rigtig gerne vil have en hund der kræver sit at ejeren og jeg kan da huske , da vi fik Simmer og begyndte træningen med ham , at jeg ofte tænkte :

- nå var det det ??

Og lige så ofte savnede jeg en fandenivoldsk hund smiley

Heldigvis er der em race til os hver og vi har da frit valg når der skal købes hund smiley

Jeg ville sige , hvis jeg fik sådanne kommentarer ;

- hehe , jeg mestre en vanskelig hund , hvad gør du ?

• #7   31. aug 2010 gjore det tit med min cocker ,,,men det var mest den ikke var familie hund og den ikke var god til børn og den blev sær med alderen ,,,men peps hun blev nu ikke nogen af delene

• #8   31. aug 2010 susanne N

OT

Peps ........fedt navn

• #9   31. aug 2010 bertil egentlig hed hun peppy hun var opkaldt efter en guide som min datter mødte på galpagos smiley ,,,men det blev nu mest til peps hun var mors lille pige smiley

• #10   31. aug 2010 Hvis du møder den klaphat igen så siger du da bare til ham at han sikkert osse var nuttet da han var baby og han tydeligt ikke er blevet til noget godt....
    Din Bailey ser skøn ud .. smiley

• #12   1. sep 2010 Karen ulrich som er adfærdsbehandler hos hundogtræning har altid haft beagler og hun har næsten kunne træne dem til alt.
    hun har dog engang sagt at hvis én af dem stak af pga, fært fra vildt så måtte hun bare sætte sig og vente:-)

• #14   2. sep 2010 Hej igen og tak for alle de dejlige svar :o) og ja jeg har valgt en Beagle da det er en hund for mig og min familie. Og for mig er Bailey super dejlig.

mvh Lene

Kommentér på:
Er træt af folks fordomme!

Annonce