{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lejlighed og Hund
  • #1   31. aug 2010 well kenzo klarer sig fint i min lille lejlighed (26m2)... han er 3/4 schæfer og 1/4 lab... men han kommer så os ud på mange gå ture hver dag og kommer ud og give den gas med 3 andre hunde så tit som muligt

• #2   31. aug 2010 ok tak for svaret

• #3   31. aug 2010 vi har elevator. her hvor jeg bor...'

Mine Valg Ligger lige pt på en:'
    Border Collie
    Dansk Svensk Gårdhund eller en Chihuahua

• #4   31. aug 2010 min suki klare sig også rigtig godt i en lejlighed.
    syns du skal udse dig en race som du godt kunne tænke dig også vælge ud fra det. og de fleste hunde bliver vendet til børn når man får dem fra små af. men ta da endelig barnet med ud når i skal kigge hund så finder man jo ud af om de kan sammen.

• #5   31. aug 2010 godt nok vidt forskellige typer

sæt dig ned og skriv hvad du kan tilbyde hunden og læs så om racerne

• #6   31. aug 2010 For det første så er det at få en hvalp næsten det samme som at få et barn til. Har du overskud til det?

Men jeg er enig i at næsten alle racer kan trives i en lejlihed, spørgsmålet er hvad man kan tilbyde hunden mht. træning/motion/aktivering.

Både Border collien og gårdhunden er racer som skal altiveres en del (gåture er ikke nok) for ikke at kravle på væggende.

• #7   31. aug 2010 Øhh kommer også an på hvilken slags lejlighed su bor i ikke alle lejligheder er højhuse vi bor i lejlighed og bor ved jorden og har have.. Kunne have alt lige fra chihuahua til en mega mastiff her såe kommer skam an på så meget smiley

• #8   31. aug 2010 jeg bor på 3 sal ville kunne give den lange gå ture, sammen med agility ude hvor min hest står, ture til søen løbe med på tur mens jeg rider osv...

• #9   31. aug 2010 Det er jo nogle vidt forskellige racer, så jeg vil også forslå at du læser lidt nærmere op på dem.

Nu har jeg Belgier, der har hyrdeinstinkt ligesom Border Collien og jeg vil sige at med en 2 1/2 årig i huset og en hyrdehundehvalp, så skal du virkelig være oppe på dupperne mht. hyrdenapning og hyrdeinstinktet. Små børn kan nemt blive bange for sådan en hvalp eller unghund, der ikke har lært at kontrollere hyrdeinstinktet endnu - og af personlig erfaring kan jeg sige at det gør nas at blive nappet.

Jeg ved heller ikke med en Chihuahua, det er jo en lille hund og naturligvis skal børn lære at omgås hunde på en fornuftig måde, men jeg ville ikke selv anskaffe mig så en hund, der var så lille og spinkel bygget som en Chihuahua hvis jeg havde børn under en 4-5 år.

• #10   31. aug 2010 havde godt tænkt på en chi hua hua
    men ved ikke endnu
    Flere der har nogle ideer?

• #11   31. aug 2010 hmm er vir´kelig på bar bund..
    Hvad så med den Danske svenske gårdhund?

• #12   31. aug 2010 En border er jo en enormt aktiv hund som kræver at man aktiverer og arbejder med den lang tid hvar dag (og her tænker jeg ikke lange gå- og løbeture men mental stimulering. Det kan være svært at få tid til med et lille barn.

En lille chi er efter min mening heller ikke det bedste valg i forhold til små børn. De kan ofte være lidt reserverede og er heller ikke så robuste m.h.t. at tumle med børn.

D/S - ja det er også en aktiv hund, og det skal man selvfølgelig være klar over.

Jeg mener ikke at de er afgørende om man bor i lejlighed, hus eller på landet der er afgørende for valg af hund. Det er derimod, hvor meget man kan give hunden udenfor hjemmet.

• #13   31. aug 2010 jeg har læst meget om D/S/G så det bliver nok sådan en den passer bedst ind i vores hver dag..

• #14   31. aug 2010 En pekingeser ville også være et pragt eksempel.

• #15   31. aug 2010 de ikke lige mig..

• #16   31. aug 2010 Hvad med en golden retriver?

• #17   31. aug 2010 Har tænkt på en Lab, bryder mig ikke så meget om Golden, men de er ret mad glade er de ikke??

• #19   1. sep 2010 Tror også det bliver sådan en...
    Dem har jeg i hvertfald tænkt på længe..
    Det Bliver en Dansk Svensk Gårdhund eller en LAb smiley

Kommentér på:
Lejlighed og Hund

Annonce