3.782 visninger
|
Oprettet:
Hunde angreb {{forumTopicSubject}}
Håber i kan hjælpe mig! Min lille Fransk Bulldog blev angrebet af en labrador, og døde desværre..
Nu står jeg lidt og ved ikke hvad jeg skal gøre. Skal det meldes til politiet og dækker labradorens hundeforsikring noget? Jeg er ikke blevet kontaktet af ejeren, trods det at det er min nabo! Vil gerne gøre noget, så det ikke sker for andre! Sagen er bare den at min hund desværre løb derover og blev bidt på labradorens matrikel. Håber nogen kan hjælpe?
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
Som CHINE skriver er din nabo ikke forpligtet til noget og det havde han heller ikke selv om det var sket andre steder. Mine svigerforældre mistede deres gamle hund fordi en rotweiler angreb dem på gaden og de kunne ikke for dækket noget som helst, de ville nemlig ha for svig og smerte, men det gør forsikringerne ikke.
Det eneste der kan ske er hunden bliver aflivet, men derfor sidder man jo stadig tilbage med en sorg og muligvis et rigtig grimt billede i hovedet, det ved jeg mine svigerforældre gjore i rigtig lang tid.
håber du en dag kan komme over den sorg du har.
varme tanker herfra
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 347
aug 2006
Jeg glemte i første omgang at skrive at det er trist med hunden. Jeg håber det trods alt gik stærkt.
aug 2006
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.788
De svarer på alle spørgsmål vedr. dækning.
Logik og juristeri er mange gange ikke det samme.
En af mine bekendtes Chihuahua fik knækket nakken af en løs labrador.
De endte i retten og labradoren fik en bøde på 500 kr. for at have sin hund løs og ingen erstatning til chihuahua`en.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
sep 2005
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 479
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.056
Og i dette tilfælde har skadeslidte jo uden tvivl selv medvirket til skadens opståen.
Du kan jo prøve at ringe til politiet, men jeg tvivler på der er noget de kan gøre, eftersom det er sket på naboens grund.
Jeg ville dog tage en snak med naboen -hvis jeg var naboen havde jeg i hvert fald som minimum undskyldt og vist lidt medfølelse.
Der er jo ikke noget man kan gøre for din hund nu. Men jeg håber da naboen vil være påpasselig med hans hund i fremtiden.
Det var godt nok en trist måde at miste sin hund på. Håber du og din familie er ok, omstændighederne taget i betragtning.
sep 2005
Ikke på vilkår om jeg bruge tid på at besøge dig;0)
jan 2007
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 1
Tyson døde desværre ikke hurtigt, jeg nåede at kører ham til dyrlægen, hvorefter han sov ind under operationen.
Jeg kan ikke helt forstå at hunde må angribe uden konsekvenser på deres egne matrikler? Gælder de regler også hvis et barn havde rendt derovre?
Det økonomiske er jeg faktisk ligeglad med, ønsker bare hunden aflivet - så der kan ske lidt retfærdighed for min lille hund...
Men ja... Der er nok ikke meget at gøre.
sep 2005
Når det så er sagt, så må jeg sige at jeg er målløs over din kommetar med, at du ønsker den anden hund aflivet. Det er 100% dig der har skylden her, din hund havde intet at gøre på en andens grund. Det er da netop ikke retfærdighed, hvis en anden hund skal lade livet, fordi du har begået en fejl..
jan 2007
Så selvom jeg synes det er rigtig rigtig forfærdeligt for jer at i har mistet jeres hund på denne måde så mener jeg ikke at nabohunden burde aflives (medmindre self den osse render rundt og er til fare for andre udenfor matriklen).
Nu var det en labbe din hund rendte ind til, og de er oftest ret tolerante overfor mennesker og dyr, osse på egen grund, så det må siges at være lidt ukarakteristisk for racen at reagere sådan.
Men din hund kunne jo osse være rendt ind til en vogtende race, og så ville den reaktion fra hunden have været hvad man kunne forvente.
Så længe naboen har holdt hunden på egen matrikel, har jeg svært ved at se hvordan du skulle kunne forvente at den bliver aflivet.
Igen -det er på ingen måde fordi jeg ikke føler med jer. Men man må osse være realistisk. Hvis ens hund render rundt på andres matrikel (uanset at det jo nok har været et uheld) så risikerer man at den kommer galt afsted.
sep 2005
sep 2005
jan 2007
sep 2005
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
Men som de andre skriver, tror jeg ikke du kan gøre noget. Og det er jo ikke usædvanligt at hunde beskytter deres hjem.
Jeg er ked af dit tab, varme tanker herfra.
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.919
Synes det er en ærgelig måde, du har mistet din hund på, - hvorfor meldte du det ikke med det samme?
Jeg forstår heller ikke hvorfor labben skal aflives? - Det får du jo ikke din hund tilbage af, - og hvis den ellers ikke er aggressiv, og til fare for gud og hver mand, forstår jeg ikke hvorfor din nabo skal udsættes for samme smerte?
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 85
Men jeg må nok indrømme, at jeg er målløs over, at du ønsker den anden hund aflivet. Det er jo ikke fair, når det er din hund der løber ind på en andens grund. Desuden lyder loven, at man har pligt til at holde sin hund på egen grund. Skulle manden holdes ansvarlig for at have holdt sin hund forsvareligt undelukket på egen grund?
Grundet størrelsesforskellen på hundene, skal der ikke mere end ét enkelt bid til fra Labradoren. Hunde kæmper sjældent til døden, så jeg kunne forstille mig, at de to har kæmpet en dominanskamp og at Labben desværre har været for stærk.
En hund er af natur anlagt således at den beskytter sin flok - Labrador eller Chihuahua. Og fordi den udfører sin "opgave", skal den ikke stemples som aggressiv.
aug 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 327
Omvendt ville jeg også have det meget svært med hvis min hund havde dræbt en anden hund af samme årsag. Jeg ville aldrig have et rolig minut af angst for, at det skulle gentage sig, så jeg ville nok selv vælge aflivning.
Situation er selvfølgelig en anden hvis en fremmed hund løber ind og angriber, men det er jo ikke tilfældet her, såvidt vides udfra de oplysninger TS er frem kommet med.
jan 2007
Det er sket på hundens egen grund, og det er en mindre hund det gik udover -dvs at det ikke nødvendigvis har vært et voldsomt angreb. Mindre kan osse have ført til hundens død.
Jeg havde da højst sandsynligt overvejet hvordan jeg kunne hegne anderledes så det ikek gentog sig, men at min hund forsvarer sin grund, vil den ikek blive aflivet for.
-igen, self med en smule omtanke for hvordan den har forsvaret grunden (og i hvilken situation)
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 7 Emner: 5 Svar: 322
der er kun en skyldig her og det er dig selv da du ikke har haft styr på din hund
DU har bragt din hund i den situation
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
jeg kan sagtens forstå man føler sådan når ens hund er død og sige at ts selv er skyld i det syntes jeg godt nok er hårdt.har folk ingen empati?
En buller kan være meget svær at forhindre løbe ud hvis den gerne vil ud
tanker til dig
jan 2007
Så selvom jeg har forståelse for at man er ked af det, så har jeg ikek forståelse for at man ikke lige trækker vejret og prøver at se realistisk på det før man begynder at "kræve" hunde aflivet.
Var det sket på offentligt areal eller var labben kommet ind i TS have, havde jeg set sagen anderledes, men det gjorde det ikke.
Og uanset hvor gerne bulleren vil ud, så er det jo ens opgave som hundeejer at sørge for det ikke sker.
Uheld kan desværre ske, trods masser af forholdsregler. Men så hjælper det jo ikke at lægge skylden over på andre, når det er ens egen hund der er smuttet.
okt 2008
Har bare selv haft en buller som vi ikke kunne holde inde hun klatrede bare over de største hegn,,så vi valghte at sælge hende da hun gang på gang rendte ude på vejen ,,,så ved hvordan de kan være
jan 2007
okt 2008
maj 2009
og om en buller er svær og holde inde det er jeg faktisk ligeglad med ..måske fordi jeg selv har måtte ofre en månedsløn på hegn..
zoo kan hølde løver inde så man kan vel også finde et hegn der kan holde en buller
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.919
okt 2008
jeg syntes heller ikke den anden hund skal aflives men stadig er ts nok lidt i chok,,det ville alle alm mennesker være
maj 2009
no name : det kan man roligt gøre har lige været turen igennem min naboes GD har været hoppet ind i min have jeg passer jævntligt min gamle hunds hvalpe og "børnebørn" så er der 4 bullterrier bla og 2 whippet havde hundene fået fat i den så havde de slået den ihjel øjeblikkeligt jeg har talt med politi og forsikring ang dette og der er kun en der har ansvaret og det er den med den løse hund på andres grund
forøvrigt så har man ret til og skyde en løs hund på ens ejendom hvis man tror den vil gøre skade på ens dyr....(ikke at jeg ville)
Hunde angreb