Hunde “angreb” {{forumTopicSubject}}
Hej
Min hund har været ude for hvad jeg vil mene er et angreb hvor der var en anden hun der slap løs (til en udstilling) og røg i flæsket på min ikke bare en gang men op til flere gange, hver gang jeg fik den sparket væk og revet min væk kom den bare igen, det vil jeg jo mene er et angreb… men flere gange til udstillingen (og efterfølgende og stadigvæk) fik jeg afvise det ikke var et angreb men en naturlig ting som desværre kan ske, hvilket også er rigtigt, men jeg vil stadigvæk mene det er et angreb, eller hvad vil i mene???????
Jeg spørger så, ved i om der er et sted man kan finde sort på hvidt hvad et angreb er?
Det skal lige siges at min hund er okay
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 3.714
Hvilken udstilling taler du om ?
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 599 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.938
Angreb, er fysisk overfald på nogen eller noget for at gøre skade.
Om den løse hund, ville gøre skade kan vi vel kun gisne om. Men i orden er det i hvert falde ikke.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.632
Fatter de det ikke, ville jeg klage til arrangøren eller dommeren.
jul 2020
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 48
Man skulle gerne stille til en udstilling uden at komme hjem med en "halv" hund med skader psykisk eller fysisk...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.056
Med det sagt - den slags bør dælme ikke kunne ske på en udstilling - slap hunden løs flere gange eller skal det forstås som at hunden slap løs en gang, men inden den blev fanget nåede den at bide din af flere omgange?
- hvis det første er tilfældet er der godt nok fejlet gevaldigt fra både hundeejere og arrangørers side.
jul 2020
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 48
Det er lige meget om det er "farligt" eller ikke - man skal dæl'me kunne stille sin hund til en udstilling uden den blir angrebet af andre.
Man stiller for at få sin hund bedømt af nogle dommere, som kender racen, det er ikke meningen man skal have en fysisk/psykisk skadet hund med retur.
jan 2012
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.905
Den pågældende hund blev diskvalificeret og frataget de præmieringer, som den havde opnået på udstillingen
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 700
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.843
Havde man vurderet det som et angreb, var hunden blevet disket. Det står i reglerne.
feb 2018
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 1.514
Hvis intentionen var at bide din hund, så var det da et angreb. Et angreb (forsøg på angreb?) defineres vel ud fra intentionen og ikke resultatet af handlingen - lige som ved drab og drabsforsøg.
De gange, Anton er blevet forsøgt angrebet, blev det kun forhindret, fordi jeg var hurtigere end den anden hund - men et angreb var det, eller rettere forsøg derpå.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Der er ikke tale om en troll her.
Trådstarters hund blev overfaldet i bedst i køn konkurrencen af en af de andre hanhunde, som ejer ikke havde godt nok fat i hvilket gjorde den fik revet sig løs. Flere gange er flere gange i samme sekvens inden de fik fat i hunden.
Den angribende hanhund blev selvfølgelig diskvalificeret og fik frataget sine præmieringer på dagen.
Jeg håber du er OK Michelle? - det var en voldsom oplevelse for dig!
Og tillykke igen med jeres BIR placering :o))
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.484
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.314
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 1.891
Noget andet, hvor er det dog en træls stemning der hurtigt blev herinde, der er nogen der lige har brug for at ts lige skal trykkes lidt mere oven på en dum oplevelse. Godt der kom nogle der lige kunne vende tråden og bakke ts op.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Håber at både du og hunden er ok
sep 2021
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 1
nov 2006
Hvad andre siger er ligegyldigt - det står skrevet, sort på hvidt, i den anden hunds kritik og det er jo dommerens ord der er gengiver
"... Til bedst i køn angriber hunden en anden og diskvalificeres derfor"
jan 2007
Om man vil kalde det angreb eller noget andet er jo ordkløveri - hunden slap løs og overfald/angreb/sprang på en anden hund... det er ikke ok, uanset hvad man vælger at kalde det, og det er da glædeligt at dommeren sagde det samme.
Mon ikke mange ejere ville være lidt chokeret og prøve at bortforklare hundens opførsel. Ignorer det og glæd dog over, at det lyder til din hund er ok trods alt
okt 2010
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.040
I fald der skulle dyrlæge indover, er det jo vigtigt. Jeg går da ud fra at hunde loven også er gældende på udstillinger.
Jeg har heldigvis været forskånet for sådanne oplevelser i de mange år jeg har udstillet. Men jeg indrømmer da at tanken (frygten) har strejfet mig.
feb 2013
Men jeg kunne godt forestille mig at der findes nogen der mener at det er bare sådan det er i den eller den race (fx i min egen ) og kan man ikke lide det så skal man holde sig væk ..... NEJ, sgu
feb 2021
Svar: 13
mit gæt er at du har overreageret som en typisk curling-forælder og skabt problemet med dit spark idet den sparkede hund måske har forsvaret sig med det efterfølgende "angreb"
det er faktisk strafbart at sparke en hund og med god grund.
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 1
okt 2004
- hunden blev jo rent faktisk diskvalificeret pga angreb mod en anden hund.
jan 2007
Hunden blev diskvalificeret for at have angrebet en anden hund af en dommer der overværede det - skal vi ikke antage dommeren derfor er mere kvalificeret til at vurdere episoden end dig, der ikke var der?
nov 2006
Det var da en utrolig gang vrøvl du lige fik kastet op :-)))
jan 2012
I 2021. Er der nogen der tror på at HG er det første sted en helt ny vil dele sin oplevelse?
I kan da ikke være så naive
okt 2004
jan 2007
dec 2006
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 2.403
feb 2013
Men jeg har dælme svært ved at sige noget andet end at Simba angreb min hund. Han kom sgu ikke spænende for at lege med Clinton.
Husk nu at der er forskel på 'angreb' og skambid. Man kan godt blive angrebet uden at der er tale om skambid. Jeg ved skam godt at man kan forvente at sådan noget sker. Jeg synes bare ikke at det gør det mere OK.
NB: Clinton er ALTID i snor netop fordi det var noget han godt selv kunne have fundet på
jun 2008
Ikke om jeg ville stå passivt og se til at min hund blev udsat for angreb mm.
jan 2012
Jeg dømte ud fra erfaring med trolls der deler deres "erfaringer" fra deres første udstillinger.
Men når Lise var tilstede og tildels bekræfter noget af det.
Så tog jeg nok fejl
nov 2006
Ikke muligvis - du skylder en undskyldning.
Jeg bekræfter ikke tildels - jeg bekræfter.
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 138 Svar: 10.234
Jan, derimod, er tydeligvis en lille trollelolle, som får præcis de reaktioner, trolls er ude efter
feb 2021
så nej jeg er absolut ikke en troll, faktisk er jeg klart mere seriøs end de fleste mennesker, men selv jeg kan da tage fejl det er vist bare ikke tilfældet her.
sep 2017
jan 2007
feb 2021
da min hund blev angrebet fik jeg stoppet angrebet uden selv at bruge vold, og jeg er ikke i tvivl om at det angreb var mere alvorligt,
der var tale om en muskelhund som gik til angreb, og da jeg greb ind lå min hund på ryggen med angriberens kæber omkring struben, og kun min hunds halsbånd og hans megatykke pels gjorde at der ikke var skader efterfølgende, ud over de psykiske konsekvenser, men min hund var heldigvis robust psykisk, nok fordi den stolede på mig og jeg jo greb effektivt ind,
loven giver aldrig hjemmel til at sparke en hund uanset årsagen, og det synes jeg er det rigtige, der findes ingen gyldig undskyldning for vold.
A, at sparke en hund er dyremishandling
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.244
Men hvis der kommer en stor arrig hund og vil skade mine, så kan jeg love dig for at jeg har tænkt mig at gøre ALT i min magt for at beskytte mine små, også selvom det betyder skader på den anden hund. Det ville gøre ondt langt ind i sjælen og jeg ville hade hvert sekund, men det er altså ikke mine hunde der skal betale prisen for andres udulighed eller fejl. Og så er jeg egentligt ligeglad med hvad loven siger eller ikke siger. Mine hunde er mit ansvar og jeg beskytter dem hvis det er nødvendigt.
Det har jeg da heldigvis 7 9 13 aldrig haft behov for, men jeg ved altså godt hvem der er taberen hvis det skulle ske en dag og gud forbyde at mine hunde skulle lide fordi loven måske siger at jeg ikke må forsvare dem med næb og klør.
sep 2017
jan 2007
- var der tale om en 10 kg hund der angreb kunne jeg såmænd nok finde mindre drastiske metoder.
Det må falde under reglerne for nødværge - du har lov at bruge den nødvendige magt for at beskytte dig selv og di ejendom.
Hvis jeg ser en tyv i mit hjem, må jeg ikke bare slå ham til plukfisk, men hvis han overfalder mig, må jeg forsvare mig... også selvom jeg derved påfører ham skader.
Hvordan når du frem til, at man ikke under nogen omstændigheder må slå/sparke en angribende hund?
feb 2021
men jeg tror faktisk ikke loven vil godtage volden, men panikken kunne måske anses for en formildende omstændighed så en evt. dom bliver mindre hård,
jeg er så personligt af den mening at det er uintelligente mennesker som ikke kan finde på andet end vold, jeg har selv aldrig nogen sinde slået/sparket nogen,
jeg har dog brugt fysisk magt bla da min hund blev angrebet, jeg tog fat i halsbåndet og flåede udyret væk så den fløj hen af jorden, og efterfølgende pustede jeg mig op så den ikke turde gentage forsøget eller angribe mig, den forstod jeg var over den "alpha" husk hunde er flokdyr.
feb 2021
feb 2021
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.040
sep 2017
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.244
Hvis der kommer en stor hund og vil mine noget ondt, da specielt lucky. Så for det første trækker lucky sig ikke, han passer på sin flok, og for det andet er ét bid altså dræbende på en så lille hund, hvis en stor hund får far og rusker ham, eller får fat i struben, så har jeg altså ikke en hund mere. Om han dør med det samme eller ved dyrlægen kan jeg jo ikke vide, men så vil jeg altså langt hellere at den anden får en fod i hovedet. Det er synd for den anden hund, ja, for det er jo ikke dens skyld at den har en ejer der ikke passer på den og andre, men alternativet er da langt værre.
Jeg håber da at jeg aldrig nogensinde kommer ud for det, men det er jo altså ikke noget man aldrig har hørt om. Og når du så står med en lille hund der altså ikke altid helt forstår at han er lille, jamen så er der kun valget at gå ind foran og få hunden på afstand koste hvad det vil.
Lucky er blevet bidt 2 gange, begge gange var da heldigvis små hunde, så der skete ingenting og jeg kunne hive ham på armen og så var det problem løst, men står man med en stor hund og lille mig på 162, jamen så kan jeg godt smide ham på armen, men jeg skal jo så bare være forberedt på at hunden så kan få bidt mig og væltet mig for at komme til min.
jan 2007
Jo, Jan, men nu skrev jeg om 65 kg rottweiler, sådan en kan jeg ikke trække væk i halsbåndet, hvis den mener det seriøst. Da den gik efter Sten (ikke all in angreb, "bare" noget spillen med musklerne) gik jeg mellem den og Sten, da jeg så hvad den havde for, og prøve så at skubbe den væk - jeg kunne ikke flytte den så meget som en cm... så hvis den reelt gik til angreb, ville "hiv den væk i halsbåndet" ikke hjælpe en hujende fis.
Min gamle hanhund kunne ikke med min mors gamle han. Det var to hunde på 16 og 10 kg, altså ganske små størrelser. De par gange de har været oppe at slås var det faktisk ikke sådan lige at få skilt ad, selvom de jo ikke var større end at de kunne tages under armen - hvis der virkeligt står død og ødelæggelse i øjnene på dem er de forbavsende stærke, og har de rigtig godt fat i en anden hund, kan du måske nok løfte kræet, men tvinge det til at åbne gabet, så du kan få den fri og væk er en anden sag (min mors var et terrier kryds - de holder godt fast sådan nogen ).
Men dejligt at du, Jan, kan sådan nogen tricks, hvir man bare lige viser man er alfa og med et snuptag fjerner angriberen, og så stopper enhver kamp...
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
okt 2010
Det siger dyreværnsloven.
Ved at losse en hund væk fra ens egen hund så overholder man jo dem paragraf
jun 2008
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
sep 2017
Ellers også er han, som jeg stadig tror, en lille troll, som bare ikke er helt skarp nok, og derfor ender med at gøre sig selv mere til grin, end det der i virkeligheden var tiltænkt
feb 2021
for jeg kender min IQ og ved hvor skarp jeg er, og jeg ved at meget få mennesker har en mere omfattende viden end mig, og det ved alle som faktisk kender mig også,
og alle de gange jeg er blevet testet har jeg scoret meget højt,
og jeg er desuden stærkt imod vold og jeg er ikke i tvivl om at vold mest er løsningen for mindre resursestærke mennesker, og hvis man "aldrig" mister besindelsen bruger man ganske enkelt ikke vold.
og så lyver jeg aldrig, sandheden er altid stærkere end nogen løgn, men jeg kan selvfølgelig som alle mennesker godt tage fejl i noget, ingen er ufejlbarlige men nogen bilder sig selv ind at de er det.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
Jeg har aldrig hørt , at det er nødvendigt at blive testet FLERE gange .
sep 2017
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
Hunde “angreb”