{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.629 visninger | Oprettet:

Hvad siger loven????? {{forumTopicSubject}}

Aftenen/natten fra fredag til llørdag samt aftenen fra lørdag til søndag var vi og vores naboer vidne til en gøen uden lige. Det startede ca. kl 20 og sluttede først kl. 01.00 eller senere alt efter hvornår man faldt i søvn.

Fredag aften efter midnat går .

jeg ud i vores indkørsel pga. voldsom hundegøer, og jeg hører at nogle af naboerne står og snakker om at hundeejerne vist nok er bortrejst selv om deres hunde står uden for og gør temmeligt voldsomt og til gene for os andre.

Lørdag afyten og nat gentager det sig, jeg går dog ikke ud og hører heller ingen naboer.

Jeg undrer mig dog og får en stærk fornemmelse af at disse naboer er taget væk i weekenden og bare har ladet deres hunde være udenfor og evt klare sig selv, da jeg ikke har set nogle andre personer komme og tage sig af hundene.

Ingen af os har klaget, selv om denne ustandselige gløen har været til stor gene!!!

Jeg spørger bare!!!!!!! Hvad siger loven egentlig????

Er det fuldt ud lovligt at tage på Weekend og lade sin/sine hunde rende rundt i ens have og passe sig selv med nåske en fyldt mad og vandskål????

Jeg ville aldrig selv udsætte min hund for det, men jeg er mlåske for pylret!!!

Hvad siger loven??? bare tage på ferie i 2-3 dage og skide højt og helligt på sine hunde, og lade dem gå for det som måtte være i hundeskålen, eller hvad den hundepasser som måske dukker op smidder i madskålen og bare nyde sin ferie imens hunden bliver tvivlsomt passet og fodret.

Undskyld min galde, men kunne bare aldrig udsætte min hund for den form for feriepasning!!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad siger loven?????
  • #1   22. aug 2010 Ring til politiet, - sig at der er to efterladte hunde, som er til gene for jer og naboerne, - mon ikke de så gør noget?

• #2   22. aug 2010 I´m a doglover!!! *

Jeg mener bestemt at loven siger at de ikke må være til gene, når det er i boligkvateer, men jeg synes bestem i skulle kontakte politiet, Min kammerat har også hus og hundegård til hundene, sidste år kørte han galt og da han ikke har noget familie blev ingen kontaktet, dvs ingen vidste hvad der var sket og hans hunde stod også og gøede efter et par dage, de var jo sultne og kunne nok mærke noget var helt galt, der var ingen der reagerede overhoved, det var først 5 dage senere, da postbudet kunne se postkassen var helt fuldt og hundene hylede i haven, han kontaktede politiet, og de kom for at hentede hundene og kontaktede derefter en af hans venner som kom og afhendede hundene.

Så kontakt politiet, det kan jo være der er sket noget med ejeren.

• #3   22. aug 2010 Egentlig tror jeg det er lovligt hvis hundene har mad, vand og ly i al den tid ejerne er væk.... Men det er vist ikke helt lovligt hvis de er til gene for andre....
    Men jeg ville heller aldrig kunne gøre det overfor min hund... Synes det er en underlig og uacceptabel opførsel...

• #4   22. aug 2010 tvivler også på det lovligt men tvivler også på politiet har tid til at gør noget ved det,med mindre man kan tæller ribbenene på den.

Nogle bekendte af mig bor ude i noget ny byg huse
    der er også nogle lidt længer væk med en lille hund alla en Bichon
    de også taget på ferie,dem overfor kommer så om morgene og giver mad og lukker den lige ud også ind igen det samme om aften
    de har så forbarmet sig og går nogle ture med den engang imellem,hvilket nok er mere end dens ejer normalt gør, den plejer bare at være i haven.

men ja det sku noget svineri.

• #5   22. aug 2010 Det ser ud som om at naboerne er kommet hjem i dag, og der har heller ikke været nogen gøen i dag, så det er jo glædeligt.

Vil bare gerne finde ud ag om det er lovligt det de har gjort, så jeg evt ved e´det til næsté gang. Det er for mig ikke så meget det at hundene står og gør, men mere det at mit hjerte bløder når jeg oplever sådan noget, for i mine øjne er det dyrplageri at forlade sine hunde huden ordentlig pasning!!! Så vigtig kan en feie heller ikke være!

Siger man ja til at være hundeejer skal man sku også sørge for ordentlig pasning hvis man vil holde ferie!!!

Det ser ud som om de er kommet hjem nu, men vil bare vide hvad loven siger, for hvis det ikke er lovligt det de har gjort så melder jeg dem næste gang!! De får ikke lov til at gøre det en gang til hvis loven siger det er ulovligt!!!!

• #6   22. aug 2010 Det er ikke ulovligt at lade hundene være alene i et par dage, hvis vel at mærke de har adgang til mad og vand, og de øvrige regler for hundehold er overholdt -det gælder bl.a. at det ikke er tilladt at holde hunden som lænkehund, at den skal have adgang til læ osv.

Og ang gøen, så kan man melde støjgener -uanset om det kommer fra høj musik eller en hund der gør

• #7   22. aug 2010 Selvfølgelig må hundene ikke være til gene for naboerne på den måde, men er det helt umuligt for dig, at gå hen og snakke med ejeren om det? Du kan jo måske hjælpe dem? Og de vil så sikkert gerne hjælpe dig en anden gang...
    Selvom du og dine naboer har haft en træls weekend, så synes jeg, det mindste I kan gøre er at snakke med ejeren - i stedet for bare at sætte jer ned og vente på næste gang.

• #8   22. aug 2010 Michelle : Ja lman kan klage over hundegøen eller anden st'øj. Kan det virkelig være rigtigt at hundeejere bare kan forlade deres hund en hel weekend hvis bare mad og vandskål er fyldt op????? Hvis hunden så står og gør og piber pga. savn, og naboen så klager hva´så??

• #9   22. aug 2010 Hverken hund eller andet må larme så meget, at det er til gene for naboerne!!

• #10   22. aug 2010 Hvis der er sørget for mad, vand, læ osv så er det faktisk i orden på den måde, og så kommer du ingen steder med en klage - selvom vi godt kan blive enige om, at det ikke er i orden.
    Jeg synes stadig, du skal gå over og snakke med dem.

• #11   22. aug 2010 Mig bekendt, så ja, det kan man.

Og hvis hunden gør og piber, ja så er det jo støjgener og altså noget man kan melde.

Jeg synes bestemt osse det er synd -men ikke ulovligt (medmindre den støjer altså)

For kenneler er der regler omkring hvor meget tid hver hund mindst skal have hver dag (kontakt altså) udover fodring og andre praktiske gøremål. Men de gælder ikke for private

• #12   22. aug 2010 Linda N : Nu er mit problem ikke så meget det at vi været udsat for en træls weekend med hundegøen på de forkerte tidspunkter. jeg er stadig ved mit bedste helbred og har som sådan ikke lidt nogen nød. Hvis de pågældende huneejere havde bedt mig om hjælp til hundepasning så havde jeg da også straks sagt ja enda på trods af at den ene hund er meget stor hvad jeg normalt er lidt nervøs for. Men jeg er ikke blevet spurgt!

Min bekymring går udenlukket på hundene!! Jeg tror ikke på at du kan sige til en hund " nu lukker jeg dig ud i haven, i dag er det fredag og jeg er hjemme igen på søndag . Kan du have det godt og passe på dig selv til jeg er hjemme igen!"

Jeg er selv hundeejer, og mener selv at jeg har vist og givet udtryk for at jeg erhjælpsom der hvor jeg kan hjælpe, men jeg er ikke synsk så jeg kan tilbyde min hjælp før jeg er blevet spurgt, og det er jeg ikke blevet!!!

Jeg tænker mere på hundene og deres weekend, som jeg ikke tror har været spor sjovt for dem!!!

Min bek!

• #13   22. aug 2010 Doglover: Nu går du jo nok ikke rundt og reklamerer med, at du er hjælpsom, går jeg ud fra...
    Denne weekends episode giver dig bare mulighed for at gå hen og få en snak med naboen om, hvad der er sket, hvordan hundene har opført sig, og så kan du tilbyde din hjælp næste gang.
    Hvis de så ikke vil tage imod din hjælp, så synes jeg måske nok, det er berettiget til at indgive klage, selvom du ingen vegne kommer med den.
    Kender du overhovedet pågældende nabo? Det er jo langt fra alle, der går rundt og tigger om hjælp...

• #15   23. aug 2010 Maj -kan du finde det sted det står? For jeg kender nu et utal af heste der ikke tilses dagligt på sommerfolden, og mig bekendt er det ikke et lovbrud.

Og reglerne for kennelejere gælder ikke for private.

• #16   23. aug 2010 Her er link til dyreværnsloven.
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2714#Kap1

Og hundegøen er jo altså ikke mishandling.. det hører under støj og her skal man ind og se i vedtægter for bebyggelser eller grundejerforeninger..

• #17   23. aug 2010 Ifølge loven, skal hunde tilses med minium 8 timers mellemrum. Så jo, det er ulovligt at efterlade hundene alene, hvis man rejser væk en weekend.

• Michelle P
    Michelle P Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
    #18   23. aug 2010 Bekendtgørelse af dyreværnsloven
    Kapitel 1, § 3., Stk. 3. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at dyret tilses mindst en gang om dagen. Dette gælder dog ikke fritgående dyr på græs eller lignende. Sådanne dyr skal dog tilses jævnligt.

Kommentér på:
Hvad siger loven?????

Annonce