{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Ny hvalp skal være alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Jeg har med vilje taget 2 ugers ferie, så min lille hund kan lære at være alene hjemme, når jeg skal på arbejde igen.

Jeg har forsøgt at gå ud i min opgang og lukke døren. Men hun går helt kold og begynder at græde, hyle og små gø, så snart hun ikke kan finde mig.

Det ved jeg selvfølgelig godt er naturlig reaktion, men hvor længe skal man gøre det og hvad virker?

Jeg har forsøgt mig med at gøre det ved at gå ud i 2 min. derefter 5 min. og derefter 7 min. derefter 10 min. osv. Men ingen af gangene er hun faldet til ro.

Jeg roser hende ikke når jeg kommer ind, da hun ikke skal tro det er en slem ting jeg har været væk.

Hvad har virket for jer?

Ser frem til at høre mere?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hvalp skal være alene hjemme
  • #1   22. aug 2010 "Hvalpen" af Lone Greva - kan lånes på biblioteket.

Den fortæller dig lige hvad du skal gøre :o)

• #2   22. aug 2010 Giv hende evt. noget at få tiden til at gå med. Et lille ben eller noget.. og ja så gå kun kort tid de første gange..

• #3   22. aug 2010 Jeg har også hvalp i huset lige nu og det jeg gør er følgende :

- hver gang jeg går på toilet lukker jeg døren
    - hver gang jeg går ud med skraldet lukker jeg døren
    - hver gang jeg går i bad lukker jeg døren

jeg tager ham ikke op hver gang han beder om det , men beder ham gå i kurv eller sætter ham igang med en leg.
    jeg prøver hele tiden at styrke hans selvstændighed og det kan blive til rigtig mange gange i løbet af en dag , hvis man griber enhver chance der byder sig.
    min træning af ham tager ikke lang tid i de sekvenser , højst 2-3 min. , men jeg håber på at det virker på sigt

jeg har desværre kun 1½ uges ferie , så derfor startede jeg træningen allerede dagen efter han flyttede ind dvs. 12 timer efter

det er nu 3. dagen jeg har ham og jeg syntes , at kunne se en positiv udvikling allerede

• #5   22. aug 2010 Tak for super råd.

Vi vil straks gå i krig.

smiley

Kommentér på:
Ny hvalp skal være alene hjemme

Annonce