1.165 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Standarten i andre klubber end DKK!?? Standarten i andre klubber end DKK!??

Nu har jeg været til udstillinger sidste weekenden, et skue for kun papilloner og var af sted i denne weekend i Vejen på DKK´s udstilling, blev lidt forbavset over der var en hund som blev stillet begge weekender, hunden har DKK stamtavle men er før blevet udstillet i DRU/DHL hvor den både er National og International osv champion titler..
Den blev udstillet i Åben klasse og der til skuet var der 8 i klassen hvor den blev 2 sidst! Min Don vandt over den men han har aldrig vundet det store på udstillinger han er bare avls godkendt...
Så denne weekend blev han igen stillet og der var der 7 eller 6 i klassen og der fik han kun GOOD!?
Forstår ikke hvordan en hund der har vundet så meget i en klub ikke engang kan få et exc på en DKK udstilling?!
Synes bare det var lidt mærkeligt i mine øre!

Håber i hygger jer rundt i det våde DK.....
Vi har lige fået af vide at vi venter os en lille pige i dag smiley så weeee heeeee

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Standarten i andre klubber end DKK!??
  • #1   16. aug 2010 Det kan jo være at den har været bedre end de andre i DRU/DHL? Det ved man jo ikke..

• #2   16. aug 2010 Hmm ja der er virkelig forskel må man da sige...

• #3   16. aug 2010 Jeg tror der bliver set meget let på standarten i andre klubber og af samme grund tager jeg dem ikke seriøst.

Det er jo ikke bare fordi de andre har været dårligere, for får man very good, er det lige meget, om man er den bedste - man får ikke noget cert og dermed intet championat

• #4   16. aug 2010 Jeg forstår ikke helt........ Udstiller I begge i både DRU/DHL og DKK med samme hund??

• #5   16. aug 2010 Nu kender jeg en der udstiller en cavalier i dru, hun vandt sin klasse, selvom hunden er rød? med stor hvid plet på brystet (hvilket jeg ikke mener er ønskeligt?) og så er den meget høj og ranglet i det, i forhold til
    andre cavalier, og det var i en klasse på 8.
    Jeg undrede mig om de havde en helt anden racestandard, men jeg skal ikke kunne sige det ?

Og stort tillykke med jeres lille pige ! (:

• #6   16. aug 2010 Nu ved jeg ikke s meget om udstillinger og har ikke (endnu) selv en racehund, men det interesserer mig meget.
    derfor stiller jeg lige et par spørgsmål:
    Hvorfor vælger man at udstille i andre klubber, når man har en DKK hund?

Kan det tænkes at de andre klubber er mindre strenge i forhold til racestandarden i forhold til DKK som jo følger FCI standard?

Kan grunden til at en hund får så høje bedømmelser i en af de andre klubber i forhold til DKK måske være, at mange hunde på udstillinger i disse klubber ikke helt lever op til standarden i DKK/FCI?

Jeg spørger kun af nysgerrighed smiley

• #7   16. aug 2010 Var ikke sikker på om det er DRU eller DHL derfor jeg skrev det sådan smiley

• #8   16. aug 2010 Anja: En cavalier kan godt vinde, selv om den har et hvidt bryst, hvis den ellers er korrekt bygget og bevæger sig korrekt. Farven er selvfølgelig en del af standarten, men bare fordi det er en så nem ting at se, skal den ikke vægte mere end f.eks. en dårlig vinkling. Så det med farven i sig selv, er ikke slemt. Årets tæve i DKK var for nogle år siden en med et hvidt bryst.

Mette og Madan Blå: De kan jo være flyttet fra DRU til DKK.

• #9   16. aug 2010 Tænkt der måske ikke måtte være nogen papilloner til disse udstillinger i de andre klubber siden det kan lade sig gøre....

• #10   16. aug 2010 Nej den er købt med DKK stambog men man har valgt og udstille i en af disse klubber... Hvorfor ved jeg ikke!!

• #11   16. aug 2010 Maj-Britt mange tak for forklaring, jeg troede det var ret slemt hvis de havde det. Men hunden er meget tynd og sporty i det, og slet ikke bygget som fx dine er bygget, og det er dine jeg forbinder med racen cavalier (:

• #12   16. aug 2010 Jamen kunne høre en der kom hen og sagde ja så er han da avlsgodkendt!!! Men den har lavet flere hvalpe før for de andre klubber, og nu må i ikke hænge mig op på hvilken en det er, kan nemlig ikke se det herinde.. Men fik fortalt hende at den skulle øjenlyse inden den skulle bruges avl i forhold til DKK´s regler...

• #13   16. aug 2010 Jo jo - Hvis man ikke regner med en avlsgodkendelse i DKK kan man jo bare prøve at få en anden, hvis det er nemmere og billigere .... for avle det skal kræet da.....

(antydning af ironi her...)

• #14   16. aug 2010 Madam: Ja ok... virker mærkeligt! men (og ja... et tænkt eksempel) kan hunden måske have været tysk med FCI tavle - brugt i DRU og så overført til DKK.

Hvis der ikke er en lignende forklaring, er vedkommende jo på den forkerte side af DKK's regler.

Anja: Tak for de pæne ord :o) Jeg synes jo også selv (og dommerene er da også ret enige), at sådan nogle som mine, er de rigtige. Cavalieren skal være lille og kompakt.

• #15   16. aug 2010 ... hvis man ikke kan opnå godkendelse i DKK (udstillingsdelen), burde man nok overveje, om hunden nu også så gerne vil være mor/far ;o)

• #16   16. aug 2010 Er det skedt gentagende gange at de hunde ikke kan begå sig i dkk?
    For selv inden for dkk sker det jo at champions pludselig står med et blåt bånd.. Enkelte dommere har jo bare en anderledes smag..

Men sker det gentagende gange, så må man nok overveje om der er forskel i kvaliteten i klubberne..
    Er det i øvrigt dkk hunde eller er det overførte hunde?
    Kunne jo være lidt spændende med den del af historien..

• #17   16. aug 2010 Tjaaaaaaa.

Nogen er ligeglad med om det er den ene eller anden klub - bare hannen er avlsgodkendt og den kan lave hvalpe i div. klubber sålænge er der penge at tjene......

Trist men sandt??

• #18   16. aug 2010 Jeg synes det plejer og være rimelig ens de sidste udstillinger, kun lige WDS skilte sig ud men der mødte også 4 gange så mange hunde op, som der plejer og være til en DKK udstilling, men ellers sviger resultaterne ikke så meget....

• #19   16. aug 2010 Er man medlem af DKK må man ikke udstille i andre klubber

• #21   16. aug 2010 Den hundeejer burde meldes til DKK, for vi har nemlig ikke brug for sådanne hundejere, der åbenbart ikke kender DKK´s regler , og ikke kan finde ud af, hvilken klub man vil tilhøre.
    Det er langt lettere at opnå toppræmier i de skodklubber uden for FCI regi, og det beviser med alt tydelighed at kvaliteten er meget dårlig. Det kan man så håbe hvalpekøbere får øjnene op for.

• #22   16. aug 2010 Jeg sidder og tænker........

Hvorfor udstille i 2 klubber? Kan man ikke bestemme sig eller hvad?

Trænger man til at få sit ego boosted efter 2 GOOD på en DKK udstilling? Så man smutter lige på en DRU udstilling og bliver hvalpechampion??

Hvorfor vælger man ikke sin klub og så holder sig til den??

• #23   16. aug 2010 Mette ja det forstår jeg heller ikke men tror måske meningen er at hun vil for eftertiden avle i DKK, ellers kunne jeg ikke se meningen med og udstille der!! Men ja hvad ved jeg, som du rigtig nokn siger kan man altid smutte "hjem" igen og få nogen flere BIR og BIS placeringer!!!

• #24   16. aug 2010 Mette - Nu forstår jeg det sådan at det er sket i omvendt rækkefølge: først udstillet og blevet champ i andre klubber og nu får en lavere bedømmelse til en DKK udstilling.
    Forstår bare stadig ikke at man kan udstille og avle i en anden klub og så derefter stille op i DKK , selvom der oprindeligt er DKK tavle..... ? Bliver tavlen ikke overflyttet for at kunne udstille i de andre klubber?

• #25   16. aug 2010 Mie nej det tror jeg ikke den gør hvad jeg forstå.... Mener den altid vil bevare den når det er DKK der er tale om...

• #26   16. aug 2010 DRU har den regel at hundene kan beholde deres DKK stambog efter overflytning.
    Jeg kan kun advare alle mod at købe hvalpe efter disse hunde, da de hunde, som er overflyttet/solgt fra DKK alle er for dårlig kvalitet til at blive avlsgodkendt i DKK.

• #27   16. aug 2010 MIe:

*Forstår bare stadig ikke at man kan udstille og avle i en anden klub og så derefter stille op i DKK *

Det mås man heller ikke!!!!! Med en DKK tavle kan du udstille hvor du vil i Danmark. Men har du først udstillet i en af de andre klubber, er du ikke "velkommen" i DKK med samme hund.

MEN det kræver at man VED hvilken hund det drejer sig om og det kræver også at man henvender sig til DKK.

Jeg har før henvendt mig til DKK når jeg har erfaret at nogle personer udstiller begge steder og DKK tager, i alle tilfælde i de tilfælde JEG har henvendt mig i, affære.

Nu ved jeg ikke hvilken hund eller hvilken race der er tale om her, men jeg vil da opfordre folk der ved det, til at rette henvendelse til DKK.

• #28   16. aug 2010 OK - Jeg er i hvert fald blevet en del klogere efter at have svar på mine nysgerrige spørgsmål. Tak!

• #29   16. aug 2010 Okay så man kan godt henvende sig til DKK og sige til dem man ved at denne hund er blevet udstillet i andet klup regi før!? Men ved ikke hensigterne med den vider udstillings plan!! Om den vil efterfølgen kun vil udstilles i DKK eller om der er andre planer med den skal tilbage igen...

• #30   16. aug 2010 Mie:

Ellers spørger du bare igen:-)))

• #31   16. aug 2010 Til Mia A.
    Sørg for at have skriftlige beviser. Kopi af kataloger, eller billeder mv. når det anmeldes til DKK, hvilket jeg bestemt synes du , eller andre, som ved hvem ejeren er, skal gøre.

• #32   16. aug 2010 ... men kan man egentlig gøre noget, hvis de ikke er medlem af DKK?

• #33   16. aug 2010 Maj-Britt:

Jeg MENER at de kan få avlsforbud i DKK......

• #34   17. aug 2010 Okay så må jeg prøve og ringe og høre dem af....

• #35   17. aug 2010 Hvis de er medlemmer bliver de smidt ud af DKK, men er de ikke medlemmer vil der blive lukket for deltagelser på udstillingerne. Der skal bare være beviser på at de har udstillet i de andre klubber.

Kommentér på:
Standarten i andre klubber end DKK!??

Annonce