{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

Foranlediget af anden tråd :-( {{forumTopicSubject}}

som, jeg kortvarigt deltog aktivt i igår , men læst de efterfølgende indlæg.

Dagen i dag har mine tanker ofte strejfet det at være hundeejer og familie samtidig og de problemstillinger det kan give hen af vejen , til alt falder på plads.

Som vi alle ved 100% og som vi siger ofte er at ;

- Hunden er mennesket bedste ven !!!!

og så kommer mit spørgsmål ( og tanker )

- Er vi hundens bedste ven ?

Vil vi gå lige så langt for vores bedste ven som den vil gå for os ?

Jeg ved , at jeg vil gå meget langt for mine hunde og det er der ingen i min omgangskreds der sætter spørgsmålstegn ved.

Ingen må blande sig i min hunds opførelse , ingen må give min hund kommandoer og ingen må gå tur med den
undtagen min mand og mine 2 sønner som er opvokset med hunde og ved hvordan hunde skal behandles.

Jeg beskytter min hund i de situationer hvor jeg føler han har brug for det og jeg lader ham klare tingene selv , hvis jeg kan se han har styr på det.

Hvis der er situationer der ikke fungere for min hund forlader jeg simpelthen stedet eller beder vedkomne om at holde sig fra min hund.

Jeg håber at jeg er min hunds bedste ven og at han føler at han for valuta for det han giver mig.

Hvad mener i ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foranlediget af anden tråd :-(
  • #1   9. aug 2010 altså næst efter mine unger så betyder min hund mest for mig ...Nu har jeg jo ikke haft hende jeg har nu ret længe ,,,men vil sige hun betyder alt for mig ....Og nu er hun jo en omplacerings hund som har enormt meget brug for jeg passer på hende ,,,da hun i mange situationer er utryg og derfor kan finde på at markere ,...har dog nået at tage det i opløbet hver gang ,,hun er altid i snor for hun kan ikke med andre hunde hun ikke kender ,,,tager hende op når der kommer løse hunde ...ville heller ikke være et sted hvor hun ikke kan være ,,,og næste gang jeg tager til barcelona kommer hun med ...ellers blir jeg hjemme .,, hun skal ikke passes af nogen og skal på ingen vilkår sættes i pension smiley

• #2   9. aug 2010 er enig med karen smiley

• #3   9. aug 2010 Karen Cassandra A

takker for din kommentar smiley

men jeg tænker mere sådan mere , os alle sammen ....

- er vi vores hunds bedste ven ?

• #4   9. aug 2010 Det vil jeg osse sige, at du er med den beskr. du skriver

• #5   9. aug 2010 Takker igen for de fine komplimenter smiley

- men så spørger jeg lige lidt anderledes

- Er i jeres hunds bedste ven ?

• #6   9. aug 2010 Hmm... ja se det satte tanker igang... er jeg mon min hunds bedste ven...?

Tror faktisk min kæreste er hans bedste ven... de tager i parken 1-2 gange dagligt og leger... han har ham altid med rundt og han beskytter ham i hovede og r**..

I min kærestes hovede gør Hummer ALDRIG noget forkert... han er verdens bedste, lækreste og sødeste hund...

Se.. historien er en anden med mig... jeg knuseelsker Hummer.. og synes også han er den dejligste vovse.. MEN... jeg synes der skal være klare grænser... han får ikke lov at hoppe op af mig.. han får ikke lov til at "spasse" på mig... han får af vide når festen er slut.. og det er ikke med tonsvis af godbidder...

Mine gæster må godt give ham kommandoer og de må gerne opdrage på ham hvis han gør noget de ikke bryder sig om (hoppe op .feks)

Min kæreste kan brænde helt sammen hvis folk bare så meget som antyder at hummer skulle kunne være belastende... for det er han IKKE i hans verden.. så jeg tror min kæreste er min hunds bedste ven smiley

• #7   9. aug 2010 M Hysted.en rigtig hund

måske sådan lidt ala det med børnene og deres loyalitet overfor forældrene uanset vilkår

• #8   9. aug 2010 Jeg ser min hund som mit (hunde)barn og jeg ved af tidligere erfaring at jeg løber ud foran en bil for at forhindre at min hund bliver ramt plus jeg tager fat i en anden hund hvis den ikke kan forstå et 'nej' fra min piges side og aflevere den til sin ejere.

Herudover handler jeg til min hunds bedste i forskellige situation og hjælper efter bedste evne.

Jeg er en hunde ernærings-, træner og adfærds TOSSE med mange positive ideologier, alt samme for at min hund har et liv med masser af ivskvalitet hvor hendes hendes behov bliver sat øverst.

• #9   9. aug 2010 ( forstår det sådan ) ,om vi er vores hunds bedste ven ( altså ikke om hunden er vores bedste ven ) . Tror vi er vores hundes bedste ven (i de fleste tilfælde ) . Tror hunden vil se os ejere som deres bedste ven , selv om det ikke altid er velfortjent . Hunden ser os jo som føre ,måske lidt som vi ser vores forældre . Vores forældre kan også skade os rigtgi meget , på mange måder , men vi elsker dem jo stadig . nok en lidt mystisk sammelligning. Du er din hunde bedste ven , så snart du har disse bekymringer og gør hvad du kan for at beskytte og samtidig styrke dens svagheder , ved at støtte den . Din hund er en heldig hund , men ikke alle hunde er så heldige desværre . kender desværre flere der anskaffer sig en hund ,og så endelig ikke gider den , men de er stadig hundens bedste ven ... blev det noget rod smiley

• #10   9. aug 2010 line F

Nej det blev ikke noget rod , jeg forstod fint det du mener .-)
    Det er faktisk også lidt de tanker jeg har haft idag , men nogen gange syntes jeg bare at der er kommet sådan en købe og smid væk mentalitet i vores samfund og desværre rammer det også vores hunde.

For fungere det ikke må den væk ( godt jeg ikke er dyrlæge )

Men ville vi gøre sådan over for vores bedste menneske ven , nej vel , vi ville forsøge med alle mulige argumenter , samtaler , aftaler og hvad ved jeg , hvis man kunne mærke der var noget galt med sin vens opførelse
    Man ville hjælpe vedkomne til at kunne fungere igen og håbe på at bibeholde dette venskab i endnu mange år

• #11   9. aug 2010 Brug og smid ud, sådan tænker jeg bestemt ikke jeg ser et smukt unikt individ hvor jeg peronligt ville gøre mit for at de har masser af livsglæde & livskvalitet

• #12   9. aug 2010 .::$::. Reiki Master .::$::.

Vi er så enige i det som vi overhoved kan blive , men hvorfor jeg spø'rger er fordi så mange vælger at aflive deres dyr FØR de har forsøgt at afhjælpe problemet

og så tænkte jeg bare , at disse mennesker måske ikke kan leve op til at være deres hunds bedste ven

• #13   9. aug 2010 Må lige smutte til søen med Simmer , han har "plaget " om gå-tur siden vi spiste kl. 19

jeg kigger ind senere

• #14   9. aug 2010 Ja du har helt ret . og det er præsis det jeg tænker og desværre føler jeg oplever , at er hunden ikke god nok , eller mister man intrassen , så ryger den vidre , f.x hvis den ikke lige var den rette race , anskaffer man sig af med sin hund , og får bare en anden . Mener dog rigtig mange herinde har en god holdning , og ikke bare kasssere , eller næsten indnu værre mister intressen helt , så dens behov om nærvær, motion ,aktivering slet ikke bliver opfyldt .

• #16   9. aug 2010 Må også over i hunde gården smiley .Så dejligt at vide de andre hunde venner helt sikkert er derovre , det er det gode ved at bo i et større komplex , med rigtig mange hunde . Nila elsker næsten alle hunde , især hannen ha ha.

• #17   9. aug 2010 ja bedste ven , men loyal ja det var en anden snak ha ha , du har også lidt ret der smiley . Heldigvis har du ret i mange hunde har skiftede ejer uden men . syntes det er helt fair , hvis folk har gjort hvad de mener de kan , for at få tingene til at fungere og det så ikke fungere , så at finde en løsning . men syntes stadig i nogle tilfælde opgives der for let , ellers er det en undskyldning , for at komme af med hunden , da det var for stor en mundfuld . P.s har slet ikke læst nogle indlæg fra noget i går , så hentyder ikke til noget eller nogle herinde .

• #18   9. aug 2010 Det kan jeg godt følge dig i.

Er stor modstander af at aflive sunde og raske dyr.

Jeg har kendskab til en aflivning som blev foretaget af 'egoistiske' årsagen (det er det bedste ord jeg kan komme på).

Det var således at barnet i familien havde fået astma og de fik at vide at de skulle skille sig af med hunden for at deres barn igen kunne trække vejret på normalvis (barnet havde været indlagt på hosp.).

De vælger at aflive en sund og rask hund grundet at de ikke kunne holde tanker ud at han skulle bo hos en ny familie.

Den dag idag kan jeg stadigvæk ikke forstå deres valg for han kunne da have fået et godt hundeliv i et nyt kærligt og blivende hjem, tænker jeg.

Men ja ..tedensen, brug og smid ud, er det sværre blevet sådan med årene.

Det er som om at flere og flere folk ikke tænker på at dyr er levende smukke og unikke individer med følelser (andre dyrearter mere end andre) hvor et hvert liv er lige meget værd og at de skal behandles med respekt og kærlighed.

• #20   9. aug 2010 Maj-Britt P:

Det kan du have ret i, men man kan altid interviewe folk før hunden kommer i sit nye hjem og lade hunden være på prøve hvor man så kunne komme på besøg og høre hvordan det er gået samt aflæse sin hund eller evt få en adfærdskonsultent med på banen så de kunne viderformidle hunden til et godt nyt hjem, hvor de stod for opføkgningen.

Min pige Shinju er en omplaceringshund.

Så gode hjem kan sagtens findes tænk hvis seriøse opdrættere ikke 'turde' at avle i frygt for ikke at de ikke kunne finde et godt hjem til sine hvalpe det eneste man da kan gøre er at se folk an og interviewe dem og få en fornemelse af dem.

• #21   9. aug 2010 opføkgningen = opfølgningen.

• #22   9. aug 2010 Jeg kommer til at tænke på digtet fra Kaj Munk:

"Bare en hund" er der mennesker, der siger.
    Er det "bare", at et andet liv har sluttet sig til mig?
    At en hale klapper i gulvet ved lyden af min stemme?
    At en snude fortroligt stikker sig ind i min hånd?
    At to øjne røber mig verdener af tillid og hengivenhed?

• #23   10. aug 2010 Cecilia V

Fik da sørme lige en klump i halsen af at læse digtet

• #24   10. aug 2010 .::$::. Reiki Master .::$::. Ja, den er sød ik! Er osse helt vild med det digt. Og især fordi min far ikke kan li dyr. Så det står mig lidt nært!

• #25   10. aug 2010 Cecilia V

virkelig et digt der rører ved noget i mig smiley

• #26   10. aug 2010 Jeg syntes det passede så godt til emnet. Så MÅTTE ud med det...

Kommentér på:
Foranlediget af anden tråd :-(

Annonce