{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
19.938 visninger | Oprettet:

hævelse/ knude under huden efter tæge? {{forumTopicSubject}}

Jeg sad lige og nussede min hund milo på halsen da jeg pludselig mærker en bule, altså en hævelse i huden.. Jeg mærker bedre efter og kan nu mærke en slags knude/kugle inde under huden, jeg bliver selvfølgelig bekymret og graver mig igennem hans lange tykke pels ind til bulen, og finder en tæge på ham.. Den er ikke specielt stor men det er åbenbart den, der har lavet bulen..
Jeg skynder mig at fjerne den og er helt sikker på at hovedet er med ude, men er nu ret bekymret for "knuden" under huden, da han aldrig før har haft sådan en efter tægebid..
"knuden" er meget fast og føles præcis som en lille kugle indenunder huden..

Nogen af jer der har oplevet noget lignende, som har gode råd til hvad jeg skal gøre.?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hævelse/ knude under huden efter tæge?
  • #1   6. aug 2010 Min den lille gør det samme , hun hæver også voldsomt efter tægebid ..kan dog berolig dig med de stille og roligt forsvinder igen smiley

• #2   6. aug 2010 http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=412814

Update på Louie: kuglen er stort set væk nu smiley

• #3   6. aug 2010 Susanne: har hun så også den ubehagelig knude under huden?? Da det er den jeg er allermest bekymret for.. den føles virkelig massiv smiley

• #4   6. aug 2010 Det kommer også på mine nogle gange. De forsvinder dog igen efter noget tid.
    Self er det altid en god ide at holde øje med det.

Min gamle hanhund Rollo havde en på øjet. Der fik jeg desværre ikke det hele med ud, så han fik en vordetingest. Var hos dyrlægen, som sagde at den ikke havde nogen betydning. Og de mente heller ikke at det var grundet tægen den var kommet. (det mener jeg dog selv)

Så tag det bare helt roligt.

• #5   6. aug 2010 Ja det har hun , jeg blev også lidt bekymret , men min dyrlæge sagde det ikke var unormalt og at den selv ville gå væk smiley ...og hun fik ret smiley

• #6   6. aug 2010 alexandra. Som du kan læse i tråden der er linket til, så er det helt normalt at der kan komme en lille hård kugle/knude. Den forsvinder igen smiley

• #7   6. aug 2010 Årh pyha så er jeg mere lettet smiley Tak for alle jeres beroligende svar.. Men er det så simpelthen en størknet blodansamling der foresager kuglen eller er det som der blev nævnt i den tråd som julie linked til, arvæv?

Blev bare virkelig panisk for det føltes præcis ligesom den svulst mit gamle marsvin fik, og han døde af den..

Men igen dejligt at I lige kunne berolige mig smiley

• #8   6. aug 2010 den skulle gerne fosvinde i løbet af et par dage, men hvis den hæver mere op eller den ikke forsvinder ville jeg kontakte dyrlægen

var det dyrlægen fortalte mig da Babe havde en hævelse på størrelse med en 5 krone efter en flåt

• #9   6. aug 2010 Jeg opdagede i går at min Bianca havde en lige under læben på siden af snuden. Den var vældig stor, men fik hele tægen ud. Da jeg kom hjem fra arbejde var den faldet og endnu mere her til morgen.

Jeg håber den er væk til næste weekend da hun skal udstilles både lørdag og søndag.

• #10   6. aug 2010 I skal nok være obs på at de hævelser også forsvinder, og at hunden ikke bliver syg, flåterne har en virus med sig i år..

• #11   6. aug 2010 Min hvalp, maggie fik en tæge på øjenlåget som jeg ikke selv kunne fjerne. jeg fik lagt maggie i narkose ig fik den fjernet hos dylle. Der er også en knudelignende tingest på hendes øjenlåg, som bliver mindre og mindre for hver dag der går. Hun fik også en behandling med noget mod borelia. Samlet pris under 400 kr.

Jeg er glad for min dyrlæge.

• #12   6. aug 2010 Nogen hunde er mere overfølsomme for et eller andet enzym der dannes i forbindelse med tæge bidende...

Men skal sørge for at rense det, og kan evt smøre det med noget betændelseshæmmende, vi bruger et naturligt prepærat der hedder XXXX Liniment ( kan desværre ikke huske hvad det hedder )

• Dorte P
    Dorte P Tilmeldt:
    sep 2016

Følger: 5 Svar: 4
    #13   14. jan 2018 Nogen der ved om en tæge kan bore sig dybt ind under hunden på min hun da den har en bule der. Og hel umuligt at se nogen tæge.

Kommentér på:
hævelse/ knude under huden efter tæge?

Annonce