Hævede lymfekirtel under arm og fund af knude {{forumTopicSubject}}
For 5 år siden fik jeg brystbetændelse og har siden dengang været lidt hævet under den ene arm, så jeg har ikke rigtig tænkt over at min hævelse den sidste måned til halvanden er blevet dobbelt så stor, jeg har godt mærket at jeg var lidt øm, men igen ikke rigtig tænkt over det, før her til aften.
Jeg skulle ud i bad og fik lige set mig i spejlet og så at jeg er hævet i hele min armhule, og så mærkede jeg lidt, og sørme om jeg ikke fandt en knude, den er måske på størrelse med en 2 krone og den let øm, og jeg kan skubbe lidt til den.
Ud over det her, er jeg blevet super træt den sidste måned, og jeg sveder som jeg ved ikke hvad om natten, selv om jeg ryster af kulde lige inden jeg falder i søvn.
Jeg var så dum at Google de her ting, og fandt ud af det faktisk passer med symtomer på lymfekræft..
Så er der ikke en der kan berolige mig og sige det kan være alt muligt andet også?
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
Lymfesystemet er jo en del af vore immunforsvar, så har du en infektion et sted i kroppen så hæver lymfeknuderne.
Når det så er sagt, så skal du selvfølgelig gå til læge, har du feber?
Jeg ville ringe til lægen og høre, hvordan du skal forholde dig - og de spørger med garanti hvad din temperatur er, så den kan du lige så godt måle først inden du ringer.
apr 2013
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 321
Min kæreste mente at hvis jeg var bekymret skulle vi ringe til vagtlægen men det syntes jeg så er en kende overdrevet, for ærligt, hvad skulle han gøre?
apr 2013
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Til trøst havde jeg et kløende "modermærke" og ville søge på nettet for at finde ud af om der var noget jeg kunne gøre ved det selv.
Her er hvad der kommer frem:
https://www.google.dk/?gws_rd=cr&ei=h57ZUuHaCtHJsgb5poDACg#q=kl%C3%B8ende+moderm%C3%A6rke
Selv-dianotisering er faktisk et rimelig stort problem og ingen kan rigtig fortælle dig hvad du fejler før det er blevet bekræftet af profesionelle
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.575
mht. til at berolige dig, så tror jeg at der er mange andre ting en lymfekræft der er mere sandsynlige ... og skulle uheldet være ude vil jeg fortælle dig at det ikke er den uheldbredelige cancer det var engang, der er en meget høj helbredelses % ....
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.984
apr 2013
Og vi er helt enige, vagtlægen er overhoved ikke en mulighed de gør ikke noget ved det alligevel
apr 2013
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.828
Det var blot en tilstoppet svedkirtel Så det kan sagtens være helt uskyldigt, men ja.. Fat i lægen på mandag
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
apr 2013
Jeg er aldrig sådan rigtig syg, jeg har stort set aldrig feber, med mindre jeg for det om natten uden jeg ved det selvfølgelig, for har ikke feber om morgnen, ikke fordi jeg tager den i tide og utide, men ja fordi at hvis jeg er syg, så er det mest en ganske let forkølelse eller mave virus
Jeg har aldrig, igen hvad jeg ved af, haft en hævet lymfeknude, og groft sagt så aner jeg heller om det er det den her gang
Men i har ret, det kan være 1000 ting, og det der med at Google det er sku for dumt, der er ingen grund til at bekymre sig om sådan en ting uden at have talt med lægen det kunne som en anden siger være en hævet sved kirtel, og det ville måske passe godt når jeg sveder meget om natten for tiden
apr 2013
Når jeg er syg, har jeg blære betændelse, det er der ingen tegn på, eller så er det pande og bihule betændelse samtidigt, det er der heller ingen tegn på, så jeg har ikke brug for pencelin/antibiotika.
Kan man få hævede lymfer af stress og søvn problemer?
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 275
apr 2013
Han kunne se at jeg var meget mere hævet en jeg plejer at være og den er øm når man trykker på den og det kunne han ikke lide.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.575
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.828
Men godt du nu bliver undersøgt til bunds..
Held og lykke..
apr 2013
Ja det giver da en del flere tanker omkring hvad der kan være galt, omvendt så er jeg glad for han sender det videre og tager det seriøst, og at jeg så kan få vished om hvad det er, i stedet for bare at blive sendt hjem.
apr 2013
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Jeg håber og krydser for at alt er som det skal være, men jeg kan sagtens forstå din bekymring! Heldigvis skal du jo ikke vente såå lang tid på videre behandling
Hævede lymfekirtel under arm og fund af knude