{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

et spørgsmål omkring renlighed {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen ..
håber i kan hjælpe mig med nogle gode råd og tips til omkring et lille problem jeg er lidt forvirret over..

min lille hvalp på 9 uger, er så dygtig, hun tisser og laver stort udenfor når vi går med hende derud, hun er ikke helt så god til at gå hen til døren selv, men vi plejer og ramme rigtigt når vi fornemmer hun skal noget ..
om natten piver hun og vi står op og vil have hende ud, men ser at hun allerede har lavet indenfor, spørgsmålet er om vi stadig skal have hende udenfor når hun har lavet indenfor og vi ikke opdagede det ? for det som om hun ikke helt ved hvad hun skal og løber ind igen når vi får hende ud der om natten ..

et andet spørgsmål, når vi kommer ind igen eller hvalpen piver og gerne vil lege om natten, skal man så ignorere den eller lege med den ?

på forhånd mange tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  et spørgsmål omkring renlighed
  • #1   5. aug 2010 Kan i ikke stille uret med nogle timers mellemrum, så i måske er heldige at få hende ud FØR det går galt også om natten?

Og ja, jeg ville skynde mig bare at lægge mig til at sove igen, når i kommer ind. Hun skal lære, at når det er mørkt, er det godnat smiley

• #2   5. aug 2010 Jeg ville ikke lege med den om natten, det kan blive en rigtig irriterende vane smiley

Hvis hun allerede er så dygtig om dagen, så tror jeg faktisk jeg vile sætte uret, til et par gange om natten og stå op og lufte den.
    Hendes blære er så lille endnu, at det ikke er uvilje, men at hun ikke kan holde sig hele natten. Så hvis du går ud med hende og undgår uheld om natten ( og dårlige vaner fremover ), så kan du forøge tiden mellem luftningen om natten, til hun kan sove igennem.

Hvis i ser hun laver noget indenfor, skal i tage hende ud, hvis i ikke ser det, så bare fjerne det og lad som ingenting, hun vil ikke forbinde det med at blive sat ud en halv time senere. Men skæld ikke ud.

Det vil være mit råd. Synes hun lyder dygtig allerede.

• #3   5. aug 2010 okay mange tak smiley
    hvor langtid i mellem skal uret stilles ? smiley

• #5   5. aug 2010 Prøv at fornemme hvor længe hun sover når hun tager lure om dagen. Hvis hun er ude sidst ved midnat ca og i står op kl 7 ??
    Så ville jeg sætte det til kl 2 og 4.30 f.eks og så rykke dem så i kan nøjes med en kl 3 måske indtil hun sover igennem.

• #6   5. aug 2010 ja det er nok en god idé som Josephine siger, ikke at lade den ene gang være på et bestemt tidspunkt hver dag.

• #8   5. aug 2010 Josefine: ja, det tror jeg du har ret i..... Vores hunde SKAL op kl 5 og tisse i weekenden fordi de er vant til at stå op der man-fre..... Så kender det.

• #9   5. aug 2010 okay så, vi plejer og have hende ude kl. 00 ca. inden vi slukker lyset og falder til ro, men vi prøver og stille uret i nat omkring 2 timer hvergang, ..

et andet spørgsmål, vi sover lige nu inde i stuen ved siden af hvalpens kurv smiley men hvor langtid går der før man kan begynde at rykke ind i soveværelset og sove ? vi har en anden hund i forvejen som også ligger i stuen sammen med den lille og de kan bare så godt sammen smiley

• #10   5. aug 2010 Det ville jeg begynde på straks.
    Jo mere det bliver en vane i ligger der, jo sværere.

• #13   5. aug 2010 okay super smiley

siger i hvert fald mange tak for hjælpen, det bliver spændene når den først lærer at intet er farligt når vi går ture, og den bliver renlig, hehe smiley men det skal nok gå hurtigt , hvor langtid tog det for jeres hvalp og blive renlig smiley

• #14   5. aug 2010 for vores har det været ret forskelligt. An på sommer/vinter og om i har lejlighed eller hus/have.

Her med Pepsi havde vi hus og fik han da det var ok godt vejr, hvor vi bare kunne lade terasse døren stå åben, så dit gik ok hurtigt. vil tro han var omkring 12 uger.

Da jeg havdemin gravhund vi fik i oktober og boede i lejlighed var han næsten 5 måneder før han var 100% renlig.

men jeres lyder meget dygtig allerede som 9 ugers, så det skal nok gå stærkt.

• #15   5. aug 2010 ja vi bor i en tilbygning til et hus, vi skal desværre først over vejen for at den kan tisse, men det er en lille vej med meget få biler .. vi kan bare ikke lade døren stå åben smiley ja vi håber på at det går stærkt ' hehe , smiley

Kommentér på:
et spørgsmål omkring renlighed

Annonce