Alt er nemmere med en allergihund :-) {{forumTopicSubject}}
Nu har Simba jo haft kløe og udslet de sidste 14 dage og dermed har jeg måtte omlægge vores rutiner radikalt.
Vores dag FØR kløen var således ;
- op og ud og tisse
- jeg drikker kaffe og hygger med Simba
- lang tur ved søen , med boldspil , apportering, badning , træning af tricks , søgning efter hans morgenmad i græsset
- opsamling af hundehøm høm x 1-2
- hjem efter 1,5-2 timer og i bad pga. vo9ldsom snavs fra jord , sø , græs ja stort set alt muligt
Og hele historien gentager sig når jeg kommer hjem fra arbejde om eftermiddagen.
Brugte timer i dyreudstyrsforretninger til indkøb af div. guffer
Nu ser dagene sådan ud ;
- op og ud og tisse
- jeg drikker kaffe og hygger med Simba
- vi går en tur på fliser-asfalt i ½-1 time
- kommer hjem og skal IKKE i bad for han ikke er snavset
- jeg sprayer hans pels med noget medicin noget
- og servere hans morgenmad i skål
- kun opsamling af hundehøm høm x1 i døgnet
Det hele gentager sig når jeg kommer hjem fra arbejde og om aftenen træner vi trick og hjernegym. herhjemme
Hver 3. dag skal Simba i bad med noget medicin shampoo
Godbidderner laver jeg selv i ovnen med noget kalkunkød.
Det er nemlig hvad jeg er kommet frem til sammen med min gamle mor idag , da jeg sad og var så ked af al det der allergihalløj.
Og indtil videre ser det altså ud til at Simba acceptere den nye hverdag med mindre stimuli udenfor , men tilgengæld hygger vi det mere indendørs.
Ej pjat , selvfølgelig er det drøjt med en hund der har allergi , men jeg bliver altså nødt til at fokusere på det positive ellers bliver jeg vanvittig
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
ja , det bliver simpelthen nødt til han e rkun 2 år og har mange år endnu så hvis jeg allerede bliver forpustet nu , ja hvad skal det så ikke end med
takker for thumbs up
okt 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 4 Emner: 24 Svar: 202
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
jan 2010
Han for taget blodprøve d. 11 - 8 og så må vi se hvad den viser.
Men da han nu 2 år i træk har haft udslet og kløe på denne tid hvor græspollen er helt oppe og ringe , satser vi på det.
okt 2008
jan 2010
har i fået taget en blodprøve ?
jan 2010
du har SÅ meget ret
okt 2008
jan 2010
Han for kun allergifoder og tørret kalkunkød indtil vi ved hvad det reelt er han ikke kan tåle
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Er meget imponeret du kan nå alt det inden arbejde. Jeg må nok indrømme Rico kun bliver "spist af" med en gåtur på 20-25 min. Jeg står op kl 05.00 og skal afsted kl 07.00. Jeg skal jo også lige have mine to unger og mig selv klar og ud af døren...
jan 2010
Nu spørger du så direkte ikk ?
Så svarer jeg dig og du må ikke blive sur , lover du det ?
Okay , så prøver jeg at beskrive mit liv for dig i korte vendinger , men husk nu , du må ikke blive sur hehe
Jeg er 47 år , mor til 2 store drenge , den mindste på 20 stadig hjemmeboende , dog næsten aldrig hjemme
Jeg har et barnebarn på 5 , lækker tøs , som jeg ofte er sammen med
Min mand har jeg været sammen med i 29 år ( og han tjener rigtig godt )
Jeg har et fleksjob pga. arbejdesskade ( kørte galt i trafikken i hjemmeplejen i 2001 )
Jeg arbejder man-tirs-tors-fre fra kl. 11 til 16 på Frederiksberg Hospital , og jeg for fuld løn for det plus lidt ekstra fordi jeg også er tillidskvinde
Al min tid er min egen , da min mand ikke stiller krav om mad , rengøring ect. ect.
Vi er lige flyttet til en kæmpe lejlighed 100 mtr. fra Bagsværd sø og jeg syntes ganske enkelt at livet er skønt.
Blev du nu sur ?? LOL
ja mit liv er misundelsesværdigt , det ved jeg godt , men jeg er også meget taknemmelig og sætter pris på det hver dag
jul 2007
Sur.....Næh, nej - bare lidt misundelig over arbejdstiderne, men bestemt ikke din ulykke
Jeg kunne bare ikke få det til at hænge sammen med alle de gøremål om morgenen
Selvom jeg står tideligt op synes jeg bestemt ikke jeg har meget tid! Alt er planlagt til mindste detalje....
jan 2010
næ , det ved jeg godt du ikke bad om , men det nu dejligt at se på skrift hvilket herligt liv jeg har , og så greb jeg da bare lige chancen for det og gav dig skylden hehe
jeps de arbejdstider er formidable
jul 2007
jan 2010
charlotte lusket henriksen LOL
jan 2010
Det du beskriver er ganske enkelt :
- hvor der er vilje er der vej
min leveregel er ;
det er mig der bstemmer over mit liv og ikke omstændighederne der bestemmer over mit liv
godt gået Pia , det må jeg sige , specielt at du formår at se det hele fra en positiv vinkel er i top
Alt er nemmere med en allergihund :-)