Rene racer - nemmere håndtering! {{forumTopicSubject}}
Hej alle på HG!
Jeg forsøger at mindske afstanden hunde ejere imellem.
Hvis der nogle herinde som forsøger at kæmpe en brav kamp for brugen af stamtavler, så skriv mig en besked...
Indtil videre er størstedelen af os i den gruppe jeg repræsentere muskel hunde ejere, men vi ser gerne at alle der går ind for stamtavler kommer med.
Vi har alle en forskellig holdning til hvilken race vi bedst kan li - men med fælles forståelse, og med ét fælles mål, kan vi alle arbejde sammen, til trods for racernes forskelligheder.
Jeg betragter mig selv som én meget seriøs og aktiv person indenfor "min" races omdømme og videre historie, og jeg ser derfor gerne at dem der ikke værdsætter hunde, de bliver sat af vejen...
Skriv endelig, vi byder gerne flere medlemmer velkommen! :o)
Har vi stamtavler og rene racer, så kan vi overvåge tingene bedre, og derved stoppe alt denne galskab.
Tak for jeres tid!
mar 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 74 Svar: 420
Hvad heder din gruppe der er mange om det emne ?
jun 2006
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 172
Jeg har lige sendt dig en PM :o)
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
jun 2006
Hvad hedder den gruppe du taler om?
Jeg har læst lidt på din profil, og har læst lidt om din hund - og jeg vil meget gerne hører mere om hvordan at det kan hænge sammen at din hund ingen tavle har, når begge dens forældre har - du må meget gerne skrive en privat besked til mig :o)
okt 2007
jun 2006
okt 2007
Faderen til min hund kan ikke avlsgodkendes da lang pels på en schæfer er en fejl i forhold til standarden.
Det er såmænd årsagen.
Og da jeg købte Kia var jeg dum nok til at tro at jeg ikke havde brug for tavlen ...
jun 2006
Hos Amerikanske Bulldog, der har vi 2 typer, en standard og en bully - disse to kan dog parres sammen, og det blir så en hybrid... Det er dog alle stambogsførte hunde, og dermed stadig amerikanske bulldogs - således bliver en rask hund ikke skubbet ud af klikken bare fordi den er en hybrid.. Min afdøde Dario er selv en hybrid, og i mine øjne én af de flotteste standard Ambulls der har fandtes :o)
okt 2007
Men her er der mange delte meninger. Nogen kan lide de langhårede schæfere og mener de burde indgå i standarden andre kan ikke ...
Jo det er ikke smart hvis hunden er langhåret og mangler underuld. Der er det også i mine øjne en fejl. Det andet er bare noget pjat .. Kias far har selvf. ligesom Kia underuld :o)
Ja der findes flere typer schæfere. Der findes højavl ("den farvede schæfer") og brugslinie ("den grå schæfer") og så hvide schæfere sidstnævnte dog ikke inden for DKK hvor de her hedder Hvide Hyrdehunde.
Den hvide schæfer er inden for schæferen en fejl og der er gennem lang tid avlet væk fra denne fejl ...
Den hvide schæfer/hid hyrdehund adskiller sig i temperament en hel del fra både den farvede og den grå :o) Og tror det er hvid jeg skal have næste gang :o)
Kia er af brugslinie på faderens side og af højavl på moderens side.
Havde hendes far været korthåret og derfor avlsgodkendt havde Kia haft tavle ...
Er ret ny inden for schæferracen så er sikker på at andre kan forklare det bedre :o)
Tak for invi :o)
jun 2006
Jeg har sendt dig en PM.
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Og går stadigvæk kun ind for avl med tavle
Rene racer - nemmere håndtering!