{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.105 visninger | Oprettet:

Tom J
Tom J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Foder til Border collie hvalpe?. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Vi har købt os 2 border collie hvalpe, som skal blive vores nye agility stjerner :o), er der nogen der har nogle gode råd til, hvilket foder der er bedst for de 2 små, så vi er sikre på de får alt, under deres opvækst, som de nu har brug for?.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til Border collie hvalpe?.
  • #1   1. aug 2010 BARF?
    Ellers så hold jer til kvalitetsprodukter med minimalt korn og meget kød!

• #2   1. aug 2010 Ups.. TO stk hvalpe samtidig.. GISP.. det kan blive en udfordring;-)

Jeg ville finde noget kvalitetsfoder UDEN MAJS bla da dette ikke er så godt for bordere..da racen i forvejen stresser hurtigt og majs kan gøre dette værre;-)

Man skal se på hvad hunden optager... dvs det ser man bedst på hvor meget der kommer ud igen i den anden ende;-)
    Jo mindre bæ jo bedre er foderet;-)

Hvad har de fået fra opdrætteren?

• #3   1. aug 2010 undersøg først hvad de har fået fra opdrætteren. hvis de fungerer fint på det er der ingen grund til at skifte...

• #4   1. aug 2010 EUKANUBA kan helt sikkert anbefales !
    Når de bliver ældre, kan man også få det specialt til hunde der træner agility !!!

• #5   1. aug 2010 Det er ikke så længe siden vi er skiftet over på Acana, og det er vi super glade for, og hundene trives bare så godt på det.
    Syntes det er et super godt foder.

• #6   1. aug 2010 Jeg har foderet mine med Eukanuba fra hvalp. Super godt foder.

Men hold da op to border hvalpe på en gang, held og lykke ;o)

• #7   1. aug 2010 jeg bryder mig ikke om Eukanuba da jeg har hørt flere fortælle om, og selv oplevet, at deres hunde begynder at spise lort når de kommer over på Eukanuba.. Min fik så yderligere dårlig mave!

• #8   1. aug 2010 Min border collie spiser Hills.

• Tom J
    Tom J Tilmeldt:
    aug 2010

#9   1. aug 2010 Tusind tak for alle svarene :o), vi henter først hundene om 14 dage, så der snakker vi med opdrætteren, ang hvilket foder hun har brugt, de skal jo bare ha det godt, når de kommer hjem, og ha den næring de skal bruge, de kære små

• #10   1. aug 2010 Held og lykke med de små:)
    hvor skal i have dem fra?

• #11   2. aug 2010 I kan med fordel ringe allerede nu og spørge ind til det. så bliver det med foderet ikke en hovsa-løsning, fordi i pludselig skal ud og have fat på noget mad samtidig med at i henter hvalpene....

• #14   2. aug 2010 Hej.

Vi bruger Tholo der er dansk og er uden korn og bi produkter.

det er rigtig godt!

• Tom J
    Tom J Tilmeldt:
    aug 2010

#15   2. aug 2010 Der er mange gode forslag :o), vi har købt hundene ved en privatperson, som selv har avlet dem, gennem en Ungarsk mor,og en far fra England :o)

• #16   2. aug 2010 Spørg opdrætteren hvad denne har fodret med og start så op med dette den første tid. Så hvalpene ikke skal gennem for mange forandringer ved flytning smiley
    Så kan man siden hen skifte over på det mærke/den metode man selv finder bedst smiley Fodring er en individuel sag, og hvad min hund fungere på, fungere din ikke nødvendigvis på...

Ulla> Nok fordi deres hunde stor trives på foderet - majs eller ej... smiley

• Tom J
    Tom J Tilmeldt:
    aug 2010

#17   2. aug 2010 Vi har lige snakket med ejeren, hun fodrer hvalpene med hills science plan, og hendes store hunde, de får Diafarm :o)

• #18   2. aug 2010 Min border collie har fået eukanuba siden han var lille. og han spiser ikke lort, eller andet lign. ?!
    Jeg har for en kort periode prøvet kingsmoor, men så begyndte han at fælde og blive mat i pelsen, han blev faktisk korthåret.
    Da jeg så skiftede tilbage til eukanuba, blev hans pels flot blank og lang igen.

• #19   3. aug 2010 Jeg har også brugt Eukanuba.. før jeg fandt ud af HVAD der egentlig var i deres produkter... "biprodukter" og "antioxidanter" er dyreaffaldsprodukter og konserveringsmidler.. begge dele er NON FOOD produkter.. det skal mine hunde ikke have.. min egen hund fik så også kræft knuder og det er kendt at konserveringsmidler er kræftfremkaldende.. så ikke mere eukanuba til mine hunde! I EU er det tilladt at bruge den slags produkter.. det er det ikke i canada feks.. derfor køber jeg kun produkter der er lavet der.. da deres fødevareregler er strengere! Yderligere hvis man har border collier er majs ikke godt da det kan fremme stressen i hunden og da racen i forvejen kører højt er der ingen grund til mere af den slags!

Bruger selv Pronature og First Choice og godbidder af Zivi Peak. Alle sammen fra canada. Og ja det er lidt dyre produkter men til gengæld bruger man så også mindre da de optager 80 % af produktet, de resterende produkter er mineralstoffer så det er klart at der jo kommer meget mindre UD igen;-)

• Tom J
    Tom J Tilmeldt:
    aug 2010

#20   3. aug 2010 Jeg har en ven der er politihunds opdrætter, han anbefaler mig at bruge lone star foder, det får alle de schäfere han træner, både som hvalpe, og som voksne, han mener det er fint foder, og at det dækker deres energibehov, nogen der har erfaringer med det måske?..

Kommentér på:
Foder til Border collie hvalpe?.

Annonce