{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.466 visninger | Oprettet:

Er lige blevet kaldt dyremishandler... {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder her stortudene, efter at være blevet kaldt dyremishandler... og jeg har ikke engang fået min hvalp hjem endnu...
jeg venter på den skønneste Grand Danois hvalp som jeg kan hente om 14 dage. og stod gladeligt og delte min begejstring med min nabo.
og hun klaldte mig dyremishandler, fordi jeg er vælger at købe en Grand Danois og bor i et meget lille hus, (mig og mine 2 drenge). Men det skal dog lige siges at vi har flere tønder land omkring os, både marker og skov og en lille sø. vi har ingen afgrænset have men et stort gårdsplads/mark område der er vores, hvor vi spiller fodbold og hvad man nu ellers laver udenfor.
men ja mit hus er ikke ret stort.
Jeg starter på uddannelse 1 sept og skal være i skole fra 8-13 mandag til fredag.

Og det synes min nabo åbenbart var dyre plageri.

Jeg ved hun har set en GD´er før men jeg tror umiddelbart ikke at hun ved specielt meget om racen ellers. for hun mente det eneste sted der var plads til den var udenfor altid.
men jeg køber altså ikke hund for at have en gårdhund. den har allerede fået sin seng i stuen og den vil få lov til at være i sofaen. (det synes jeg er hyggeligt). Den har fået en seng ved siden af min seng. Og den skal sove der, ikke i min seng. der sætter jeg dog grænsen. ;o)

og derudover har det taget mig 10mdr at finde ud af, at det skal være en grand danois jeg skal have, så det er ikke en impuls-beslutning. jeg har faktisk været ude og kigge på 4 forskellige hunderacer som jeg godt kunne lide men der har bare været et eller andet som sagde mig at det ikke skulle være dem.
Det skal dog lige siges at jeg har haft GD´er før, så da jeg pludselig mødte en halvstor hvalp på stranden, at det gik op for mig at det var sådan en jeg havde gået og ventede på. Jeg elsker dens væsen og måde at være på. der rolige temperament osv.

Men nu sidder jeg så her og stortuder pga det som min nabo sagde, og sidder og betvivler mig selv.
-Er det nu rigtigt, det hun sige?
-Er jeg for egoistisk i mit valg?
-Har jeg ikke undersøgt racen ordenligt?
-Er det at gå på kompromi men hunden tarv?
og meget meget andet...

For det ønsker jeg på ingen måde...
Jeg håber på at få lidt kommentar -positive som negative, men lad vær med at være onde, for jeg har ikke købt hunden endnu, og jeg skriver her for at få lidt flere indput, så jeg er bedre rustet til at træffe det rette valg.

1000 tak fordi du læste mit indlæg.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er lige blevet kaldt dyremishandler...
  • #1   31. jul 2010 kan ikke forstå hvor hun siger det med huset for du skal vel ikke træne og lege med hunden inde i huset?

Du lyder virkelig som om du har sat dig meget ind i det så hul i din nabo og gør det du føler er rigtigt...

• #2   31. jul 2010 Hvor der er hjerterum er der husrum! Du har sat dig ind i racen - kender racen fra tidligere, og selv om det er en stor hund kræver den jo ikke oceaner af plads indendøre. Du har et dejligt udenomsareal, og det tænker jeg da helt klart er luksus. Det var noget andet, hvis du boede i en 1 værelses på 4. sal uden elevator og uden gårdhave. Det er jo ikke bare impulskøb - som du selv siger. Men nogle mennesker, kan bare ikke glæde sig på andres vegne!

• #3   31. jul 2010 en gd bliver stor,men har de masser af ude plads er det da fint nok, den shæfer vi havde var rigtig stor,hun havde masser af mulighed for at brænde krut af udenfor og vores hus er hele ikke stort men når hundene har brændt krudt af udenfor er de jo for det meste trætte om aftnen og behøver da ikke have et fem værlseshus at sove i,jeg tror bare naboen havde lyst til at være en kalling dem er der jo masser af de skal bare ignoreres:)

• #4   31. jul 2010 Sikke da en gang vrøvl fra din nabo... Og så Fritte mor skriver, i skal jo ud og lege og træne og gå ture osv. Lyder også for mig som om du har sat dig meget ind i racen og også gennem tidliger erfaringer med racen så du ved jo hvad den kræver.
    Så bliv ved med at glæde dig til du skal hente den lille trold =)

• #5   31. jul 2010 hvis hunnden bliver stimoleret og 'brugt' så kunne den bo på 10 kvm -- den ville alligevel sove og hvile sig når den er inde...

det er vel nærmere menneske mishandling at skulle dele hus med sådan et lokum hvis pladsen er trang og man skal kravle he over den *gg*

• #6   31. jul 2010 Fald op og ned på det...Det lyder som om du har sat dig grundig ind i racen, med den tid du har brugt på at finde den rette.
    Det kvindemenneske aner IKKE hva hun snakker om....!!
    Så længe din hund bliver aktiveret, som den skal, kan du bo med den i hvad som hest....
    Så spild ikke tårer over det......Du er IKKE dyremishandler.
    Karin.

• #7   31. jul 2010 Hvis du er indstillet på at give hunden den motion som den kræver og kærlig så er du inden dyremishandler. Man kan godt have stor hund i lille lejlighed, faktisk vil din kommende hund nok være mere glad for dette da det betyder flere gåture i stedet for bare at blive smidt i haven.

Desuden er din dag ikke så lang kan jeg læse og det syntes jeg må være fantatisk for hunden, Malou min egen er alene fra 9.30 til 17.30 hver dag så det er noget længere end din skal være.

Du har sat din ned og sagt hvad du ønsker for en race og når jeg læser din tekst er det for mig også at se at du også har set på hvad du kan byde din kommende hvalp.

Jeg tror den får et godt hjem hos dig og at den nok skal få en masse kærlighed ikke kun af dig, men også af dine drenge. Så tør du øjnene og glæd dig til det bette pus kommer hjem.

Jeg er også blevet kaldt dyremishandler fordi jeg har trænet malou med halti og folk som ikke ved hvad dette er tror ofte det er en mundkurv. Jeg trækker på skulderne og siger til mig selv at vi alle er forskellige og har forskellige måder at gøre tingene på. smiley

• #8   31. jul 2010 inden = ingen

• #9   31. jul 2010 Jeg har haft fuldtidsjob og 2 goldenhanner på 39 kvm........ Og DE led bestemt ingen nød!!

Så blæs på din nabo og glæd dig til at få din hvalp hjem:-)

• #10   31. jul 2010 spring og fald ned over hvad hun siger. Det er ikke størrelsen på dit hus/lejlighed der afgør hvor godt din kommende hund får det, men derimod din kærlighed til hunden samt det du gør for at træne og aktivere den.
    For mange år siden købte jeg to skønne malamute hvalpe hos nogle unge mennesker der boede i en lille to værelses lejlighed på 2. sal.
    De havde både moderen og faderen til hvalpene, og ja, der var ikke megen plads, men hundene havde et godt hundeliv med masser af aktiviteter (udendørs)og kærlighed
    Så held og lykke med din hvalp -det lyder ud fra det du skriver som om den får et dejligt hundeliv :-))

• #11   31. jul 2010 En ´GD er rigtignok en stor hund, men den skal jo ikke motioneres i dit hus, men udenfor på de store arealer.
    En velstimuleret hund skal være rolig indendøre, og så er det ikke afgørende om man bor på 70 m2 eller 300 m2, også selvom det er en stor hund. Den skal kun gå fra sofaen/hundekurven til vandskålen og måske lige følge sine mennesker eller lignende indimellem.
    Er den urolig indendøre, er det ikke fordi huset af for lille, men fordi den ikke blive aktiveret nok, fysisk og mentalt. Så er det ud og lave et eller andet med den.

selv har jeg en hyrdehund, og bor i et lille rækkehus med en lille have til. Selvom racen er meget aktiv, og har brug for en del stimulering, virker hun ikke til at være generet af mine 70 m2 i 2 plan, for hun sover bare, tuller så lidt rundt, finder et nyt sted at sove, får et kødbem. Det kan hun fordi jeg dækker hendes behov for at løbe udenfor, og den mentale træning kan klares både inde og ude.

Så glæd du dig bare til du skal hente din GD.
    I skal nok få mange gode oplevelser sammen, og den vil helt sikkert nyde at putte med dig på sofaen i dit ye hus.

• #12   31. jul 2010 Træning med en hund foregår primært udendørs.
    En hund skal ikke fare rundt i huset.....og har derfor ikke brug for enorme arealer indendørs....når den er inde skal den vænne sig til at være rolig og slappe af!
    Om du har sat dig nok ind i racen, kan hverken din nabo eller vi vide noget om....man kan heller ikke vide alt og være forberedt på alt når man køber sig en hund. Du lærer hen ad vejen og øvelse gør mester.

Lad være med at miste selvtilliden så hurtigt.....det kan bekymre mig mere at du sidder og tuder over sådan noget.....mand dig op kvinde og kom ind i krigen igen!

Pøj pøj med din dejlige vovse....!

• #13   31. jul 2010 hvis din nabo begynder igen så bed hende rende og hoppe

• #14   31. jul 2010 hvor er I bare nogen dejlige mennesker....
    1000 mange tak for alle de besvarelser på så kort tid....

Jeg vil virkelig bare ikke gøre noget forkert, og slet ikke på hundens bekostning, det er jo ikke den der har valgt den skal bo hos mig. ;o)

Min hvalp er Valentino, han har en profil (eller hvad i nu kalder det) herinde. Så kan dem der vil se mit kommende vidunder, se ham der!

Jeg har det meget bedre allerede... men det kommer nok til at kredse i mit hoved nogen dage endnu!

• #15   31. jul 2010 Du gør helt sikkert ikke noget forkert......Ka du smide et link til den?

• #16   31. jul 2010 rigtig god formulering karina -- hunden skal netop ikke motioneres i dit hus.....

• #17   31. jul 2010 igen mange tak...
    og her kommer lige et link, til Valentino, som lovet!

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=75239&ipc=238062

• #18   31. jul 2010 Nej hvor er han dog skøn =)

• #19   31. jul 2010 Nej hvor er han sød smiley

• #20   31. jul 2010 Nu har jeg ikke læst alles svar, men jeg kan fortælle dig at jeg har 2 store hunde i et hus på 50 m2 i grundplan. Udover at de ikke må komme på 1 salen, må de heller ikke komme andre steder end stuen og gangen, så de har nok omkring 25-30 m2 i huset de må være på og de lever da endnu ;o)
    Jeg lægger stor vægt på at aktivere dem udenfor og hygge inde, så kun i tilfælde af at jeg er syg eller har gæster synes jeg der mangler plads til hundene.

• #21   31. jul 2010 Bor selv i lejlighed på 1. sal på ialt 83 kvm med en labrador/schæfertæve på 1½ år....
    Den klarer sig nu fint nok - har en stor dejlig altan den kan være på når vi er hjemme og kæresten's store have når vi er dér.

Som flere andre også skriver, er det jo ikke indendørs hunden skal aktiveres med løb, indkald, og fri dressur - det kan vi gøre når vi er udenfor ;o)

Held og lykke med din GD - glæder mig til at se billeder af den, og glem så alt om din uvidende og ufølsomme nabo!

Trøstekrammer fra Odense

• #23   1. aug 2010 Diana
    Du kan slappe helt af, og ta det noget så roligt.
    Vi er vist alle enige om, at denne nabo, ikke aner hva hun snakker om.
    Så glæd du dig til at få din vovse hjem....Og held og lykke med det hele.

• #24   1. aug 2010 Det er noget pjat, men det er desværre noget, som lader til at høre med det at have hund. Jeg er selv tilsyneladende en dårlig hundeejer fordi:

- min hund er ikke steriliseret
    - jeg har købt en racehund
    - min hund kender betydningen af ordet "nej"
    - min hund ved hvor matrikelgrænsen går
    - jeg bruger ikke stødhalsbånd til at træne indkald
    - jeg giver ikke min hund et knæ i brystet hvis hun hopper op af mig
    - min hund sover ikke i soveværelset
    - jeg træner med klikker

osv. lige fra den ene yderlighed til den anden og jeg har sikkert glemt en masse. Det er en sørgelig tendens med mange folk og det med hunde, at de mener at der kun er en eneste måde at holde hund på = deres egen.

Jeg har haft en Tervueren i et rækkehus på 45 kvm. og Lia bruger faktisk ikke mere plads end det, selvom vi har 100 kvm. i stueplan, men det er jo ikke meningen at hunden skal brænde krudt af indenfor, så skulle vi dælme have flere hundrede kvadratmeter i stueplan uden møbler eller noget.

• #25   1. aug 2010 Din nabo ved ikke noget om hvad der skal til for at have hund hvis der kommer sådane en komentar,du ved hvad du får og hvad sådane en skøn hund har brug for så bed du hende om at knytte sylten... smiley

Han er bare skøøøøn... smiley

• #26   1. aug 2010 Giv din nabo linket til denne tråd smiley

Bare luk ørene, når din nabo kommer med sådanne ukompetente gloser.

Held og lykke med guldklumpen :-)) Han ser dejlig ud.

• #27   1. aug 2010 til *usylig*

JEg har faktisk arrangeret at min kæreste, (som bor i horsens), kommer og bor her min. en uge gerne 2uger. når jeg er startet på skole, for jeg synes selv det er for tidligt at han skal være alene hjemme... ;o)

Og jeg vil gerne kunne lave alenehjemme træning over lidt længere tid, så jeg har givet ham de bedste værktøjer og erfaring i at kunne klare 5-6 timer alene senere.
    Ellers tror jeg også det bliver sværer end nødvendig er, at få ham renlig så hurtigt som muligt.

Kommentér på:
Er lige blevet kaldt dyremishandler...

Annonce