1.408 visninger
|
Oprettet:
Easy Barf? {{forumTopicSubject}}
Er det ikke bare tørfoder a'la Ziwipeak/Petcurean, selvom det kaldes for barf?
Det er ikke fordi jeg skal skifte Vixen væk fra rigtig barf (det vill han blive meget utilfreds med, plus han jo har allergi), jeg er bare nysgerrig omkring produktet
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 387
okt 2008
Følger: 84 Følgere: 83 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 1.063
tror barf har lavet det.. sådan at folk uden fryserplads, og som gerne vil barfe men ikk er go til alt sådan noget lettere indviklet noget,,, også kan barfe..
men det er barf der står for forhandlingen og de har lagt mange kræfter og meget tid i easybarfen så den skulle være "ligesom" "rigtig" barf.. ;P
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 142
Helt enig.
Nej sådan er barf-filosofien jo vel også. At det skal være helt råt. Der er jo også forskel på en rå skinke og en luftørret skinke for os mennesker. Så man kan vel putte Easy Barf i kategori med Ziwipeak og PetCurean så.
feb 2010
Ha ha den var go Nej, de kan nok ikke lufttørre kødet selv
okt 2008
easybarf er et produkt lavet af barf producenterne.. til dem der vil have det nemt.. derved navnet.. EASY barf.. ;P
feb 2010
Der tager du fejl, Mht. Ziwipeak, det er lufttørret, jeg har selv brugt godbidderne til Vic, før hans allergi blev konstateret.
http://www.ziwipeak.dk/
"Barf-producenterne". Det er altså noget vrøvl. Barf er ikke noget de kan tage patent på det står jo bare for Biological Appropriate Raw Feeding.
okt 2008
mht ziwipeak.. syntes jeg bare at have fåët afvide.. :O) så det skal nok pas det er lufttørret.. mente bare jeg havde fået fortalt at det var varmetørret.. hehe.. :O)
okt 2008
og det var barf folkene på barf standen.. der fortalte mig alt det... ????
så går ud fra det ud fra at det er barf der laver easybarf.. da de selv sagde det jo..?? :O)
okt 2008
okt 2008
og dansk barf center producere vel også selve "barfen"
okt 2008
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
Protein i kød ligger vel mellem 18-24 stykker alt afhængig af hvad kødtype vi taler om og i det meste tørfoder ligger protein indholdet på omkring de 30%...
En anden ting er også at barf SKAL være varieret for at hunden får alle sine vitamin og mineral behov dækket, lige som os mennesker, det duer jo ikke vi kun lever af oksekød fx...
I easybarf er der kun oksekødprodukt og kalkun produkt så vidt jeg husker at ha læst...
Så må indrømme det produkt er ikke noget for mig:o).... Jeg vil langt hellere give mine hunde et godt tørfoder så:o)... Og så er barf faktisk lige så billig end da nok billiger end easybarf...
Men det vigtigste er jo at hundene fungere på det, men nej efter min mening er Easy barf ikke "rigtig barf":o)
okt 2008
så det er da ikke den originale barf... men jeg mener bare at det er samme firma der levere det rå kød og det frysertørret kød...???
maj 2007
Men der er forskellige forhandlere fx Dansk Barfcenter og rigtig hundemad. De har så nogle som producere deres produkter.
I "gamle dage" var der ikke forhandelere, der fik hundene nok bare der kød menneskerne fik:o)
Det er først nu at folk er begyndt af få øjnene op for at hunde nok har bedst af kød og ben da det er det deres maver i tidernes morgen blev designet til....
Men ingen siger jo du skal købe dine produkter i de forskellige centre, du kan købe alt deres mad i diverse supermarkeder hvis det er det man vil, nok lige undtagen af kallun, puha da heldigvis for det at det ikke ligger i køledisken ved vores kylling;o)
Men man skal bare huske på kødet ikke bliver for fint, det er godt med en masser sener gummer osv altså "restkød" som vi ikke spiser, men som faktisk er super til at give de rigtige mineraler for hundene... Og så er det meget lettere at handle hos en forhandler, så det er der jo også producenter der har set en guldgruppe i som alt andet:o)
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.991
Så er der forskellige forhandlere, f.eks. RigtigHundemad, Kragborg, biohund og Dansk barfcenter - som hver i sær har deres egne produkter. (nogle ting er der flere af dem der har - .f.eks. vitamintilskud, ziwipeek m.m.) Og Easybarf er så et produkt som kun Dansk barfcenter har...
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.991
Og det er lige så "rigtig" BARF som det de andre forhandlere sælger...
maj 2007
Jaaaa men mon ikke de også har set penge i at kunne komme med noget Easy barf;o)?? Så kan de jo sælge til dem der ikke har fryser og som alligevel også vil "barfe"(råfodre)??
Jeg skal ikke gøre mig mere klog på det for som sagt har aldrig prøvet det men indholdet tiltaler mig ikke:o)
Hvad der fungere for nogen fungere ikke for ander:o)
Men jeg har bare hørt at mange bruger meget mere easy barf end der står man skal simpelthen fordi hunden ikke får nok og derved taber sig.. Så, så bliver det jo lige pludseligt meget meget dyrt især hvis man har en stor hund...
okt 2008
Easy Barf?