{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.423 visninger | Oprettet:

Hvor dum er posten lige? {{forumTopicSubject}}

Så godt da jeg sad og fik morgenkaffe i stuen at posten kom, men tænkte ikk videre over det før end jeg hører døren smække?? Så har idioten sgu været inde og smide en pakke..

Er man helt holdt op med at banke/ringe på eller i det mindste sige om når man går ind? Ved godt Rocco ikk kunne gøre ham en skid, men om 1 eller 2 år var det nok ikk gået så godt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor dum er posten lige?
  • #1   22. jul 2010 Bor du på landet? - For sådan gør man vist stadig udenfor byerne, så vidt jeg husker *GG*
    Så må du låse din dør smiley


  • #2   22. jul 2010 Ja bor på landet, men de har godtnok aldrig i de snart 5 år jeg har haft huset gjort det.. Fucking ferie afløser : /

  • #3   22. jul 2010 Ak ja... her var jeg en gang ude for at posten kom så tidligt at jeg stadig lå og vågnede under dynen og jeg gad altså bare ikke hoppe i tøjet for at åbne for ham... så han stod i hvert fald i 10 min. uden for min dør og hamrede, så jeg var ved og blive sindsyg og overvejede at gå ud og åbne... men lå ligeså godt jo :oP Tror der er stor forskel på hvem det er.

  • #4   22. jul 2010 Ja vores post går ind og lægger posten på spisebordet. Vi bor også på landet det er kun hvis der er en ung afløser de ikke gør det.

  • #5   22. jul 2010 Posten her plejer bare at ligge pakken hvis vi ikke er hjemme, eller hvertfald banke eller og sige noget.. Jeg synes det er meget forkert bare at vade direkte ind, de kan sgu da ikk se hvad der er på den anden side af døren

  • #6   22. jul 2010 Jeg bor så i en forstad, men vores pakkepost står altid med næsen helt oppe i vinduet i døren, når han har noget med, i håb om at se mig i g-streng (hvilket han har gjort en enkelt gang) :o) Næste gang tror jeg at jeg tager en hagesmæk med ud til ham, når jeg åbner *GG*

  • #7   22. jul 2010 Vores post gjorde det indtil vi fik hund, men nu banker han på inden han går ind. smiley

    Har I et "Her vogter jeg" skilt udenfor døren?


  • #8   22. jul 2010 Haha : )

  • #9   22. jul 2010 M.I

    Nej fik ham i fredags og har haft travlt med at tørre tis op, så har ikke fået et endnu, men der kommer satme hvertfald et op efter den episode her.


  • #10   22. jul 2010 jeg lagde en dag i min seng og halvsov ku jeg godt høre postbudet var der men vidste ikke lige jeg ventede en pakke... mine hunde gik i indhegningen foran døren men det var noget af et modigt postbud GG

    han gik lige ind gennem lågen bankede på men jeg sys da ikke lige jeg ville gå ned uden tøj på så han stilte pakken i gangen og skrev sikke nogle rare hunde du har hav en god dag. Postbuddet

    det sys jeg var sødt smiley


  • #11   22. jul 2010 Det er jo ikke sikkert at postbudet vidste at I havde fået hund, så derfor gik han ind. Man må selv sørge for at informere om ændringer i hjemmet, så det ikke sker.

    Skiltet vil sikkert hjælpe, men et kald til det lokale posthus med besked om at det må de ikke, så vil det nok løse problemet.

    Ingen grund til at hidse sig så meget op, for der skete jo ingenting, og problemet kan løses på en mindelig måde.


  • #12   22. jul 2010 Vi bor også på landet, og vores postbudde stiger ikke ud af bilen når hundene er ude.. de kaster bare et par hundekiks ud af vinduet og så suser de afsted igen. de kører forøvrigt drøn stærkt og tænker slet ikke over at der er levende dyr i gårdspladsen !!

  • #13   22. jul 2010 Gitte - det tror jeg du har lidt ret i det der, for forleden kom postbuddet og kiggede helt chokeret på mig og spurgte om ikke vi plejede at have en rottweiler? (og det gør vi altså ikke, men vi er dog først flyttet ind for 3 måneder siden) så jeg tror at dem som har boet her før har haft en rottweiler, og det bliver så inberettet til dem som kører ud de forskellige steder.

    kan da også huske da jeg som ung gik med reklamer, at der stod på vores parpire hvor vi skulle være opmærksommme pga. hunde.. smiley

    Men trådstarter - håber da dine postbudde snart stopper med at brase ind. og tillykke med din lille nye fine hvalp! smiley


  • #14   22. jul 2010 Gitte, mit problem ligger ikke i at her er hund. Det ligger i at bare vader ind i et privat hjem uden at gøre opmærksom på det, og de konsekvenser der kunne være kommet af det ; )

  • #15   22. jul 2010 Hmm vores postbud smider pakken uden for døren smiley og vi bor MIDT I BYEN... smiley vi anmeldte den også med det samme..
    han har engang prøvet på og trykke en dvd pakke ned ipostkassen hos naboen og da hun kom hjem var den spærttet op i den ene ende og indholdet VÆK.. smiley

    og nogle gang holder han bare uden foran døren på sin scooter og båtter med hornet ARGH han er bare en klaphat...


  • #16   22. jul 2010 Jeg ville godt nok også brænde en sikring!..

    Medmindre postbudet i forvejen er min meget gode ven, er det slet ikke i orden at vedkommende bare går ind. Uanset om der er hunde eller ej, eller om døren bliver åbnet eller ej.

    Fremmede bør IKKE bare vade ind i mit hjem..

    Var det mig, ville jeg tale med store ord til PostDK og tog de mig ikke alvorligt, ville jeg ringe til politiet og klage min nød over at fremmede mennesker har været inde i mit hjem og snage, og muligvis stjæle noget.


  • #17   22. jul 2010 Alt afhængig af hvilken post vi har der kommer med pakken.

    Nogle gange banker de på vinduet inden de går ind gennem havelågen, for de ved der er hund.

    Så er der de bude der ved at tøserne ikke gør en flue fortræd og går lige ind og banker på. Er der ingen hjemme bliver pakken sat. Hvis der selvfølgelig ikke skal kvitteres smiley


  • #18   22. jul 2010 Synes godt nok lige det bliver kørt op i en spids. Det eneste der er at gøre er at tage kontakt til posthuset for at få denne sag ud af verden. Jeg er sikker på at postbudet kun har gjort det for at være flink og aflevere pakken.

    Det er ikke tilladt at lægge en pakke uden for, da postvæsnet så er erstatningsansvarlig. Alternativt kunne han have smidt en anvisning om afhentning på posthuset i postkassen. Så skulle man til og på posthuset og hente den. Det vil det sikkert blive til fremover, og det er vel egentlig også OK.


  • #19   22. jul 2010 Gitte,
    en fremmed person vader ind i ens hjem? Det er rent faktisk ulovligt, og jeg ville omgående bekymre mig for hvad der manglede af værdigenstande..
    Det kan godt være jeg farer op i en spids, men det er bestemt alvorligt i min verden..


  • #20   22. jul 2010 Sådan gør mange også her.....men jeg må da nok sige, jeg fralægger mig alt ansvar, hvis Nanna én dag blev gal.
    Så må de sgu lære at banke på!!


  • #21   22. jul 2010 De må slet ikke aflevere/stille pakken uden at få en underskrift..

  • #22   22. jul 2010 Jeg må nok erklære mig mest enig med dig Gitte :o) syns da også det er ved at blive et lidt "hold dig væk" agtigt og blir også lidt "ked af" at folk straks tænker "hva har Posten stjålet" :o(
    Og nej - jeg er ikke postbud eller gift med postmand Per :o)
    Det eneste jeg ser som et problem i denne situation er at det ville være frygteligt hvis postmanden en dag går ind i og blir bidt af en stor hund - så blir det jo værst for ham selv sæføli - men hunden risikerer måske at sku betale med livet bagefter....
    Og helt ærligt - hvis det er på landet - så er det jo sårn det er der... det ved vi vel allesammen - alle os der har set gamle danske film ;o)
    Jeg ville da være glad for at ha sparet en tur på posthuset - hader virkelig at komme hjem til en af de der "hent mig på posthuset sedler" :o)


  • #23   22. jul 2010 Det kan jo ikke være rigtig, at man ska låse sin dør!!


  • #24   22. jul 2010 Maria
    Jeg er helt enig med dig.

    Noget helt andet.......Sidste dag bankede posten gpdt nok på. Nanna suser ud til døren, og kommer før mig. Jeg når lige at få fat i hende, åbner døren....Men hold da kæft hun blev GAL....
    Så står der en post ved døren med styrthjelm, og solbriller på....,

    Ja det er vist ikke sådan man bliver gode venner med en hund smiley
    Jeg har aldrig set hende så gal.......


  • #25   22. jul 2010 Vi har så heldigvis ikke det problem. Alt hvad vi modtager af pakker og deslignende bliver sendt til min mands arbejde. Der er åbent hele dagen, og så sparer vi en tur på posthuset.

    Jeg er opvokset på landet, hvor postbudet kom rundt til alle og hilste på. Ofte blev der budt på kaffe og en hyggesnak. Det var tider. I dag er de et serviceorgan som må skældes ud hver gang de begår en fejl. En fejl er til for at kunne blive rettet.


  • #26   22. jul 2010 Nu gjorde han det jo kun en gang, og det kan stoppes. Så hvorfor gøre mere ud af det. Hæng en seddel på døren at det ikke er tilladt at gå ind, så er det vel løst.

    Ikke noget jeg gider hidse mig op over, hvis det bliver løst fremover.


  • #27   22. jul 2010 Mine tanker går da ligeså meget på, hvad hvis Rocco var smuttet ud af døren og blevet kørt ned ude på vejen? Hvem skulle ha betalt den dyrlæge regning, hvis han da overlevede??

    Min mening er at uanset om man er postbud, hr & fru danmark eller kong hans, vader man ikke bare ind i andre personers private hjem OG DA SLET ikk uden at gøre opmærksom på sig selv


  • #28   22. jul 2010 OK, så uventede gæster er så heller ikke velkomne kan jeg forstå. Sæt skiltet op, her vogter jeg, så tror jeg ingen tør gå ind, gæster eller ej.

    Vi har en kæmpe hundeindhegning med et skilt på, så der ved folk godt at de skal vente på at blive lukket ind. Der skal ikke meget til at ændre det, så man får det som man gerne selv ønsker det. Men man er nødt til selv at gøre noget, for at det sker.


  • #29   22. jul 2010 Mara, er det ikke også hvad jeg siger længere oppe. Ring til posthuset og få fortalt dem at det vil han ikke have.

    Uventede "gæster" her inkluderer jeg også folk som evt. vil spørge om vej, dem kender man jo ikke.

    Lad det nu ligge, det ser jo ud til at problemet bliver løst. Det dur ikke at gå og spekulere over hvad postbudet evt. kunne have gjort. Fakta er at han gik ind hos Peter, og det bliver der så sat en stopper for.


  • #30   22. jul 2010 Gitte - vil du gerne have at vildt fremmede mennesker bare vader rundt i dit hus uden du ved det eller er der? Der er forskel på fremmede og folk man kender / er i familie med.

    Maria - præcis, det hedder vist noget ala ulovlig indtrængen. Politet f.eks må kun komme ind i dit hjem hvis de har en kendelse eller du byder dem ind, ellers må de ikke. Det står faktisk i straffeloven §264 ; )


  • #32   23. jul 2010 Jeg synes at man altid bør banke på el. andet for at gøre opmærksom på at man er der, jeg ville blive stjerne tosset hvis jeg en dag fandt ud af at posten havde været inde i mit hjem UDEN at have fået tilladelse til det... har det sådan at hvis posten kunne komme ind, ligge en pakke og smutte ud igen uden at jeg havde hørt det... så kan posten også komme ind, stjæle og smutte ud igen. Dén tanke er jeg ikke glad for og de bryder rent faktisk loven ved at det er ulovlig indtrængen og kan meldes for det... Der udover tror jeg vidst at alle er klar over hvor mange ting der forsvinder i posten og det er nok ikke fordi at alle i postvæsenet har rent mel i posen. Jeg ville ringe til PostDanmark og give dem en skidebalde af anden verden og så ville jeg ringe og melde det.

  • #34   23. jul 2010 Jeg er godt nok overrasket over at du Gitte, virkelig mener det er i orden at fuldstændig fremmede mennesker vader ind i dit hjem?..

    Nu var det bare en hundehvalp. Hvad hvis det var en angst hund?
    En teenager? En gammel bedstemor som er bange for hjemmerøverier? En syg person som smitter voldsomt?
    Et ægtepar der fornøjer sig med hinanden?

    Eller hvad med princippet i at INGEN har lov at begå ulovlig indtrængen? Når man som fuldstændig fremmed går ind i en anden fremmeds hjem, uden så meget som at gøre opmærksom på sig selv, så er der noget lusket!! Derfor ville jeg straks kontakte PostDK og høre hvem jeg skulle kontakte hvis der manglede nogle værdigenstande.
    Det kan godt være det er sørgeligt jeg straks mistænker vedkommende for at stjæle, men hvad skal en fremmed ellers i ens hjem?!
    Indbrud og røverier er IKKE sjove, og måske vedkommende har spejdet hvad der er af værdi?

    JEG ville tage den sag MEGET alvorligt.


  • #35   23. jul 2010 Sådan er vi så forskellige, jeg synes det var ret hyggeligt at posten lige åbnede døren og lagde pakken på trappen i entreen, men jeg ville på den anden side synes det var dybt mærkeligt hvis han gik helt ind i huset. Ville jeg ikke have han gik ind, så ville jeg have sagt det til ham og ikke ligefremt meldt ham, men nu er jeg opvokset på landet hvor man altid kunne vade og ud ind hos hinanden og gad man ikke lige have det, jamen så låste man døren.

    Nu er det så ikke aktuelt mere med Lia, for hun er vagthund med stort "V". De eneste hun ikke gør af er postbuddet, lørdags postbuddet og en enkelt nabo, men går de helt op til hoveddøren (og ikke bare til postkassen, der hænger ved siden af døren), så gør hun nu alligevel.

    Nu er hun så af en race, der vogter og personbeskytter, så jeg har gjort meget ud af at træne hende i at posten må være her. Postbuddet har også været rigtig sød og samarbejdsvillig og hjulpet med at give guffer osv.


Kommentér på:
Hvor dum er posten lige?

Annonce