{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.168 visninger | Oprettet:

min elskede mopse verner er {{forumTopicSubject}}

lige nu hos dyrlægen.Han har fået en slem rift i hornhinden,som nu skal undersøges nøjerer,og selvfølgelig under fuld bedøvelse.Verner har fået smertestillende dråber de sidste fem dage +pencellinsalve.
Så,nu sidder jeg her i en "tom" lejlighed,og venter på svar om 2-3- timer.Så nu jeg kunne passende fordrive ventetiden,med en gang rengøring,det orker jeg ikke,jeg kunne solbade på min lumre altan,det orker jeg heller ikke.
Så nu ryger jeg lige 90 cigeratter og "kyler" et par glas hvidvin i mig.

Er der nogen her på h.g.,der også har været ude for rift på hornhinden,hos vovsen,som er slem ?????

Og hvor stor er odssen for at hornhinden bliver normal ???

Hvordan han har fået den rift,aner jeg ikke.Dyrlægen sagde ved første besøg,at Verner har haft slemme smerter(jeg opdage først den revne,efter 3 dage),så da hun fortalte om de smerter,brød jeg fuldstændig sammen.Havde hun behøvet at,fortælle mig om de smerter ;;;,hvad sige i her på h.g. ??

Det kommer til at koste en "bondegård",Det er ligegyldigt,så sælger jeg ud af "bohavet".

Det var en lang "smøre",havde bare behov for at skrive det.

mange hilsner verners "slave".
Jeg lukker IKKE h.g. ned nu

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min elskede mopse verner er
  • #1   20. jul 2010 Hey.. ved at det er noget som mopsen døjer med... da de har de øjne de har..

Min har døjet med regnbuehindebetændelse.. meget meget smertefuldt.. og min er normal en lille sej hund, men det kan ses på ham med det samme.. han kniber øjet sammen og er slet ikke sig selv.

God bedring til lille Verner.. kender alt for godt det med en syg hund. Det er så forfærdeligt.

• #2   20. jul 2010 Nogen "slem" historie har jeg godt nok ikke, men du kan få mine erfaringer:
    Samson har haft en rift i hornhinden to gange. Opdagede dem dog ret hurtigt fordi han "missede" med øjet og ikke rigtig ville åbne det. Afsted til dyrlæge og der fik jeg øjensalve, som skulle i øjet ti dage. Det renser øjet og riften helede af sig selv.

Jeg synes ikke at mærke på ham, at han ser dårligere.

Jeg krydser fingre for Verner - ved du om han skal syes eller? Har hørt om en, der fik syet en "lap" og som også kom sig helt.

• #3   20. jul 2010 Hejsa,

Håber alt går godt med Verner!!
    Min chef har en lab. som også har haft et par rifter i øjet. Det kan bl.a. skyldes at hunden snuser under f.eks. buske og grene og derved får revet sig. Nemo (som hunden hedder) er kommet sig fint, selvom han har været inde med det 2 gange. De gav ca. 5000 kr. pr. gang.
    Efter den anden gang tegnede de en sygeforsikring på ham - og vups... Så sker det ikke igen :o)
    Så lige en lille opmuntring fra mig.

• #4   20. jul 2010
    hej Louise

Tak for dit svar.Og,nej det har faktisk ikke noget at,gøre med mopseøjne,altså ifølge dyrlægen.

Han har måske fået en lille kvist i øjet,og,ja-mopseøjne er udstående,så derfor er de mere udsatte,og jeg har måske ikke været helt opmærksom på de sarte øjne,og hvor han ellers gik ind i buske og hække.Det er så en "lærestreg",for mig,at være mere påpasselig med hans øjne.

mange mange hilsner
    vibeke d.

• #5   20. jul 2010 Puha ja det gør sku ondt når vores kære kommer til skade......
    Jeg håber det bedste for lille Verner....

Og øhm.. nu ikke fordi jeg skal bestemme noget, men jeg tænker om det er smart at drikke vin.. .er det ikke bedre du er klar i hovedet og kan køre hen til ham hvis det bliver nødvendigt?? Bare en tanke...

Varme tanker herfra...

• #6   20. jul 2010 kære samsonnitten

Godt jeg ikke har lukket h.g.,ned.Verner har fået salve og smertestillende i ca.6 dage nu.
    Og,ja dyrlægen har talt om en "klap",det endelige resultat kommer først over middag.Og helt ærligt,han må hellere miste et øje,end at døje med smerter.Men som sagt ,har lige ringet til dyrlægen,og nu er han i bedøvelse.
    Du godeste gud,hvor jeg elsker det kræ.
    Min 2 yngste børnebørn,rejser til Kina,på torsdag,hvor de bor,men helt ærligt,så er det kun Verner,der er i mine tanker lige nu.

Tusind tak for din hilsen
    vibeke d.

• #7   20. jul 2010 kære gitte R

Igen tak for alle de søde hilsner jeg har fået.Jeg siger ligesom dronning Marghrete,"det varmer mig".

Det vil ca.koste mig 3000.-,måske lidt mere,men det må jeg så finde ud af.
    Ekstra dyreforsikring,har jeg ellers altid haft,men "finanskrisen",har også ramt mig,så dumt af mig,at "skippe" den.Men den kommer på budgettet igen.

kærlig hilsen
    Verner storrygende og vindrikkende mor p.t.

• #8   20. jul 2010
    pyllermor

Ved du hvad,du søde.Selvfølgelig drikker jeg mig ikke en brandert til.Er helt klar over at,at jeg skal være sober,når mopsen skal hentes.Iøvrigt,så cykler jeg altid med ham,har en speciel hundekurv på cyklen.Og,jeg kan love dig for,at man skal være helt ædru,når man skal cykle med en 11,4.kg hund i en kurv.,og holde tungen lige i munden
    Men forstår godt hvad du mener

k.h.
    vibeke d.

• #9   20. jul 2010
    kære rikke l

Nej-det var ikke en smøre du kom med.Min egen "smøre",er jo lige så lang.

Din lille vapse,redde synet,men havde åbenbart også smeret.Det er jo kedeligt,at vi ikke kan åbne "låget" i hovedet på hunden,for at se om de lider.Hos et barn,er det jo nemmere,de kan jo n æsten pege på,hvor det gør ondt.
    Vi hundeejere skal gætte os frem,og nogen gange gætte vi forkert.Og det gør ondt både på hunden og os.
    tak for din hilsen

k.h.
    Verners "oppasser".

• #10   20. jul 2010 alfisten Natasja

kære natasja
    En,katte pote i øjet,lyder bestemt væmmeligt.
    Verner er faktisk helt ligeglad med katte.Gider ikke jage dem,så det er ikke fra en kattepote,han har fået riften.

k.h.'
    v.d

• #11   20. jul 2010 Mine mops får øjenskader/ridser jævnligt og er derfor udstyret med min 5 tuber Fucitalmic øjensalve i køleskabet, så jeg skynder mig altid at dryppe øjeblikkeligt og hvis hunden stadig efter 1 time kniber øjet sammen er det afsted til dyrlæge. Men heldigvis hjælper salven altid hurtigt og lukker feks en lille overfladisk rids i hornhinden så mit råd til dig er - sørg for at købe nogle af disse øjendråber hos din dyrlæge, så du altid kan reagere hurtigt når der sker en skade.

• #12   21. jul 2010

1000 tak til alle jer,For jeres gode råd og deltagelse.
    Da skrev at min mopse verner,skulle under nakose og grundig undersøgelse,vedr.en meget grim rift i hornhinden.Verner er gudskelov på MEGET smertestillende mediicen, og pencelin crem.Han har fået laget en beskyttede "hornhinde" ind i selve øjet,og skal til kontrol på fredag.P.g.a.de smertestillende ting han får,er han glad,spiser,og opfør sig som en ganske alm.sund mops.MEN det er jo "falsk".Der er betændelse i øjet,og dyrlægen kan ikke rigtigt finde ud af hvorfra det kommer.Jeg fik en lang og MEGET grundig information vedr.hans øje,og indrømmet jeg har glemt det meste,for det eneste der var i mine tanker var,at han skulle være SMERTEFRI,og DET er han.
    Jeg har aftalt med Verner og mig selv,at skulle han miste synet på det ene øje,så pyt da,bare han fra nu af og altid skal være smertefri
    .
    Iøvrigt sagde dyrlægen at,en mops har et fortrinligt syn,så mister han synet på det ene øje,så er det ikke den store katastrofe,OG,det gjorde mig lettet,da hun sagde at det her er bestemt ikke mopse realeteret,et dumt uheld.Men alligevel,kan jeg ikke undgå at føle mig,lidt skyldig.Verner går jo altid løs i parken,ind under buske,rode med pinde,,sidde i cykelkurven,alle de ting,kan måske være årsagen til den rift,forårsaget af en kvist el.gren.Må nok være lidt mere påpasselig fremover,hvor han bevæger sig hen.
    Økonomien er en "by i Rusland".Prisen d.d. er 3.000.-,en evt.operation ca.5.000.-.Har fået en afdragsordning.
    En klog veninde,sagde at jeg kunne søge et dyrelegat.En skibsreder Thomsen,testamenterede en del af sin formue,til netop sådan nogle ting.
    Hvor hunden kom i første række,og økonomien var i bund.
    Jeg prøver.

Tak for jeres deltagelse i går 20/7

k.h.
    vibeke d.'

Kommentér på:
min elskede mopse verner er

Annonce