{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.768 visninger | Oprettet:

til alle jer,der for ca.14.dage siden {{forumTopicSubject}}

gav gode råd og kommentarer,omkring min elskede mopse Verners MEGET dårligt øje.SLEM rift på hornhinden,med efterfølgende betændelse.

Lige nu er han på operationsbordet,og får nu fjernet sit øje.
Jeg var "kry" ved sidste dyrlægebesøg,og sagde ,nå-ja mister han sit øje,det er ikke godt,men ihvertfald bliver han så smertefri.
Men,altså,ved morgenbesøget i dag,hos dyrlægen,hvor de beholdt ham,er jeg knap så "kry".
Jeg er frygteligt frygteligt ked af det.
Min højtelskede Verner ,den BLIDESTE,KÆRLIGESTE,SJOVESTE mops på denne jord,har mistet et af sine store brune hundeøjne.
Så-nu tuder jeg,og prøver at,finde ud af om jeg kunne have gjort noget.Han går jo løs nede i parken,han har mange venner,både menneskevenner og hundevenner,så han har jo altid gået løs,snuset i buske,og hække,jeg har cyklet med ham i kurven,her under varmen,er der det er sket ;;;eller ved div gåture ;;;.
Nå-men han bliver smertefri,og fremover,vil jeg altid være ekstra "pas" på ham,og ved leg med andre hunde.
Og,så vil jeg "skide på" om folk synes jeg er for pylervoren.

Er der nogen herinde på h.g.,der har erfaring,omkring,et bortopereret hundeøje,og hvilke forholdsregler jeg skal tage,så hører jeg gerne fra jer,og giver gerne mit telefon nr.

På forhånd tak
Endnu mere Verners slave.

Ja-det kommer nok til at koste en bondegård,indtil viderer ca.3.000.-

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  til alle jer,der for ca.14.dage siden
  • #1   27. jul 2010 Jeg kendte en pekingeser med et øje og hvor det andet var bort opereret.

Sender kærlige tanker til jer

• #2   27. jul 2010

et p.s.

Nu må jeg ringe til dyrlægen,det er ca.2 timer siden jeg ringede,da var han lige bleven bedøvet,altså nu er kl.14.17,jeg har ikke haft ham siden kl 8.30 i morges

• #3   27. jul 2010 Rigtig god bedring med ham....

Jeg er engang blevet pisset LAAANGT op af benet af en pekingeser med et øje. Så markere deres territorie kan de altså godt stadig, selv om de kun har det halve syn... ;o)

Ej, jeg kan godt forstå, at du bliver lidt pylret med ham, men du skal også stadig huske, at han skal have lov at lave de ting han godt kan lide og som gør ham glad... Ellers kan det jo være ligemeget.... Håber du forstår hvad jeg mener...

• #4   27. jul 2010 Min søsters kat fik fjernet sit ene øje, ved godt det er en kat og ikke en hund, men han trives som om det altid har været sådan... man kan slet ikke mærke det på ham...

• #5   27. jul 2010
    reiki master

1000 tak for din hilsen.
    Skal hente Verner kl.15.30

k.h.
    vibeke d

• #6   27. jul 2010 Ohhh Krydser fingre for jer !!!
    Stakkels lille moppe.
    Zoe fik også en rift på hornhinden - Heldigvis intet alvorligt og hun er kommet helt over det !
    Mange gode, friske, raske tanker fra mig og Rullepølsen her smiley

• #7   27. jul 2010 jamen jeg har en bulldog med kun 1 øje, du kan læse hendes historie her..

http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=42667

Idag 1 år efter kan vi intet mærke på hende, hun er nøjagtig lige så frisk og fræk som inden hun begyndte at få øjen skader..

• #8   27. jul 2010 Jeg ville nu nærmere høre dyrlægen, hvad du skal gøre efter operation smiley

Det er øv.. Men han klarer sig fint uden, hellere det end at have problemer med det smiley

• #9   27. jul 2010 kære christian og ditte

tak for jeres dejlige indlæg.
    Selvfølgelig kan man (hund) godt se med et øje.Jeg har kun Verner,så ingen andre hunde kan støde ind i ham.Jeg vil selvfølgelig i laaang tid,være opmærksom på ham,sammen med andre hunde.Og han har ikke flere øjensmerter,godt nok.Men stadig,det er en mops,med kuglerunde øjne,lidt udstående,det skulle jeg nok have tænkt på lidt før.Men nu er jeg opmærksom fremover ved hundeleg.
    Altså,man er jo så fantastisk øm over sin hund,det er jo til dagligt ens "livsnerve".

Det i skrev om "blinken",tror jeg faktisk også kan se for Verner.En mops har megen humor
    Kors hvor jeg elsker det lille "kræ".
    (lige så meget som mine børnebørn,"med småt"-af og til mere).

k.h.
    vibeke

• #10   27. jul 2010
    tine L

Jeg ved godt hvad du mener.
    Skal passe MEGET på,at mors lille Verner,ikke bliver til en "gucci"hund,med styrthjælm og solbriller.
    Men jeg vil altså lige nu,og et stykke tid frem,passe ekstra på ham,opvarte,og "knuselske" ham lidt mere,og kræse med nogle fine godbidder.
    Tak for din søde hilsen

vibeke d.

• #11   27. jul 2010
    rullepølsens mutti

Alle har været så søde herinde på h.g.,trøste o.s.v.
    Selvfølgelig,overlever Verner,og hele tiden tænker jeg,han er nu SMERTEFRI,og skal ikke dryppes 3 gange dagligt.Så,det skal nok gå.
    Er bare så ked af det.Det tager nok lige et stykke tid,før Verner og hans "oppasser",kommer over det.

k.h.
    vibeke

• #13   27. jul 2010 Jeg havde for nogle år siden en cairnhvalp, der fik en volsom øjenbetændelse, inden øjet var åbnet. P.g.a. fejlbehandling ved dyrlægen blev øjet desværre ødelagt, han blev opereret, fordi det Måske kunne laves, men det lykkedes ikke. Da han var 10 uger, blev trykket i øjet for højt og han fik smerter, derfor besluttede vi os til at få fjernet øjet. og han har bare klaret sig, som enhver anden hund. Han har selvfølgelig også altid været vant til at klare sig med 1 øje. Vi fandt et godt hjem til ham og ved at han trives fint idag.

• #14   27. jul 2010 jeg ville nu også vælge at beholde min hund og så få fjernet det øje så må folk mene hvad de vil

vi fik aflivet en lille mops hvalp på 5uger sidste uge pga øjenskade eller evt svulst inde bagved,,min dyrlæge mente ikke han kunne klare en operation i den alder og var det en svulst ville de nok være mere...

• #15   27. jul 2010 Rigtigt god bedring med ham, held og lykke med ham

• #16   27. jul 2010 God bedring med den dejlige Verner.Vores møffe har også et par gange haft nogle store rifter på hornhinden så vi har også fået at vide vi skal passe på for ellers mister han sit øje

• #17   27. jul 2010
    tak geser
    for dit gode indlæg.
    Verner er nu hjemme,øjet er væk,og smerterne.
    Selvfølgelig skal han et godt og normalt hundeliv,ingen tvivl om det.Jeg skal nok lige tage "et tav i nakken" på mig selv,om et stykke tid,før jeg helt tør give los for et normalt hundeliv.
    Iøvrigt har jeg altid,haft nettos renseservietter,som bruges til min gamle hud,OG til verners øjenfolder,og næsefolder,de er rigtigt gode.
    Nå-nu er han hoppet ned fra sengen,og den omhyggeligt anbragte hovedpude.vil passe på,at stole,borde,seng,hans sovesteder,står nøjagtigt,som han er vant til.Jeg tror han er en "figther",min lille Verner mops.

k.h.
    vibeke

• #18   27. jul 2010 nobel bullies

Jeg har set dine fine billeder af din dejlige engelske bulldog,med det manglende øje.
    Og-nej man skal se godt efter,for at opdage at,hun er en enøjet charmetrold,og klare sit hundeliv helt almindeligt.
    Det jeg har læst mig til,er at det skete lige pludseligt,i opdagede det hurtigt,så hendes smerter,blev afhjulpet hurtigt.Verners forløb,med smerter gik over små 2.uger,med div.dryppen af øjenmidler og pencelinsalve.Jeg opdagede , først efter 3.dage at,hans øje var slemt,så kan jeg nu sparke mig selv i røven for,de unødige smerter han har haft.
    Nu har jeg enøjet mopse Verner,som helt givet om nogle uger,kan blinke charmeret,til div.hunhunde i løbetid,for selvom han er enøjet,vil hans potens ikke fejle noget,og potens har han nok af.

k.h.
    vibeke d.

• #19   27. jul 2010 geser

et p.s.
    Skal til krontrol om 10.dage.Og selvfølgelig vil jeg der spørge om div.forholdsregler omkring det raske øje.
    Fra i morgen skal han på pencellin,og igen smertestillende,men IKKE så meget smertestillende,fordi han jo ikke har flere smerter.
    VIGTIGT
    Er der noget der hedder "fantomsmerter",hos hunde.Altså det der svarer til et menneske,der får sat et ben af ????

• #20   27. jul 2010 linnea s

Ved du hvad,Linnea, du kan tro at,jeg nok skal få min Verner op på højkant igen.
    Og tak for din søde hilsen,når jeg ikke sidder her og skriver til alle de søde hilsner jeg har fået,så sidder jeg og glor på Verner,tror han er lidt træt af mig.
    k.h.
    vibeke

• #21   27. jul 2010
    kære
    jn&snm,og liselotte s og gitte g.

Helt dejligt,alt den støtte der er herinde.tak for det.

Og gitte g-ja pas på mopsens øjne.Vær bare lidt "hysterisk",med hvor mopsen går hen i krat og hække.

k.h.
    vibeke d

Kommentér på:
til alle jer,der for ca.14.dage siden

Annonce