Den første dag HELT alene {{forumTopicSubject}}
Ja i dag skal vores lille store pige klare at være alene hjemme lidt - for alvor og ikk bare træning hvor jeg sidder udenfor.
Vi har trænet hende op til en 5 timer alene nu hvor hun er helt alene i køkkenet, men kan se og snuse til min anden hund igennem et gitter - så man kan sige at hun da har lidt støtte i hende.
Og i dag startede jeg så på arbejde og nu er det ikke længere træning (jo altså vi træner stadig at øge tiden)
Har forsøgt at give hende en god morgen.
Først ud og tisse af og så spredte jeg hendes mad på græsset så hun kunne gå og finde det og bruge lidt krudt på det.
Mens hun spiste, lavede jeg et lille spor på marken hvor vi bor og det gik vi bagefter.
Jeg havde smurt kærestens madpakke, så han KUN skulle koncentrere sig om hundene inden han skulle afsted (han møder senere end jeg)
Jeg havde lavet en lille kasse med et par godbidder i, noget legetøj og et tyggeben.
Så kan hun bruge tid på at få den kasse åbnet og så hygge sig med indholdet bagefter.
Kæresten har tændt radioen og sørgede for hun var optaget af noget andet da han gik.
Naboen ved hun er alene og lytter lige lidt efter hende - så kan han altid kontakte os hvis det er HELT gal derinde...
Og så holder jeg tidligt fri i dag så hun ikke er alene længere end vi ved hun kan klare.
Åh min lille store pige som har klaret alting så flot - nu håber jeg dette går lige så godt som alt det andet vi har været igennem sammen de sidste par uger.
Det er jo helt hårdt sådan at efterlade hende... hehe
Hvordan har I andre nogensinde klaret det?
God mandag til jer alle derude!
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 967 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.477
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Hun skal nok klare det, syntes I har gjort et godt arbejde indtil videre ;o) Thumbs up ..
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.401
maj 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 374
Min Milo han lærte skam hurtigt at vvære alene, vi sørgede altid for bare at gå og så komme tilbage igen, som om det var det mest naturlige i hele verden, ingen store afskedsscener eller pylren, bare ud af døren
Så for ham er det helt naturligt at hvis vi går, så kommer vi selvfølgelig tilbage igen, så der er ingenting hverken piven eller forsøg på at komme med, han kan se at når vi begynder at tage tøj på, og når snoren ikke er fremme at så skal han ikke med, og så står han bare og kigger mens vi går ud af døren..:)
men selvom han aldrig siger noget til at vi går, så får jeg alligevel lidt dårlig samvittighed hver gang.. det tror jeg at de fleste gør, hvis de ved at der går nogle nogle timer inden man er hjemme igen.. Men så er det jo altid så dejligt at komme hjem til en glad hund der byder en velkommen hjem, uden nogen form for sure miner eller bebrejdende kommentarer
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 794
Jeg er sikker på hun klarer det rigtig fint.
Det er godt at have sådan en nabo
Sådan en har vi også, og det er godt at have i baghovedet, at hvis der skulle være noget helt galt, så er hun/han der til at kontakte en
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
Men det er jo nødvendigt at kunne passe vores arbejde - ellers kan vi ikke tjene penge til alt det legetøj og hyggeting hundene skal have haha
Når vi kommer hjem, så tager vi lige en snak med naboen hvis ikke han ringer inden (det håber vi så ikke han gør jo), om han har hørt noget som helst eller om alt er forløbet fint..
Jeg har aldrig prøvet det der med hvalpe på egen hånd - min anden hund var 7 mdr og kunne godt være alene da jeg købte hende.
Så vi var helt grønne i det
Nu håber vi bare at vi har gjort det godt nok
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
Held og lykke med det.
mar 2007
Hun lå ganske roligt inde på køkkengulvet med et tyggeben.
Hun havde haft et par uheld - men det forventede jeg jo, hun er jo ikke så gammel og så er det altså svært at holde sig.
Når vi er hjemme kan vi jo se når hun skal og lukke hende ud.
Hun har heller ikke tygget i andet, end de ting vi havde lagt til hende.
Så alt i alt, en god første dag alene
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
dec 2007
dec 2007
mar 2007
Sikke glad man kan blive for sådan en nyhed!
dec 2007
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
Den første dag HELT alene