Stadig dårlig mave :( {{forumTopicSubject}}
Jeg har en lille labrador som i alt den tid jeg har haft hende, stort set har haft dårlig mave
Hendes afføring er blød og slimet. Jeg har været til dyrlægen med hende i alt 3 gange nu i løbet af en måned, hvor hun hver gang har fået ormekur, dvs også 3 gange, hvor 2 af behandlingerne var Milbemax og den sidste var Panacur. Dyrlægen har samtidig givet hende en kur med Metronidazol og Zoolac hvor hendes afføring var helt perfekt under behandlingen, men så snart behandlingen stoppede, gjorde den gode mave også, og hun faldt tilbage med diarré. Nu har dyrlægen givet hende en kur mere med Metronidazol dog uden Zoolac denne gang, og straks er maven iorden igen, jeg har bare min tvivl til at det kommer til at holde, så snart behandlingen stopper igen. Jeg har spurgt min dyrlæge om det kunne være foderet, (eukanuba) men hun mente ikke at det kunne være årsagen, dog efter jeg besøgte hende her anden gang sagde hun at jeg godt kunne prøve at skifte over til noget andet som jeg vil prøve at gøre, hvis ikke det virker må jeg prøve med en gødningsprøve men hvad så hvis der heller ikke kommer svar ud fra det?
Nogle som har nogle gode teorier om hvad der kan være galt?
Hun er ellers altid frisk og glad, hun beklager sig ikke og ser ikke ud til at være påvirket på nogen måde af det. hun vokser som hun skal og det hele.
Men det er jo ikke optimalt og vil så gerne at den mave kommer iorden
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
Så prøv at finde noget foder med kylliing eller fisk med ris eller et andet godt produkt
Min var igennem røngtenundersøgelse og kikkertundersøgelse uden de fandt noget.
Udskift foderet over nogle dage
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 582
Vores blev fodret med Royal Canin, hvor vi købte ham, og vi kørte selv med det foder i en periode, indtil jeg læste om Acana. Det prøvede vi så at fodre med, blandede foderet lige så stille, som man jo skal osv. osv., og det resulterede altså også i dårlig mave hele tiden. Efter vi skiftede tilbage til Royal Canin har der INTET været :o)
Men ja, det kan jo være så meget forskelligt ... Er det nogle bestemte godbidder, du anvender, som hun måske ikke kan tåle?
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 162
Jeg anvender ingen godbider som sådan, hun har fået hos dyrlægen ellers bruger jeg bare hendes tørkost som godbider.
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 956
Vi blandede 1 spsk kartoffelmel med en kop lunkten vand, og så gav ham en enganssprøjte med det to gange om dagen i et par dage.
Det virkede. men stoppede igen. Så prøvede vi med zoolac. og det virkede rigtig godt.
Kan de ikke få tynd mave af ormekuren?
Jeg ville prøve at skifte foder hvis jeg var dig. Evt bløde det op, så det ikke er så hårdt for maven. og så ikke giv andet end foder.
jun 2010
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 1.493
For når først mavsen er slået sårn der i stykker så blir det ikke godt igen når man fortsætter med sit almindelige foder - maven skal have ro til at helbrede sig selv :o)
Og samtidig med Intestinal kan du stadig give Zoolac for at gøre det endnu bedre
Go bedring
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 956
Og så er det ikke fyldt med korn osv, så de har ikke så meget afføring.
jun 2010
Hendes afføring er meget mørk, ved ikke om det er en skidt ting.
Jeg er simpelthen så blank med det her, synes der er så mange ting der kan være galt, men det er jo med at finde ud af det og få gjort noget.
Jeg tror jeg vil prøve Royal Canin hvis ikke der er nogen som protesterer med noget bedre? og ellers må jeg jo få sendt den gødningsprøve ind hvis ikke det ordner sig.
nov 2007
jun 2010
Så hvis nogen har et navn, som feks det hun får nu hedder: "Eukanuba Puppy 1-24 Months Large Breed Rich in Chicken"
Det ville bare være en kæmpe hjælp.
jun 2010
Vi snakkede så om foderskift og det er jo ikke engang sikkert at det er nødvendigt hvis ikke det er foderet der er noget i vejen med, og det kan også være for meget at skifte foder lige nu hvis hendes mave er helt i stykker, hvilket den nu nok er med så lang en periode med diarré, så vi kom frem til at vente lidt med at skifte, og se om behandlingen virker og ellers har jeg aftalt at komme ned med en afføringsprøve og så må vi evt prøve med at skifte foder hvis det kommer dertil.
Ellers tusind tak for alle jeres teorier og svar Det kan jo stadig være jeg bliver nødt til at skifte foder så helt forgæves har det jo ikke været ^^
nov 2007
sumo har lige haft dårlig mave - flydende, slimet afføring osv han har fået Cani Kur, Zoolac, fastet osv intet hjalp - så fik vi Intestinal og allerede efter 1 dag er han nu (endelig) i bedring :o)
jun 2010
og mange tak for opfordringen
nov 2007
Intestinal er noget man kun kan få hos dyrlægen - det er specialfoder - det er noget med at det er forarbejdet/nærmest "fortykket" så maven ikke skal arbejde så meget med at nedbryde maden - så maven i stedet får fred og ro til at restituere sig - det virker super for Sumo :o)
God bedring :o)
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
På mypets.dk skriver de f.eks.: ”Wolfsblut er et højkvalitets hundefoder som indeholder bl.a. over 50 % kød i tørret form, hvilket svarer til ca. 70-80 % fersk kød. Wolfsblut hundefoderet er kornfrit hvilket gør det meget anvendeligt til allergihunde og andre hunde som har problemer med fordøjelsen”.
jun 2010
og når jeg skal til dyrlægen vil jeg også lige forhøre mig om det Intestinal (:
jun 2010
Stadig dårlig mave :(