Simba klør :-( Simba klør :-(
Nu har Simba kløet sig on and off den sidste uges tid , og det sidste døgn er det blevet helt af HT , han klør primært på maven ( har fået nogle røde pletter nu ) , på begge sider af maven , halen , nakken og slikker sig meget på poterne.
Jeg tænkte først at det måtte være alle hans ture i Bagsværd sø ( jeg har altid bruset ham over når vi kom hjem , ingen shampoo ) , så derfor har jeg bevidst holdt ham væk fra vandet ( til stpr fortrydelse for Simba )
Han blev vaccineret for alskens halløj d. 29-6
selvfølgelig skal Dr. Dyr kigge på ham , men da der er ferie bliver det først på torsdag.
Så derfor spørger jeg jer , har i nogle gode råd som jeg kan gøre for at lette Simbas kløe indtil da ?
årsagen til hans kløe tænker jeg kunne være :
- rester af søvand i hans pels
- vaccinationerne
men kom endelig med flere muligheder til mig
dec 2006
Følger: 36 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 70 Svar: 1.166
Nogle små stikkende små myg
Mine hunde er meget plaget af dem - især efter ture hvor jorden er meget sandet...
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.490
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.009
sikke et farligt ord
hvad dævlen er det for noget ?
maj 2007
Han har så ikke HELT ret, for ræveskab konstateres nu med en blodprøve og behandlingen er oftest spot-on midlet Advocate.
Mine hunde går på marker, hvor der øjensynlig er ræveskab, så de bliver behanndlet med Advocate blot på min mistanke (efter aftale med dyrlægen, som jo skal udskrive Advocate til apoteket):-)
jan 2010
jeg takker tusind gange for dit link .-)
jeg kiggede på ræveskab og det passer ikke til Simbas sympt. , bl.a. pga. det med ørene
jeg klikkede videre igennem dit link og kom frem til kløe
der viser det sig at
- inhalationsallergi passer 100 % på Simbas sympt. specielt fordi jeg nu kan huske at han havde det nøjagtigt magen til sidste sommer.
kløe i lyske og benene og poterne slikkes , endvidere har han de sidste par dage også haft lidt småklatter ved øjnene ( det står der så ikke noget om i linket )
sidste år troede jeg det var vandet ved stranden der gjorde det , og i år troede jeg det var søvandet , men det er jo som bekendt 2 forskellige slags vand
han er jo en hund der går igennem hvad som helst af beplantning- bevoksning så hans næse er helt sikkert blevet påvirket af sommerens pollen:-)
men har du nogle gode fif for at stilne hans kløe lidt ?
maj 2007
jan 2010
okay , vi må bare vente til på torsdag
men endnu engang tak for din interesse for den lille hunni
maj 2007
Og rigtig god bedring med ham:-)
HVIS det bliver værre, ville jeg nok kontakte dyrlægen imrogen opg eventuelt få en tid imorgen istedet.
jan 2010
jeg ville så gerne have ham hurtigt afsted , men dr. dyr kunne først tage ham på torsdag , jeg prøvede ellers med alle mine taleneter , men ferietiden er over dem.
hvis han for det værre vil jeg selvf. kontakte Landbohøjskolen som jeg bruger som en slags skadestue for Simba ( han har også journal der )
men i skrivende stund ser det faktisk ud til at være lettet lidt ( tør jeg næsten ikke sige )
jeg laver en up-date på torsdag
jan 2010
Simbas hud er meget overbelastet , højst sandsynlig pollenallergi.
Belastningerne sidder følgende steder ;
- hele maven
- alle ben plus poter , helt op til armhulerne
- øjnene laver små pudsklumper
Lægen var ikke et sekund i tvivl om , at han har allergi og har sat ham i
behandling med følgende :
- prednisolon
- antibiotika
-kløestillende shampoo
jeg skal kontakte dyrlægen pr. telefon igen tirsdag , hvor hun forventer at han har fået det bedre.
senere skal han udredes for hvilken pollenallergi han har og så vil vi målrette forebyggende behandling derefter.
Simba nåede at få¨første portion piller inden jeg gik på arbejde og nu 7 timer efter ligger han fuldstændig i ro og hans poter og ører virker ikke unormalt varme mere.
alt i alt en god behandling , dog noget skrapt medicin.
jeg giver up-date senere i forløbet
maj 2007
Pøj pøj med ham.
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 516
jan 2010
Nu kl. 22.15 , går det endnu bedre , han har kun kløet sig max 5 siden jeg kom hjem fra arbejde kl.16.30
Beanmor : uha det håber jeg ikke for jer , men godt du er opmærksom på eventualiteter , så det ikke for lov til at udvikle sig.
Havde jeg vist bedre , havde jeg heller ikke troet først at det var saltvandet , for året efter at tro det er søvandet.:-(
Fremover tager jeg al kløe langt mere alvorligt
Man bliver heldigvis klogere for hver gang der er noget med de små hunnier
Simba klør :-(