Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hot Spots
  • #1   26. mar 2009 har desværre ikke hørt om det før. men det lydder ikke rart

• #2   26. mar 2009 Hmm.. det skulle jo helst IKKE sprede sig :S Det ville jeg da være super træt af da vi taler om en hund med et ret skrøbeligt helbred i forvejen..

• #3   27. mar 2009 Det er et helvede.... Ludvig har haft det... og nogle gange hører jeg at folk er kommet forholsvis let af med det andre gange har det taget meget lang tid og har spredt sig som ringe i vandet...

Håber virkelig at i er kommet igang med antibiotika og "smørrelse" hurtigts muligt..

• #4   27. mar 2009 Rita D - Sig det er løgn smiley
    Han har et ret skrøbeligt helbred og jeg havde på forhånd besluttet at han ikke skulle igennem mere end højst nødvendigt så hvsi ikke vi får det stoppet risikerer jeg at miste min hund...

• #5   27. mar 2009 jeg kan kun gentage mig... ENESTE behandling der virker er at barbere området der har hot spot og gerne i et område omkring stedet.. kombineret med evt antibiotika..

hotspot kommer af at huden får et sår og dette sår får ikke luft nok ( tät pels) og begynder at udvikle varme og derved grobund for masser af bakterier...
    når man har barberet det kan man afhjälpe kløen lidt ved at sprøjte/smøre aloe vera på stedet..

se her hvor slemt det kan udvikle sig til.. !! det tog 3 mdr !! før hun var helt ovenpå igen og ikke havde sår.. dette kom på bare 5 dage, mens hun var sendt afsted til parring.
    http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=26055

• #6   27. mar 2009 når du skal barbere pelsen af er det vigtigt at du får taget rigeligt med pels af omkring såret...i selve såret er pelsen oftest selv faldet af...men som udgangspunkt så kigger du på såret og hvis det er ca 2cm så barberer du 2cm hele vejen rundt om såret også...så der ryger en hel del pels, men ellers så løber såret neden under og så kan det være svært at stoppe!

det vigtigste ved et hot spot er at holde det tørt...sørg for at der kan komme luft på det..ik noget med at tørre det kunstigt med en hårtørrer, det skal ske naturligt...og væsker det meget fordi hunden fx er kommet til at klø i det, så dup det tørt med en køkkenrulle eller andet som ikke fnugger.......

jeg plejer at bruge Savlon (en desinficerende sæbe som dyrlægerne bruger til at vaske fingre i) og der bruger jeg én dråbe savlon på en skumklud og så gnubber jeg såret i bund..skyller det rent og sørger for at barbere rigeligt med pels af.....det plejer jeg at gøre i 2-3 dage og så er det helt tørret ind såret og heler fint...så det er ikke verdens undergang at hunden får en hot spot :o)

pøj pøj med det......

• #7   27. mar 2009 Chloe har også lige haft et kæmpe hotspot på halsen smiley hun fik også noget antibiotika. Vi skulle rense såret to gange om dagen med klorhexidin og så fik hun noget kløe-stillende.. Der gik halv-anden til to uger, så var det faktisk væk smiley

Bare sørg for, at han ikke klør ikke det! Det bliver bare værre af det!
    Chloes spredte sig ikke - heldigvis.
    De andre to, har heller ikke vist tegn på, at de skulle have det.. Så dér var vi heldige. Men dog alligevel uheldige, at hun overhoved fik det!

Held og lykke med det! smiley

• #8   27. mar 2009 Puuuh det er noget fanden har skabt i vrede!!! Walther har haft det 2 gange.. smiley Første gang var op til en weekend hvor dyrlægen sagde at vi sku vente til mandag med at kigge på det, med det resultat at det spredte sig meget og vi så ringede til dr. dyr om søndagen.. Vi skulle sørge for at barbere området og rense med klorhexidin 2 gange om dagen og smøre det. Om mandagen kom hans piller, og så gik det ret hurtigt væk.. Anden gang smurte vi med salve og han fik lidt antibiotika, men det opdagede vi før det blev for voldsomt.. smiley God bedring til den lille vovse.. :0)

• #9   27. mar 2009 Tak til alle - Simbas er slet slet ikke så slemt, han er blevet barberet og har fået et klæde på så ikke han klør i det, i aften bader vi ham..

*Rottweilerhvalpe....* : Uha det ser godtnok ikke godt ud smiley

• #10   27. mar 2009 Steen.A furunkolose er ike det samme som hot-spot.. furunkolose rammer hunde, selvom der ikke er sår el lign. hot-spot kan forekomme fordi der er kommet rifter i huden og det ikke får luft nok.
    racer med "stockhårspels" dvs underuldsracer, er oftest angrebet af hot-spot.

Kommentér på:
Hot Spots

Annonce