Hot Spots Hot Spots
Simba har fået Hot Spots og det klør jo på det arme dyr.. Han er på antibiotika og skal have vasket såret 3 gange i ugen..
Er dre nogle af jer der har erfaringer med at det spredte sig eller eventuelt var svært at afhjælpe?
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 78 Svar: 613
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.140
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 427 Svar: 3.671
Håber virkelig at i er kommet igang med antibiotika og "smørrelse" hurtigts muligt..
feb 2005
Han har et ret skrøbeligt helbred og jeg havde på forhånd besluttet at han ikke skulle igennem mere end højst nødvendigt så hvsi ikke vi får det stoppet risikerer jeg at miste min hund...
jan 2007
Følger: 76 Følgere: 79 Hunde: 12 Emner: 69 Svar: 880
hotspot kommer af at huden får et sår og dette sår får ikke luft nok ( tät pels) og begynder at udvikle varme og derved grobund for masser af bakterier...
når man har barberet det kan man afhjälpe kløen lidt ved at sprøjte/smøre aloe vera på stedet..
se her hvor slemt det kan udvikle sig til.. !! det tog 3 mdr !! før hun var helt ovenpå igen og ikke havde sår.. dette kom på bare 5 dage, mens hun var sendt afsted til parring.
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=26055
okt 2006
Følger: 66 Følgere: 62 Hunde: 7 Emner: 274 Svar: 4.722
det vigtigste ved et hot spot er at holde det tørt...sørg for at der kan komme luft på det..ik noget med at tørre det kunstigt med en hårtørrer, det skal ske naturligt...og væsker det meget fordi hunden fx er kommet til at klø i det, så dup det tørt med en køkkenrulle eller andet som ikke fnugger.......
jeg plejer at bruge Savlon (en desinficerende sæbe som dyrlægerne bruger til at vaske fingre i) og der bruger jeg én dråbe savlon på en skumklud og så gnubber jeg såret i bund..skyller det rent og sørger for at barbere rigeligt med pels af.....det plejer jeg at gøre i 2-3 dage og så er det helt tørret ind såret og heler fint...så det er ikke verdens undergang at hunden får en hot spot :o)
pøj pøj med det......
feb 2008
Følger: 28 Følgere: 23 Emner: 35 Svar: 150
Bare sørg for, at han ikke klør ikke det! Det bliver bare værre af det!
Chloes spredte sig ikke - heldigvis.
De andre to, har heller ikke vist tegn på, at de skulle have det.. Så dér var vi heldige. Men dog alligevel uheldige, at hun overhoved fik det!
Held og lykke med det!
okt 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 576
feb 2005
*Rottweilerhvalpe....* : Uha det ser godtnok ikke godt ud
jan 2007
Følger: 76 Følgere: 79 Hunde: 12 Emner: 69 Svar: 880
racer med "stockhårspels" dvs underuldsracer, er oftest angrebet af hot-spot.
Hot Spots