hunde der gør {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Vi har igennem mange år døjet med et ældre par og deres hund .
De bor på en gård ikke langt fra mig - jeg bor i rækkehus - så jeg har derfor rigtig mange vidner
Sagen er den at denne hund gør KONSTANT... - og af alt tror jeg
Vi har i nogle år haft ringet til dem på deres mobiler når det skete og der var svaret "Vi er ikke hjemme, hunden kan godt lide at være ude når vi er væk"
hvortil vi svare - jo ligemeget hvad han kan lide hvis han larmer fra kl 8 til kl 16 !?
Den gik så helt amok her til aften og jeg blev virkelig vred - Heldigvis er min hund ret ligeglad efterhånden, men JEG er træt af at høre på det - og det er en stor hund ( golden/broholemer tror jeg) så den gør HØJT
Så jeg cykler over til addressen og bliver mødt af den glade hund og en meget sur dame
Mig "Hej - Jeg ville bare komme over og fortælle jer face to face hvor forstyrrende det er når han gør så meget - tænker at det er bedre end at lægge en klage"
Hende " høhø - ja dem har vi ellers fået mange af"
(.... totalt ligeglad er hun)
Mig "øhm.. okay - men det er meget forstyrrende over hos os - det går lige i vores retning og når jeg selv har hund er det lidt irriterende - specielt når det er så meget "( sagt i en meget venlig tone trods jeg var/er sur)
Hende "Jaaa - det er fordi han gerne vil være med til at bade i poolen"
Mig " Det kan jeg godt forstå at han bliver opkørt over - men så må i lære ham en kommando der betyder at han skal tie stille"
hende " ja...."
amen seriøst ? hvor ligeglad kan man være ?
Hvad gør jeg nu ? skriver jeg dem et skiftigt brev først eller politiet ?
Sidste gang vi snakkede med politiet sagde de at vi skulle samle underskrifter - først DER ville de tage ud og snakke med ejeren... :S
Hvad siger i ?
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Vi har op til 6 hunde tæt på der gør dagligt - dog kan jeg mærke/høre at folk der gør hvad de kan for at stoppe hunden - også er jeg tilfreds..
Plus jeg selv har en hund der kan finde på at gø.
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.828
Sker der ikke noget, ja så gå videre med sagen..
Jeg ville blive hysterisk selv.. Ja mine hunde gøer også, men jeg gør noget for at få dem til at stoppe.. Vil de ikke det, ja så må de sgu komme ind og køle af..
Er vel ikke for meget at forlange at man i denne hede kan ha døren åben uden at man mister hørelsen - overdrivelse fremmer forståelsen...
aug 2007
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 888
vores begynder egentlig først når schæferen begynder men efter som det er en politi mand der er ejer af den tør vores nabo åbenbart ikke sige noet til ham (vi bor på landet med ca samme afstand til den pågældene)
vi skælder self vores ud hvilket også har stor effekt og de holder kort efter vi har råbt efter dem.
Den mellem boende nabo kommer der imod over til os og skælder ud og rækker fuck finger og råber og kalder mine hunde grimme ting og sidst blev jeg bar så sur at jeg sagde at jeg sys han sku gå over til den anden nabo for vi har kun oplevet vores hunde gø når deres gør.
vi snakker meget med den nabo som har schæferen og sagde til dem at ham imellem os havde et problem med vores hunde ku gø ind imellem og så blev politimanden ret forbløffet for han hører også kun vores når hans hund har gøet i 10 min med forsøg på at få den til at tige stille og når han lukker deres ind stopper vores hunde.
og det som så er værst er at naboen siger han ikke kan sove for dem for de gør hele natten hvilket vi ikke kan forstå for der er de da oppe i vores soveværelse og vi vil dá bestemt mene vi sku høre det før ham da der er ca 300 m imellem os. han er også sur over at en 3 nabos køer siger muuhom morgenen og at alle i nabolagets heste vrinsker om morgenen
:S
han synes derimod det er iorden at han render klokken 2 om natten med en ´vinkelsliber og skærer fuer ud eller med en motorsav og saver brænde. det generer egentlig ikke mig men hvis han mener der er for meget larm fra de andre naboer sku han måske tænke lidt over hans eget larm.
i din situation ville jeg samle de underskrifter sende dem til naboen og melde det til politiet hvis ikke der skete noget inden for 14 dage
hvordan ville i reagere i min situation?
jeg kikker ind igen imorgen
hunde der gør