Små hunde der gør af store hunde {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg var ude at løbe med min mor og vores old english sheepdog forleden dag. Vi løb langs Marselisborg havn i Århus, forbi sculpture by the sea. Der var en del mennesker, og derfor også en del løse hunde. Molly var i snor som altid, og dybt koncentreret om at løbe de 6 km som ruten er på. Lige pludselig springer en terrier ud foran os på stien og gør hysterisk af os. Ejeren står et stykke derfra og ser på, og det er først da Molly reagerer med at svare igen at ejeren fornærmet kommer hen og samler hendes hund op, sender os et stridt blik og går fornærmet derfra. Ja, Molly er da en halvstor hund, men kan man forvente andet når man lader sin hund løbe løs og gø af andre? Jeg var mildest talt overrasket over ejerens reaktion, især når min hund er i snor og faktisk ikke reagerede før hendes hund stod helt oppe i snotten af Molly.
Derfor kom det til at undre mig, om der er stor forskel blandt hundeejere på, om det er en lille eller en stor hund der gør af den anden? Gør det nogen forskel, og må jeres hunde godt gø af andre? Jeg ved ikke om jeg er helt forkert på den, jeg synes bare at det var noget mærkeligt noget.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Desvære er mange vidst ikke klar over at hund er hund for en hund. Stor eller lille, dårlig opførelse kan meget vel blive besværet og somme tider på en måde den lille ikke kan overleve.
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 2.241
Hilsen ejer af en lille terrier
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.779
Vi mødte så sent som i dag på vores morgen tur en lille hvid hund som teede sig frygtelig - nå ja og ejeren grinte bare - det var jo en lille hund - så pyt
Heldigvis var den snor og mine lige så ellers var hans smil nok stivnet lidt hvis Balou lige havde fortalt den et par ting om opdragelse :-))
nov 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 57
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 2.100
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.372
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 1.102
Jeg hader små gøende hunde. lyden er så pivet og går lige ind i hovedet på en.
Jeg ville nok gå amok på hende. Ikke nok med den løber frit rundt, den gøer og er til besvær for andre mennesker. hun har ikke styr på den og der er så meget galt. Hun burde virkelig skamme sig..
Undre mig over hun ikke tænker mere. der er altså store hunde som ikke kan lide andre hunde. hvad vil hun gøre hvis hendes løse hund kommer hen til sådan en som er ansvarligt i snor og gøet helt vildt. hunden ville jo bide den, som kan give alvorlige følger..
mar 2008
Følger: 36 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 87 Svar: 422
Betina A - Jeg ville virkelig også gerne have givet hende en lille opsang, men jeg var en blanding af chokeret og forpustet, så jeg fik simpelthen ikke sagt noget overhovedet. Men det var nok også i virkeligheden bedst
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 2.241
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.390
Hun gør for det meste kun af små hunde, hvis de gør af hende.
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.390
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.204
Min gør det, fordi han er bange for store hunde (han er blevet overfaldet en del gange af store hunde). Derfor er han altid i snor med mindre vi går steder, hvor jeg kan se langt frem, så jeg kan få ham i snor inden den store hund nærmer sig (uanset om den er løs eller i snor).
Min reagere sådan fordi han er bange, så det hjælper ikke at skælde ud. Jeg træner ved, at aflede hans opmærksomhed, når der kommer en stor hund forbi, og roser, når han ikke siger noget.
Jeg tror ikke altid, det er fordi små hunde er mindre opdraget, men de er bange, og det er sådan de reagere. Og hvis ejeren så ikke afhjælper problemet, ja så fortsætter de jo med at gø...
nov 2009
nov 2009
Min gamle lhasa blev overfaldet et utal af gange af store hunde hvilket gjorde han ikke advarede hvi der kom en stor fremmed hund hen til os. Og i guder folk fik travlt med at prøve at kalde deres hunde til sig når man råbte tilbage.
Og ja mange med store hunde syntes det er sjovt når de små gøer..
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.911
Der hvor jeg træner er der en der har en westie, og hver eneste gang den skaber sig griner han bare og lader den næsten løbe linen ud og hen til de andre, som ikke kan lide den(inklusiv Thomsen). Han er godt nok en der er træls at hører på.
sep 2006
nov 2009
sep 2006
I den forbindelse er det da bedre at man siger at den rent faktisk ikke gør noget, og så kan den anden person så sige, at "Det gør min". ...
nov 2009
sep 2006
Jeg vil så sige at selvom man siger at den ikke gør noget, kan man godt lige holde den i kort snor indtil man har set hvordan de reagerer på hinanden.. Det gør jeg i hvert fald med Terkel... Jeg slipper ikke bare linen.
nov 2009
Vil så sige jeg slet ikke har det problem længere for når folk ser min dober tror de automatisk han er ond og æder deres hund så nu skal de ski nok få dem i snor. Skal så lige siges han aldrig kunne drømme om at gøre noget, men ville aldrig selv råbe sådan til andre omkring ham
Små hunde der gør af store hunde