{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.059 visninger | Oprettet:

Små hunde der gør af store hunde {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg var ude at løbe med min mor og vores old english sheepdog forleden dag. Vi løb langs Marselisborg havn i Århus, forbi sculpture by the sea. Der var en del mennesker, og derfor også en del løse hunde. Molly var i snor som altid, og dybt koncentreret om at løbe de 6 km som ruten er på. Lige pludselig springer en terrier ud foran os på stien og gør hysterisk af os. Ejeren står et stykke derfra og ser på, og det er først da Molly reagerer med at svare igen at ejeren fornærmet kommer hen og samler hendes hund op, sender os et stridt blik og går fornærmet derfra. Ja, Molly er da en halvstor hund, men kan man forvente andet når man lader sin hund løbe løs og gø af andre? Jeg var mildest talt overrasket over ejerens reaktion, især når min hund er i snor og faktisk ikke reagerede før hendes hund stod helt oppe i snotten af Molly.

Derfor kom det til at undre mig, om der er stor forskel blandt hundeejere på, om det er en lille eller en stor hund der gør af den anden? Gør det nogen forskel, og må jeres hunde godt gø af andre? Jeg ved ikke om jeg er helt forkert på den, jeg synes bare at det var noget mærkeligt noget.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Små hunde der gør af store hunde
  • #1   29. jun 2011 Nogle ejere af små hunde bilder sig desvære ind at det er ok deres hunde opføre sig skidt over for store hunde for "de er jo så små"
    Desvære er mange vidst ikke klar over at hund er hund for en hund. Stor eller lille, dårlig opførelse kan meget vel blive besværet og somme tider på en måde den lille ikke kan overleve.

• #2   29. jun 2011 Har altid min hund i snor når der er "risiko" for at møde andre mennesker og hunde. Synes ikke man kan tillade sig bare at slippe sin hund og tænke at det klarer den nok selv. Den ejer havde nok fået en kommentar med på vejen herfra.

Hilsen ejer af en lille terrier smiley

• #3   29. jun 2011 Besværet =Besvaret.

• #4   29. jun 2011 jeg synes at rigtig mange af de små hunde er nogen forfærdelige uopdragne nogen
    Vi mødte så sent som i dag på vores morgen tur en lille hvid hund som teede sig frygtelig - nå ja og ejeren grinte bare - det var jo en lille hund - så pyt
    Heldigvis var den snor og mine lige så ellers var hans smil nok stivnet lidt hvis Balou lige havde fortalt den et par ting om opdragelse :-))

• #5   29. jun 2011 Jeg er selv ejer af 2 mindre hunde (mopser) og begynder de at gå af andre hunde, så skælder jeg dem ud. Jeg kan ikke have det, kan heller ikke snuppe de hundeejere som tror at de ejer hele verden og de har ret til at lade deres hunde gå løse, for de gør jo aldrig noget. Det ved de jo alligevel ikke med sikkerhed. Jeg skælder ihvertfald mine ud for de skal ikke gø af alt og alle.....

• #6   29. jun 2011 Jeg har en forholdsvis lille hund, og jeg forsøger ihærdig at få ham til at tie stille når han møder nye hunde, men det er simpelthen umuligt. Til gengæld lader jeg ham ikke bare vandre op i snotten på andre hunde. Jeg siger til de andre hundeejere at selvom han lydr totalt hysterisk så gør han ingenting, og så må de selv tage stilling til om han må hilse.... Så snart han får lov at dutte næse, så er det som regel overstået igen, og næste gang vi møder dem er der ikke noget larm...

• #7   29. jun 2011 jeg er da ked af mine gør af andre hunde ...træner virkelig meget med dem

• #8   29. jun 2011 Puha nej.
    Jeg hader små gøende hunde. lyden er så pivet og går lige ind i hovedet på en.

Jeg ville nok gå amok på hende. Ikke nok med den løber frit rundt, den gøer og er til besvær for andre mennesker. hun har ikke styr på den og der er så meget galt. Hun burde virkelig skamme sig..

Undre mig over hun ikke tænker mere. der er altså store hunde som ikke kan lide andre hunde. hvad vil hun gøre hvis hendes løse hund kommer hen til sådan en som er ansvarligt i snor og gøet helt vildt. hunden ville jo bide den, som kan give alvorlige følger..

• #9   29. jun 2011 Gøen kan jeg sagtens acceptere, min Molly kan godt finde på at gø af andre hunde når hun bliver nervøs, det er mere den der med at lade sin hund løbe løs at jeg simpelthen ikke forstår.

Betina A - Jeg ville virkelig også gerne have givet hende en lille opsang, men jeg var en blanding af chokeret og forpustet, så jeg fik simpelthen ikke sagt noget overhovedet. Men det var nok også i virkeligheden bedst smiley

• #10   29. jun 2011 Jeg fatter slet ikke de tør gøre det, de ved aldrig hvilken hund de render ind i. Tør slet ikke forestille mig hvis den terrier var rendt på Nala (hvis det var en tæve), det var gået helt galt, og så har man balladen og i værste tilfælde en skadet hund, både fysisk og psykisk..

• #11   29. jun 2011 Folk kigger også meget forarget når Tess gør igen.
    Hun gør for det meste kun af små hunde, hvis de gør af hende.

• #12   29. jun 2011 Jeg har en lille hund som gør af uanset om det er store eller små hunde. Jeg er selv super træt af det og det er noget vi træner på. Hun er overtaget som 1 1/2år og har aldrig set andet end en have, så hun mangler en masse, men det er da blevet bedre siden vi fik hende.

• #13   29. jun 2011 Men hun lyder også meget mere voldsom og farlig i forhold til mindre hunde, så lidt forståeligt er det, hvis man ikke kender hundene.

• #14   29. jun 2011 Jeg har selv to små hunde, hvor den ene gør af store, den anden ikke, men kan finde på, at følge med den anden.

Min gør det, fordi han er bange for store hunde (han er blevet overfaldet en del gange af store hunde). Derfor er han altid i snor med mindre vi går steder, hvor jeg kan se langt frem, så jeg kan få ham i snor inden den store hund nærmer sig (uanset om den er løs eller i snor).
    Min reagere sådan fordi han er bange, så det hjælper ikke at skælde ud. Jeg træner ved, at aflede hans opmærksomhed, når der kommer en stor hund forbi, og roser, når han ikke siger noget.

Jeg tror ikke altid, det er fordi små hunde er mindre opdraget, men de er bange, og det er sådan de reagere. Og hvis ejeren så ikke afhjælper problemet, ja så fortsætter de jo med at gø...

• #15   29. jun 2011 Hov ja skal da lige siges hun aldrig er uden snor, med minder jeg har god oversigt (fx strand) så jeg kan få hende i snor inden vi møder andre (gælder nu også de andre to hunde at de kommer i snor)

• #16   29. jun 2011 Bedste - Hader også den kommentar "jammen den gør ikke noget"
    Min gamle lhasa blev overfaldet et utal af gange af store hunde hvilket gjorde han ikke advarede hvi der kom en stor fremmed hund hen til os. Og i guder folk fik travlt med at prøve at kalde deres hunde til sig når man råbte tilbage.
    Og ja mange med store hunde syntes det er sjovt når de små gøer..

• #17   29. jun 2011 Thomsen må ikke gå af andre hunde, og vis han begynder så stopper jeg ham, for jeg gider ikke hører på det.

Der hvor jeg træner er der en der har en westie, og hver eneste gang den skaber sig griner han bare og lader den næsten løbe linen ud og hen til de andre, som ikke kan lide den(inklusiv Thomsen). Han er godt nok en der er træls at hører på.

• #19   29. jun 2011 Du vil - Det er da bedre at man fortæller at selvom den gør at så gør den ikke noget? I stedet for at de får indtrykket af at det er et bæst der æder alt og alle, når den i realiteten bare er bange eller usikker?!

• #20   29. jun 2011 Lonnie - Jammen han åd jo de store hunde til sidst, hvis han ikke kendte dem

• #21   29. jun 2011 Du vil - Jamen det var med henblik på, jeg citerer: " Hader også den kommentar "jammen den gør ikke noget"

I den forbindelse er det da bedre at man siger at den rent faktisk ikke gør noget, og så kan den anden person så sige, at "Det gør min". ... smiley

• #22   29. jun 2011 Nu har jeg så bare hørt den kommentar om flere af de hunde der har overfaldet min gamle hund. Den ene begyndte at ruske med ham som var han en lille bamse. Ejeren kunne næsten ikke få hans hund til at slippe min og vi måtte forbi dyrlægen med meget dybe sår i hele nakken

• #23   29. jun 2011 Men det skal vel ikke gå ud over os andre, hvis hund rent faktisk ikke gør noget?

Jeg vil så sige at selvom man siger at den ikke gør noget, kan man godt lige holde den i kort snor indtil man har set hvordan de reagerer på hinanden.. Det gør jeg i hvert fald med Terkel... Jeg slipper ikke bare linen.

• #24   29. jun 2011 Det der irriterer mig mest ved den sætning er at det bliver råbt når ejer til hunden er så langt væk at hvis der sker noget er der kun mig til at reagere. Og ved min gamle hund var det var schæfere og lab hunde der angreb ham og det er altså ikke fedt at stå med så stor en arrig fremmed hund.
    Vil så sige jeg slet ikke har det problem længere for når folk ser min dober tror de automatisk han er ond og æder deres hund så nu skal de ski nok få dem i snor. Skal så lige siges han aldrig kunne drømme om at gøre noget, men ville aldrig selv råbe sådan til andre omkring ham

Kommentér på:
Små hunde der gør af store hunde

Annonce